Ga naar inhoud

Welke DA in of omgeving Amsterdam?


kaatje-kim

Aanbevolen berichten

Deze vraag is niet voor mezelf, maar voor iemand die hier een konijn heeft gekocht.

Ik had mensen een rammetje verkocht en ze wilden hem laten castreren, rammetje is nog jong, dus ik sta er niet van te kijken dat de dierenarts geen balletjes kan vinden, maar ze beweerden bij die praktijk (2 dierenartsen hebben gekeken) dat het een voedster was. Ik wist 500% zeker dat het een rammetje was en dat bleek inderdaad, toen een andere fokker waar de mensen een voedstertje gingen halen, het nogmaals controleerde voor de zekerheid. Een rammetje. De mensen waren verder ook niet te spreken over de dierenarts hier op de lijst, er staat er maar 1 in Amsterdam, maar die waren erg onhandig met het vasthouden van het konijn, ze moesten met 2 het konijn vasthouden en toen lukte het nog bijna niet om te kijken wat het geslacht is... Maar ze wisten zeker dat het een voedster was en wilden de ram dus gaan steriliseren, waarop de eigenaar zei: nee, dat doe maar niet.

Sowieso een voedster van 3 maanden steriliseren?????

Dus ze willen naar een andere dierenarts, maar weten niet welke.

Zijn er mensen die een goede dierenarts weten in of in omgeving van Amsterdam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga naar Schut, die zit in Koog aan de Zaan. Prima dierenarts en ik vind hem zelf konijnkundig, maar heb nog geen castraties

met hem meegemaakt. Maar hij verdooft wel op de juiste manier en is erg op de details en voorzichtig. En hij zou zich nooit

vergissen in het geslacht en is erg handig met konijnen. De juiste gereedschapjes om in de bek te kijken. Hij weegt ze altijd,

vind ik ook goed. Kan ik zeker aanraden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stad en land in Geuzenveld bij Halfweg is een goede, daar heb ik mijn rammetje ook laten castreren. Is ook goed bereikbaar vanaf de snelweg.

Ik weet niet of ze in of buiten de stad wonen, maar in de stad ga ik tegenwoordig naar dierenkliniek Westerpark.

Maar er zijn hier vast nog wel andere Amsterdammers die nog andere goede kkdierenartsen weten.

aangepast door elnienkjo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de lijst:

Dierenkliniek en Trimsalon Europaplein

Europaplein 19

1078 GS AMSTERDAM

020 - 664 20 94

http://www.dierenkliniek-europaplein...dex-klein.html

Dierenkliniek Westerpark

Spaarndammerstraat 26

Amsterdam

020 682 68 19

http://dierenkliniekwesterpark.nl/

Er staan er ook een hoop van Haarlem: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amstelveen zitten een aantal goede...

Kun je namen noemen en iets meer vertellen over de kunde en mogelijkheden van deze artsen?

Mijn dierenarts verwijst mij bij ingewikkelde klachten naar Utrecht, dus ik ben benieuwd of er hier in de buurt een konijnkundige dierenarts zit met meer dan gemiddelde kennis en faciliteiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stad en land in Geuzenveld bij Halfweg is een goede, daar heb ik mijn rammetje ook laten castreren. Is ook goed bereikbaar vanaf de snelweg.

Ik weet niet of ze in of buiten de stad wonen, maar in de stad ga ik tegenwoordig naar dierenkliniek Westerpark.

Maar er zijn hier vast nog wel andere Amsterdammers die nog andere goede kkdierenartsen weten.

Westerpark is die dierenarts die zo aan het klungelen was, dus daar gaan ze niet meer naartoe.

Ik zal ze over de andere dierenarts ook vertellen.

Ze gaan over een paar weken met het rammetje naar Europaplein voor castratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Westerpark is die dierenarts die zo aan het klungelen was, dus daar gaan ze niet meer naartoe.

Ik zal ze over de andere dierenarts ook vertellen.

Ze gaan over een paar weken met het rammetje naar Europaplein voor castratie.

O, goed om te weten. Ik ben bij Westerpark overigens alleen nog geweest voor inentingen omdat ze sinds januari bij mij om de hoek zitten, voor de rest altijd bij stad en land geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij stonden er ook 2 da's en een assistente om mij en mijn konijn heen en twijfelden ze ook.. Maar dat is ook een da van de konijn kundige lijst er daar ben ik uiteindelijk ook weg gegaan omdat ik ze niet konijn kundig vond..

aangepast door Bloem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb het vermeld, maar er is niets bij gezet.. Ik had er met mijn hond ook geen goede ervaringen. Ze bleken hem medicijnen te geven die niet met elkaar samen konden. Het resultaat: Ik bleef natuurlijk langs komen met een zieke hond en ik bleef maar betalen! Op een gegeven moment ben ik naar een andere da gegaan en na die ene keer bij die da hoefte ik niet meer naar een da toe..

Maar die vorige da presteerde het dus wel om dubbele rekeningen van 600 euro te sturen!!! Die waren al een jaar daarvoor betaald..

aangepast door Bloem
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hahahaha, wat een blunder alweer!

Europaplein maakte dezelfde fout! Maar dit keer bleef de eigenaar volhouden dat het een rammetje was en uiteindelijk ging de dierenarts toch nog even kijken, omdat de eigenaar voet bij stuk hield....

Half uur later werd ze gebeld, dierenarts durfde het niet te zeggen... Maar ze hadden de ram gecastreerd :yes:. Kinderen zeiden meteen: 2-0 voor de fokkers! (een andere fokker waar ze een voedstertje gehaald hebben, vertelde hetzelfde, het is een ram, heeft een paar verschillende voedsters en rammen geslachten laten zien, zodat het verschil duidelijk was).

Uiteindelijk dus toch gecastreerd. Als die fokker het verschil toen niet duidelijk had laten zien, was hij nu nog niet gecastreerd :lol:. De dierenartsen maken er een potje van :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, deze heer was helemaal niet lastig. Ik zag met 4 weken al duidelijk dat het een ram was :he:. Met 8 weken nogmaals gekeken en ook toen was het een ram. Met 3 maanden was het ineens een voedster, met 3 maanden en een week was het weer een ram bij die andere fokker en met ruim 4 maanden bij de andere dierenarts weer een voedster :lol: Maar goed, eigenaar bleef volhouden dat het een ram was en uiteindelijk kreeg de eigenaar gelijk van de dierenarts ;).

Ik weet nog wel dat de dierenarts waar ik stage liep tegen een klant zei: fokkers kunnen niet sexen.

Kim! Is dit een voedster??

Eigenlijk had ik toen moeten zeggen, dat weet ik niet, ik ben een fokker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .