Ga naar inhoud

Te jong konijn


Mill

Aanbevolen berichten

Heey allemaal,

Even een klein spoed berichtje!

Ik heb vamiddag mijn nieuwe nijntje gehaald en wat blijkt, ze eet en drinkt niet...

Alleen wat hooi.

Ik heb korrel meegekregen van de fokker en ze pakt het maar niet.

Ze is hier nu al 6 uur en niet gegeten en gedronken.

Ik heb contact opgenomen met de fokker en ik mag haar terugbrengen en een ander kiezen maar dat wil ik niet.

Ik heb gevraagd of hij anders het konijntje nog even bij de moet wou zetten om te kijken of ze om voeding bij haar moeder vraagt.

Kreeg ik het antwoord ik kan morgen niet dat wordt dan woensdag..

Hierbij schreef hij dat ze afgelopen Donderdag 4 weken was!!!

Is dit niet gigantisch jong?!?!?!

Toen dacht ik dan kan ze al weg zijn (dood)

Ik gesmst of ik nu nog even kan komen maar geen reactie..

Me moeder wilt de DA nog niet bellen waarom weet ik ook niet.

Wat te doen?

Heb al geprobeert een komkommertje te geven.

Ze is wel telkens aan het graven en zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

oke thanks voor de reacties..

ga morgen snel kittenmelk halen (waar kan ik dit het beste halen?).. ik ga nu proberen te dwangvoeren de zakjes had ik nog liggen van me andere konijn.

andere tips zijn welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een geweldige fokker zo te horen zeg...4 weken dat is echt veel te jong om bij de moeder weg gehaald te worden,zolang ze hooi eet is het goed dat is het belangrijkste voer....ga zeker niet terug om het weer bij de moeder te zetten dit zal de moeder niet accepteren..op zich kan ze biks eten of geef haar anders hele kleine stukjes groen,zo als wat witlof, echt heel weinig maar een postzegel groot,als dit goed gaat en ze heeft goede keutels dan kun je na 2 dagen een klein stukje andijvie erbij doen dit ook weer 2 dagen doen en de keitels in de gaten houden,dan een beetje loof van de wortel er bij doen en zo langzaam al het groen opbouwen...geeft haar dan elke dag dezelfde groente mix want daar is ze dan aan gewend..Wat ook veilig is is dat is paardebloem blad maar ook dat weinig geven en langzaam opbouwen...Op zich moet ze het zo redden want in de natuur krijgt de moeder na 4 weken al weer een nieuw nest en dan eten de oudste gewoon mee van het gras... Geef haar wel met een klein spuit wat water dat is erg belangrijk...En een advies ga nooit meer naar die fokker toe...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een beetje bloemkoolblad(kan dit ook), aangezien wij net terug zijn van vakntie is er nog niet veel in huis gehaald.

Ik ga haar nu water en dwangvoer geven kijken of ze het accepteerd.

Ik heb me oudere konijn van 4 maandjes erbij gezet (op de bank) en die wast het jonge konijntje en let continu op haar hierdoor wordt het kleine konijntje wel veel actiever..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een nest jonge konijntjes groot gekregen door ze 2x per dag milkodog te geven. Dit hebben we bij de dierenarts gekocht.

We hebben ze gevoerd vanaf hun 6e dag totdat ze 8 weken waren. Ze kregen 's ochtends en 's avonds de fles.

Succes ermee!

En trouwens wat een rare fokker, daar kan ik echt boos om worden. Dat doe je toch niet, ze met 4 weken bij de moeder weghalen:grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dit vertoont ze niet daarom zitten ze ook op de bank ik zit er naast en hou ze in de gaten:)

Het konijn dat ik hier bij haar op de bank heb gezet is wel heel allert op haar en bijt of rijdt niet op haar.

ze heeft wat water gedronken uit de spuit en ze sabbelt een beetje op het tutje,, ik ga nu dwangvoeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dwangvoer accepteerd ze niet. Mag ik haar een stukje bloemkoolblad geven?

Is het misschien een idee om een kruik in doek te rollen en onder haar zaagsel en hooi te leggen dan heeft ze warmte.

Ander konijn durf ik er niet bij in de kooi te zetten bang dat ze geplet word

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemmig wat schandalig zeg, oef bloed onder mijn nagels. Hebben we het hier over een rasfokker?

Tandenknarsen geen goed teken. En wat nu te doen, het is nacht je bent niet online. Alle tips willen wij je geven maar het tandenknarsen is behoorlijk verontrustend dat ik niet weet of de tips het niet gaan verergeren. Dierenarts is echt nodig.

Idgv geen bloemkoolblad en melk. Hooi, vers stengelig en houterig gras, paardensteken, verse kruiden, wilg werkt pijnstillend en heeft zeer hoge waarde aan ruwe vezels. Beter groenvoer geven dat het konijn wilt eten en kans op diarree dan niet eten en een stil liggende darm. Dwangvoeden mag alleen als je zeker weet dat er geen verstopping is anders echt gevaarlijk.

Dierenarts is de enigste die je goed kan helpen.

Sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het ermee

Als ze hooi eet dan krijgt ze wat binnen

Ik zou er geen groente in gaan proppen als ze dat misschien helemaal niet gewendt is

Er komt heel wat stress bij zon kleintje kijken tijdens zo een verhuizing

Ze is erg jong

Laat haar even tot rust komen

red ze het tot morgenochtend? dan wil ik kittenmelk halen dan neem ik haar mee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaa, ik heb haar voer gegeven va mijn andere konijnen het gemengde voer (weet dat het slecht is maar het is dat haar darmpjes aan de gang blijve)

Maar ze heeft nu 10 gram voer op.

Ze blijft echter knarsetanden dus heb de DA gebeld en mag vanmiddag om half 2 komen.

Dan kijken ze de tanden na.

Moet van de DA wel geitenmelk halen als ze het bij de boerenbond niet hebben bellen hun vanmiddag naar een boer.

Maar ik be allang blij dat ze iets eet, ook was een stukje gedroogt brood goed voor haar dus dat heb ik gegeven en ze heeft wel moeite met het door te krijgen dus misschien toch iets met haar tanden?

In ieder geval ga ik nu naar de boerenbond om even te kijken of ze geitenmelk hebben en een klein flesje.

Tips zijn natuurlijk altijd nog welkom en ik wil iedereen bedanken die me tips/steun geven en hebben gegeven:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .