Ga naar inhoud

Problemen met Grietje


Zilverspar

Aanbevolen berichten

Ik weet het niet. Ik zou het nog niet opgeven. Neem anders nog eens contact op met de dierenarts. Ik heb het topic snel doorgelezen net, dus ik kan me vergissen, maar ik dacht dat je geenp ijnstiller gekregen hebt? Dat lijkt me indit geval ook erg belangrijk, ze heeft hoogstwaarschijnlijk pijn nu en zal dan echt niet zelf gaan eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb net begrepen dat het niet een goed idee is om cisaral te gaan combineren met pijnstillers? Deze zouden niet samen kunnen dus het is of de Cisaral of de pijnstillers?

Heeft iemand ervaring hiermee?

Grietje begint nu te knarsetanden en dat is m.i. een uiting van pijn. Dit heeft ze nog niet eerder gedaan. Ze begon dit wel te doen toen ik haar aan het masseren was dus dit kan natuurlijk ook pijn hebben gegeven? Ik ben natuurlijk gelijk gestopt met masseren.

Ze heeft even door het huis gelopen en is onder een stoel gaan liggen wat languit. maar omdat ik het te koud vond op de vloer heb ik haar daar weer weggehaald (ik dacht dat beweging an sich wel goed voor haar zou zijn).

Ik weet het niet, heb er een hard hoofd in dat ze het gaat halen zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

naar mijn weten wordt het altijd samen gegeven. Ik geef het tenminste wel atijd samen, en ze leven hier nog:p

maar wat vervelend zeg!

ik weet niet hoever zuidlaren voor je is? dat is een hele goede met konijnen (wel wat prijzig) en Sappemeer. (dierenpoli) daar ga ik altijd heen en die vind ik erg prettig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grietje heeft net een takje peterselie naar binnen gewerkt, ook al was het maar 1 takje ik ben er toch blij mee. Ik heb een potje gekocht met verse peterselie (biologisch) dus ik kan ff vooruit.

Ik heb nog even gezocht naar de combi pijnstillers met cisaral, daar zijn de meningen over verdeeld. En Zuidlaren is wel wat ver rijden voor me en als het niet beter gaat zal ik dat overwegen om heen te gaan. Sappemeer is echt veels te ver om met Grietje te rijden in deze conditie, Zuidlaren is al op het randje hoor want ik zit drie kwartier in de auto met haar.

Maar als het geen kwaad kan haal ik de pijnstillers gewoon op en geef ik het samen met de cisaral, ik ga ook wel af op meningen hier.

aangepast door Zilverspar
Link naar reactie
Delen op andere sites

naar mijn weten wordt het altijd samen gegeven. Ik geef het tenminste wel atijd samen, en ze leven hier nog:p

maar wat vervelend zeg!

ik weet niet hoever zuidlaren voor je is? dat is een hele goede met konijnen (wel wat prijzig) en Sappemeer. (dierenpoli) daar ga ik altijd heen en die vind ik erg prettig.

Ik ben wat gewend hoor qua dierenartskosten, ben enkele duizenden euro's per jaar kwijt aan dierenartsen

aangepast door Zilverspar
Link naar reactie
Delen op andere sites

gezellig:p nee zo gek is zuidlaren niet haha. Al vind ik de consultkosten wel vrij hoog. die zijn bijna 2 keer zoveel als in sappemeer. (heb op maandag avond 85 euro betaald voor max voor een prikje primperid en wat dwangvoer.... Consult was al 55 euro buiten openingtijden dan. normaal 30 als ik mij niet vergis)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er zit nogal verschil in prijs. Ik heb 1 hondje die erg dure medicatie krijgt, het goedkoopst nu is 140 per maand. Bij de duurste betaal ik 210 euro per maand.

Ik heb nu mijn eigen DA gebeld en deze legt de pijnstillers voor me klaar dus ik ga ze ff ophalen. Ook zal ik ff Olvarit halen? Ik ken het spul niet maar het schijnt voor baby's te zijn (ik heb absoluut geen verstand van kinderen en baby's:bad:) dus ik zal eens ff op zoek.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat zijn van die kleine potjes wortelhapje. voor baby's van 4 maanden. Maar dwangvoer is beter, neem dat anders ook nog wat mee van je DA. anders zou je brokjes kunnen weken in heet water.krijg je een beetje hetzelfde. Als is vastgesteld dat er geen flinke blokkade zit, mag je ook best wel wat dwangvoeren. ik mocht bij max (3kg) 30 ml per keer geven, dan deed ik nog helemaal niks geks. (er zat bij Max dus ook geen blokkade) Met deze hoeveelhied breng je de darmen dan ook weer mooi op gang en heb je kans dat ze zelf weer honger krijgt en gaat eten. Bij Max was 1 keer dwangvoeren ook genoeg. en consequent ciseral. ik heb Max en Mini vorige week 3xdaags 0.3ml (zit precies tussen de dosering op de verpakking in:p) per kg gegeven omdat hun darmen steeds traag bleven werken. ik denk dat als het bij Grietje ook helemaal stil ligt dat ook geen gekke dosering is en volgens mij mag het zelfs 4 keer per dag gegeven worden. de buikpijn kan trouwens ook komen van de ciseral. Darmen die op gang komen doen ook pijn. maar ik ben geen DA natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net terug. Heb pijnstilling, extra zakje dwangvoer en olvarit wortel meegenomen (krijg ik vast roddels in het dorp hahaha).

Verder heb ik afgesproken dat als het niet gaat einde van de dag dat ik haar morgen naar de dierenarts breng. Omdat mijn man en ik beiden werken morgen en ik om 08:00 wegga en hij pas om 12:00 terug is voor de pauze, dat de dierenarts dwangvoeding gaat geven (ik weet het anders ook niet wie dat zou moeten doen).

Verder is het afwachten, afwachten en afwachten. heb haar net dwangvoeding gegeven en een beetje olvarit er achteraan en wat water. Ze vindt het helemaal niet leuk en begint te protesteren waardoor ze wat onder die voeding komt te zitten onder haar kin...

Ik ga ook extra Cisaral geven, 3 x daags 0,5 ml.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een lange dag, zowel voor Grietje als voor ons.

Vanochtend vroeg heb ik haar naar de dierenarts gebracht, dit omdat we zelf niet de mogelijkheid hadden om haar te voeren. Het voelde niet zo goed, maar ja dat heb je toch als je je dier ergens achter moet laten terwijl die ziek is.

Heb nog ff gebeld om 10:00 hoe het ging en men gaf aan dat er een infuusje gegeven was met vocht, ze was toch wat aan het uitdrogen blijkbaar.

Ze heeft nog extra medicatie gekregen want ze had een klein beetje ontlasting met wat geel slijm er bij. Verder is het allemaal nog zo'n beetje hetzelfde en schommelt ze wat met haar temperatuur.

Toen ik net weer een spuit met voer in haar bekje stopte schoot echt door me heen: wat doe ik haar aan. Ik werd er echt verdrietig van moet ik bekennen. Morgenvroeg moet ik haar weer brengen met mogelijk hetzelfde ritueel als vandaag.

Ik kan het bijna niet meer opbrengen om al dat voer en al die medicatie in haar te duwen, want ja het is echt duwen. Ik vind het zo sneu allemaal alhoewel ik best weet dat het voor d'r eigen bestwil is. Ze krimpt al in elkaar als we in de buurt komen en haar vachtje onder haar kinnetje ziet er vies uit wat logisch is maar dat maakt het extra triest.

Donderdag hoef ik haar niet weg te brengen gelukkig.....wordt wederom vervolgd.

Bedankt voor jullie belangstelling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zilverspar....niet wanhopen. Het geven van medicijnen en van dwangvoeding is noodzakelijk en nooit leuk, maar je doet het voor je beestje. Als ze wel weer op gang komt, dan is ze je vast dankbaar. Ik heb ook regelmatig getwijfeld toen ik Kodi's abces iedere keer moest uitspoelen en zijn medicijnen moest geven. Je nijn mag dat niet merken, want dan geeft ze het op.

Een tipje...na het dwangvoeren en het geven van de medicijnen maakte ik Kodi's kinnetje altijd met een lauwwarme vochtige theedoek schoon. Je kunt dit het beste doen, als het voer 'nog niet uitgehard' is, dus direct na het voeren. Voor Kodi was dat na een paar keer direct het teken van het einde van de behandeling en het begin van de vertroetelronde. Want na de behandeling knuffelde ik uitgebreid met hem, kreeg hij een snoepje en pas dan zette ik hem terug op de vloer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja gisterenavond lag ik op bed en ik hoorde haar vreselijk knarsetanden.

Ik heb haar uit haar kooi gehaald en in een handdoek gerold en op bed genomen.

Ik kon merken dat ze zich absoluut onprettig voeld.

Het schoot direct door me heen; ga ik hier niet veels te ver in, is dit nog wel dierwaardig?

Ik zag vanochtend wel 2 keuteltjes aan haar achterwerkje hangen.

Ik heb haar vanochtend medicatie toegediend, haar een klein beetje voeding kunnen geven want het knarsetanden begon weer in alle hevigheid.

Bij de dierenarts aangekomen vanochtend vond men dat ze er toch minder goed uitzag. Ze was minder levendig. Ik heb haar in zo'n stalen kooitje gelegd daar in een handdoek gewikkeld (veels te dunne handdoek naar mijn idee grrr). Dit alles ging me door merg en been.

Ik weet het allemaal niet meer:erf:.

Ik heb wel besloten dat als het nog slechter word dat ik een beslissing moet nemen (iom de dierenarts uiteraard). Morgen ben ik vrij (ik heb rijexamen van de motor waar ik natuurlijk als een berg tegenop zie, helemaal nu het zo beroerd gaat met Grietje).

Allemaal dank voor jullie adviezen en medeleven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, Grietje heeft het opgegeven en is net ingeslapen:(:(:(....

Ik moet het allemaal ff laten bezinken want in zo'n korte tijd 3 konijnen verliezen dat heb ik nog nooit meegemaakt. Maar ja dat is ook wel een beetje een risico dat je vaak oudere diertjes hebt. Ik had Grietje al een jaar of 5 en ze was gevonden dus ik weet niet hoe oud ze was.

Hoe dan ook, ik mis haar enorm!!!!!

En het grote nadeel van huisdieren is dat ze dood gaan.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .