Ga naar inhoud

Snackbal/tractatiebal, wat doe je er in?


Cleo en Jackson

Aanbevolen berichten

Ik stop er gewoon hun voer in. Je kunt zelf aangeven hoe groot het gat is. Als alles er in één keer uit valt, hebben ze er ook weinig plezier aan. (En ook heel weinig beweging.)

Soms krijgen ze er een klein beetje extra voer voor, maar meestal is het dan gewoon hun avondmaaltijd. Zeker op luie dagen ;) Zo kijk ik wel naar de hoeveelheid activiteit op een dag.

Ik zou er geen verse dingen in doen, want je kunt 'm vanbinnen niet bepaald schoonmaken ;)

Zelf heb ik er één met opgelegde worteltjes, ze spelen ook onder toezicht. Maaike vindt het super om met de bal door het hok te huppen, bovendien rolt hij allerlei andere kanten op. Milo heeft er echt nog nooit aan geknaagd, maar Maaike is een net iets grotere deugniet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die drops hebben ze hier alleen gehad toen ze herstellende waren na 4 weken niet of moeizaam eten. Maar max 3 drops per dag.. De gedachte hierachter was dat er in yoghurt goede darmbacterien zitten ;)

Nu dat het weer de goede kant op gaat met ze, maak ik de verpakking niet eens leeg! Veel te veel calcium..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er hier nog drie liggen dus ik zal er straks anders eentje bij ze in het hok leggen om te kijken of ze het leuk vinden.. ;)

Ik doe er gewone biks (BBT dan) in, SS Mature, in stukjes gebroken SS, gedroogde bietenstukjes, Beaphar Care+.. En helemaal ideaal formaat.. Trovet Rabbit.. Zonnebloempitjes kan ook maar die krijgen ze hier nooit. Inderdaad geen verse dingen in doen.. Blijft makkelijker hangen en wordt dan zo'n smeerboel.

Heb er zelf eentje met worteltjes er op, eentje met worteltjes er in en net weer eentje gekocht met visjes.. Die met de worteltjes er op maakt zo'n herrie bij de konijnen binnen en durf ik bij de konijnen buiten niet in het hok te laten liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog veel meer soorten biks in huis.. :whistle2::$ gewone biks (geen idee welk merk), voeding van de Witte Molen (Country Sensitive mix, echt een aanrader, keurige samenstelling) en Russel Rabbit.. Science Junior.. Russel Rabbit Junior.. (Maar da's van beide nog een klein beetje..) En da's vast nog niet alles.. :$:he:

Bij caviakruiden kun je vast geschikte dingen vinden om er in te doen :yes: ben benieuwd of ze 'm snappen zo ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee die krijgen in principe alleen BBT, en Care+ en Trovet als snoepjes. :P Fred heeft een tijdje SS Mature erbij gehad, SS heb ik altijd een beetje in huis voor de zekerheid, SS/RR Junior was nog van Ibbel, de gewone biks en het Witte Molen voer van Jasmijn.. ;)

Ik g a eens kijken wat ze vinden nu :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bal die op de laatste foto ook staat speelt Cleo ook wel mee. Verder verschilt het erg per konijn, Fred en Pip (met name die laatste) spelen overal wel graag mee terwijl Feline eigenlijk alleen de snackbal echt waardeerd en Peter dol is op tunnels.

Nja en handvegers.. -.-' :whistle2: maar da's meestal niet de bedoeling :he:

705345.jpg

(Die bal, weet niet of je het op die foto zo kunt zien..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enigste plastic speelgoed wat ze hier heel houden is een grote rammel bal:

136.jpg

En deze 2 heb ik sinds kort ook:

shake-toy.jpg

kabobble.jpg

Verder zijn er heeeel veel leuke houten speeltjes te koop.. Je kunt ook eens kijken op het bunnybin winkeltje. Daar hebben ze het grootste assortiment dat ik tot nu toe gezien heb en zij geven het geld aan de konijnen opvang..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die (plastic) bal van Bloem hebben ze hier ook. Fred en Pip hebben er eentje en Jasmijn nu ook. Hoewel die z'n langste tijd gehad heeft, beginnen flinke barsten in te komen.. Ze stuiteren 'm nog wel eens van het trappetje......

hu_18869.jpg

Deze is hier ook wel een succes, maar jij hebt al iets redelijk vergelijkbaars natuurlijk.

Bloem, ik heb die zwarte van Zooplus, die houden het wel redelijk uit buiten. Maar daar zit geen belletje aan. Ik haal de belletjes er zelf ook altijd af.. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .