Ga naar inhoud

Help wat is dit? (vachtvraagje)


Bunny Bux

Aanbevolen berichten

Hallo BB'ers,

Mijn konijn -Tarzan- heeft van die rare plukken vacht aan ze achterwerk hangen. Is dit gewoon verharing? Ik borstel nu elke dag, en ze gaan al aardig weg, Want een paar weken geleden was het echt heel veel. Maar het rare is dat het andere konijn -Jane- het niet heeft.

Foto:

Foto-4G8YU4KM-D.jpg

Dichtbij.

Foto-V3QUDD6T-D.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram had het altijd op die manier, nu heeft hij het nogsteeds, maar ook met kale plekken ertussen.. Gewoon verharing ;) Zolang de huid schoon is en er geen schilvers zijn, is er niets aan de hand.. Maar zo veel mogelijk eruit plukken en kammen is wel enorm belangrijk! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd verharing. Hoe oud is je konijn? Naarmate het konijn ouder wordt, gaat het verharen moeizamer. Mijn Thrianta is nu 5 en nog steeds licht aan het verharen(hij krijgt swinters een enorm dikke vacht). Beetje zonnebloempitjes door het voer doen helpt misschien. Zitten vetten in die goed zijn voor de huid en de vacht.

"Losse" zonnebloempitjes kun je per zakje kopen bij de Welkoop(vogel-afdeling) of misschien los scheppen bij een Pet's Place o.i.d.

Succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik 'inbreken'? Mijn nijnen hebben dat beide, ik maakte me er geen zorgen om, ik wist wel dat het gewoon verharing is. Maar het is nog steeds zo he ondanks dat het al weer juli is.

Mijn nijnen zijn niet echt hand-tam dus dagelijks plukken of borstelen is niet prettig voor ze. Geeft het wat als ik het ze zelf (nou ja, de natuurlijke weg) laat doen?

Hoe veel zonnepitten mogen ze, want ik kan me voorstellen dat te veel veel te vet voor ze is.

Mogen dat ook zonnepitten zijn van onze eigen bloemen vorige jaren? Hebben nog een aardige pot staan waar steeds een gedeelte van de tuin weer in gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Max had dit ook heel erg vorig jaar (jaren daar voor weet ik niet: Kim?:he:) er kwam ook geen eind aan en hij zag er neit uit! dit jaar ziet hij er weer prachtig uit. Ik gebruik nu de furminator. Ideaal ding! waar andere borstels en kammen nog veel haar achterlaten of juist nog meer lostrekken haalt de furminator echt alle lossen haren er uit! het werkt echt! jee het lijkt wel telsel zo haha maar het is gewoon echt mijn ervaring (hetzelfde met de kat, van vloerbedekking van natuurhaar naar weer gewoon laminaat met hooi.....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Max had dit ook heel erg vorig jaar (jaren daar voor weet ik niet: Kim?:he:) er kwam ook geen eind aan en hij zag er neit uit! dit jaar ziet hij er weer prachtig uit. Ik gebruik nu de furminator. Ideaal ding! waar andere borstels en kammen nog veel haar achterlaten of juist nog meer lostrekken haalt de furminator echt alle lossen haren er uit! het werkt echt! jee het lijkt wel telsel zo haha maar het is gewoon echt mijn ervaring (hetzelfde met de kat, van vloerbedekking van natuurhaar naar weer gewoon laminaat met hooi.....)

Gebruik jij de furminator veel dan? Heb al verschillende verhalen gelezen dat het echt niet goed is om die veel te gebruiken en dan gaat het vooral over het gebruik bij katten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik em wanneer dat nodig is. Er staat ook op de verpakking dat jem maar 10 minuten per keer en 1 keer per week maximaal mag gebruiken. en zo vaak gebruik ik hem nog niet eens. hooguit als het heel erg is 1 keer per 2 weken. maar waarom zou het niet goed zijn? (maximaal 10 minuten per week in omdat je er anders teveel uit haalt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik em wanneer dat nodig is. Er staat ook op de verpakking dat jem maar 10 minuten per keer en 1 keer per week maximaal mag gebruiken. en zo vaak gebruik ik hem nog niet eens. hooguit als het heel erg is 1 keer per 2 weken. maar waarom zou het niet goed zijn? (maximaal 10 minuten per week in omdat je er anders teveel uit haalt)

Dan zal het wel goed zijn. ;) Ik heb gelezen dat je anders kale dieren krijgt als je hem te vaak gebruikt en te lang op 1 plek blijft borstelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de zonnebloempitjes; zitten "goede" vetten in, maar te veel is idd een dikmaker bij konijnen. Ik zou geen hand vol geven, gewoon elke dag een heel klein beetje door het voer mengen. En hopen dat ze het opeten, want die van mij zijn er niet zo dol op(of ze weten niet hoe ze de pitjes open moet knagen, haha!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopper heeft het nu ook nog heel erg, ik pluk het er af en toe gewoon uit (vind hij niet leuk dan word ie boos en gaat ie daarna zijn kont wassen haha, maar gewoon niet aan zijn kont zitten vind hij vervelend haha)

Ik pluk het er gewoon uit en aai hem wat vaker daar. Ik weet niet of hij zijn dikke vacht nog kwijt raakt.

Maar mijn konijn is nog niet eens een jaar!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woudje, het enige probleem is dat ze de haren beter niet binnen kunnen krijgen. Maar verder maakt het nie theel veel uit dat ze met die plukken lopen hoor.. Het lijkt alleen nergens op.. :he:

hehe klopt! Van die spoilers op hun kont ;)

klein beetje zonnepitten dan maar. Wie weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .