Ga naar inhoud

Chronische snot en castratie


Zonnebloem

Aanbevolen berichten

Mijn konijnen hebben snot, en ze hebben het al zo'n beetje hun hele leven. Ik heb ze maanden lang antibiotica gegeven, verschillende soorten, en het is nog steeds niet helemaal weg. Ik dacht op een gegeven moment dat ik de strijd ging winnen maar ik ben nu met zes van de zeven gestopt met de antibiotica. Eentje krijgt duplocilline omdat die echt met wit snot nieste, en de rest, allemaal voedsters, hebben nog af en toe een niesbui zonder wit snot, maar wel meestal een natte neus. Niet over dus. Maar ze zijn ook niet ziek te noemen, zijn levendig, heldere ogen, eten prima en spelen volop. Het zijn die voorste luchtwegen, gelukkig is de ontsteking bij geen van allen afgedaald. Maar, de dames en heer moeten nog steeds geholpen worden. Ik zit zo te twijfelen wat ik nu moet doen. Zal ik de dames toch maar de duplocilline kuur gaan geven en dan pas castreren? Of zal ik ze laten helpen en de kuur geven als de snot door de operatie terug komt, erger wordt? Mijn dierenarts wil natuurlijk geen ziek dier opereren, maar als de luchtwegen verder schoon klinken, en dat hebben ze altijd gedaan (ik ben met de meest zieke al vaker langs geweest) dan is er geen reden om niet te opereren. En als ik eerst de duplocilline ga doen, geef ik ze dan allemaal?

Want er zijn er twee die nooit geniest hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ram kun je onder plaatseljike verdoving laten castreren, dat is minder zwaar voor hem dan een algehele narcose. Je voedsters.. Tsja.. Ik zou dit met je dierenarts overleggen, hij kent de conditie van de dieren en hij is degene die de ingreep uit moet voeren. Als hij het ziet zitten, zou ik het gewoon doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik wil ze allemaal castreren. Wat fijn dat dat bij rammen onder plaatselijke verdoving kan zeg, dat wist ik niet. Ik denk dat mijn

dierenarts het wel aandurft. Die vind de algehele conditie prima ondanks hun snot. Maar ik ga hem maandag ook even bellen

inderdaad en het bespreken. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .