Ga naar inhoud

Te jong konijn


Mill

Aanbevolen berichten

Over die fokker, ik snap dat je dat konijntje niet meer wil afzeggen, maar verder moet je met die fokker geen zaken meer doen. Het maakt jou misschien niet uit dat de konijntjes rasloos zijn, maar er zijn al zoveel rasloze konijnen. Fokken gaat om het verbeteren van een ras. Dat gaat niet met rasloze dieren dus moet je met een rasloos konijn ook niet fokken. Een goede fokker weet dat een konijntje van 4 weken niet moet wegdoen.

Volgens mij is clickertraining iets voor alle leeftijden. Als je konijntje gezond is kan je het alvast proberen. Je andere konijntjes zijn trouwens niet te oud hiervoor, maar sommige snappen er inderdaad niets van denk ik. Ik heb een konijntje van 3 jaar die de training meteen doorhad en eentje van 1 jaar die er niets van snapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

oja omdat het nu zomervakantie is krijgen de moeders de hele zomervakantie rust.

Dus hoop dat hij dit ook doet

De fokker waar 1 van mijn konijnen vandaan komt, zei dat ze niet fokken in de zomer (juli en augustus) omwille van de rui. Ik heb er niet verder over doorgevraagd, maar misschien lukt het kweken dan minder goed? Iig een voordeel voor de voedsters dan, dat hij een pauze inlast.

Veel succes met je kleintje, ik hoop dat hij groot en sterk wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik was al twee weken bezig met sochtends en savonds telkens 1x klikken iets lekkers en dit 15 keer

Dan 10 minuten rust en dan weer een keer.

Maar ze snappen het nu nog niet.

Ik neem ze elke keer appart zodat ze het geklik van een ander niet horen.

Maar ik laat ze lekker rond hupsen en in hun waarde, ze hebben genoeg ruimte en aandacht want ze mogen als ik erbij ben los in de tuin waggelen :)

Ik heb er trouwens 1tje met een handicap want haar achterpootjes zijn zo gezegt zwemmerspootjes, ze kan dus niet goed lopen maar heeft geen pijn.

De kleine groeit trouwens als kool, ze graaft springt enz.

Zo even wegen en dan lekker slapen.

Ze vind het trouwens heerlijk om op mijn buik te liggen onder het dekentje XD

Ik ben nog een keer naar de DA geweest voor het knarsetanden dit blijkt ze nu te doen uit tevredenheid en blijdschap want dat schijnt ook te kunnen.

Likken blijft ze ook doen haha blij om te horen dat ze me dan lief vind:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doet het als ik haar vast heb en zachtjes tussen haar oortjes aai.

ze weegt nu 220gram dus het gaat goed.

eten gaat nu ook goed dus het flesje heb ik weggezet.

ik wil een keer gaan beginnen met klikkertraining want komkommer vind ze supper lekker.

hoeveel hoort een konijn van 5 weken te wegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .