Ga naar inhoud

Te jong konijn


Mill

Aanbevolen berichten

  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben net terug van de DA, trof een jonge dierenartsassistente die mij gaat helpen met het konijntje

Ze heeft me een adress gegeven van een boer waar ik geitenmelk kan bestellen maar dat duurteen dag

dus ik ga vast beginnen met kittenmelk.

Heb trouwens ook een babyflesje gekocht is makkelijker als een spuitje denk ik.

ga nu haar flesje maken en voeden ik hou jullie op de hoogte :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn profiel bij mun album staan nog 2 fotos van haar op de weegschaal en lekker warm in de nek.

Ze heeft nu ong 2 ml melk op en heb haar in haar kooitje gezet, hier zit ze nu hooi te eten dus ik denk dat het de goeie kant op gaat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenarts zei dat het enige wat ik kon doen is geitenmelk geven.

Aangezien ze een klein beetje zelf eet 3x daags 3tot5 ml.

De DA heeft gekeken of de tanden goe doorkwamen of ze traan ogen had, of ze een bolle buik had, naar haar buikje geluisterd voor gerommel, en haar nageltjes bekeken en alles was goed:)

Als ze een van de symptonen van , bolle buik, diarree/plakpoek, en het helemaal niet eten moest ik haar meteen bellen en dan zou ze hierheen komen ivm dat ze dan niet weer in de box hoeft en dit geen stres zou veroorzaken:)

Ze ligt nu lekker te slapen op de kruik dus rond een uur of 7 krijgt ze weer een melkje.

En dan weeg ik haar even, gister woog ze 195 gram dus aan de lage kant voor 4 weken zou ze 250 moeten wegen.

Dus ze gaat zeker de goede kant op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

joehoe 201 gram !!!!:D

Ik heb haar trouwens boefje genoemd , vanwege de mooie zwarte randen om haar ogen.

Eerst dacht ik aan lady omdat het op oogpotlood leek maar boefje vond ik toch leuker haha klinkt zo ondeugend

aangepast door Mill
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een mooi diertje zeg, die Boef!

Succes met de fles geven. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je dan wel een heel bijzondere band met zo'n diertje krijgt. Ookal weet ik dat het beter was als ze gewoon bij de moeder hadden kunnen blijven, ik heb er echt van genoten, van het voeden. Als ze het eenmaal doorhebben hoe het zuigen aan het speentje gaat, dan hebben ze de fles zo leeg.'t Voelde een beetje als 'mijn baby's', heel raar. Mensen lachten me uit als ik het vertelde. Moest soms naar huis om 'mijn baby's 'te voeden en dat begrijpt niet iedereen.

Wij hebben er 3 met de fles groot gebracht en willen ze alle 3 niet meer kwijt. Ze zijn inmiddels 13 weken.

Hoop dat eht bij jou net zo goed gaat als het bij ons ging. Succes!!

PS de lichtste woog hier met 28 dagen 219 gr en de zwaarste 309 gr (NHD)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jah de fles snapt ze niet haha, ik doe het nu met een spuitje dat gaat wel redelijk maar erg leuk vind ze t niet.

Ze heeft ne nog 3 ml gehad en zat daarna zelf een beetje proberen te eten van haar eten:)

Ik heb een klein flesje met melk in haar kooitje gehangen voor als ze dat lekker vind maar er hangt ook nog water.

Nhd's zijn vaak groter toch? heb er hier een zitten die rond de 1500 zit haha.

Maar ze is al lekker tam en blijft ook lekker liggen op schoot, als je haar terug zet gaat ze voor de tralies zitten kijken:p

Ook gaat ze vaak op haar knuffel zitten :)

Morgen weer wegen en nu laat ik haar lekker slapen.

En ze is ook heel schattig!!:)

Zal wat meer fotos maken en op me profiel zetten om te kijken hoe ze groeit.

Thx voor de reacties vind het heel leuk op BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is kei mooi!! Dit wil ik ook bereiken :)

Geluk dat je geen problemen had met de voeding, maar toch kei mooi dat hij al 2 jaar is en lekker gezond:)

Als iemand nog zon soort zelfde verhaal heeft mag het plaatsen vind het altijd leuk om dit te lezen:mdr:

Ik heb bij hem nog een konijntje zitten die ik had gereserveerd voordat ik dit wist, maar ik ga haar volgende week gewoon ophalen wand misschien komt ze anders bij andere mensen terrecht die er geen geld in willen stoppen en dat vind ik ook zielig.

En het is een blauwtje dus erg bijzonder:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan. Doordat Nala zo klein was en ik vrij had van mijn werk heb ik er heel veel tijd in kunnen steken. Dat komt nu alleen maar ten goede. Beestje is stapelgek op me. En dat merk je aan alles!!! Gisteren was hij ziek en vandaag nog een beetje, maar kon hem gewoon de medicatie probleemloos geven en kwam lekker bij me op schoot liggen onder een paar handdoeken. Het is een van de weinige konijntjes die knuffelen wel leuk vind. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat merk ik aan mijn andere 4 konijntjes die kun je niet echt oppakken maar laten zich goed aaien en bijten niet.

Wat heeft ze dan precies?

Beterschapjes dan met je konijntje dan nog! Hoop dat het weer helemaal goed komt.

Hier gaat het goed ze probeerde gister op de bank 2 binkies te maken maar ze heeft nog maar half cotrole over waar ze heen springt haha.

Heb er 1tje op film :P

Ik heb nu vakantie 6 weken dus kan er ook lekker de tijd in steken :)

En ik wil haar als ze iets groter is klikker training geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net heel het topic zitten lezen.

Wat een schandallige fokker zeg dat noemen wij nou broodfokkers de moeder van jou konijntje is waarschijnlijk ook alweer zwanger als ze inmiddels niet bevallen is ppfff.

Fijn te lezen dat het met Boefje de goede kant op gaat en dat ze lekker aankomt.

Je hebt een goede zorgzame dierenarts super.

Nog heel veel succes en geniet van Boefje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee de fokker is geen broodfokker, hij heeft vadaag zijn verontschuldiging aangeboden en de volgende mag ik bijna ophalen en die is ook een stuk groter.

Oook zou hij de dierenarts kosten vergoeden maar die waren er niet, het moedertje heb ik vandaag gezien en die krijgt zowieso 4 weken rust. Dat doet hij bij al zen konijnen.

Vandaag was er iemand die konijntjes op kwam halen en ermee inteelt wou fokken! Dat vind ik pas schandalig, hij heeft de konijntjes niet mee gegeven aan deze personen, dat had ik ook gedaan.

Ik hou jullie op de hoogte, ik weeg haar vanavond weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor maar die verontschuldiging zou ik mooi naast me neer leggen,hoe aardig hij ook doet, een diertje van 4 weken hoort op z'n minst tot 8 weken bij hun moeder te blijven,maar begrijp ik nu dat je er nog een van hem krijgt?? Ik zou wel 10 x nadenken om daar ooit nog een konijn weg te halen...Zeker nu het nog maar net wat beter gaat met het kleintje..hoe goed het nu ook gaat ze is super kwetsbaar en ik zou eerst mijn tijd en zorgen in dat diertje stoppen...Ik wil je niet ongerust maken maar ook al eet ze nu wat beter je bent er nog niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .