Ga naar inhoud

Sudocrème


Dollie

Aanbevolen berichten

Samen zeer fanatiek achter de snackbal aan.. :whistle2: maar je ziet wel dat hij slecht in zijn vacht zit (nog steeds aan het verharen, was ie laat mee dit jaar en komt er ook moeilijk door heen) en wat dunnetjes is..

Schattig zo 2 van die batsen naast mekaar ;)

Zazou is ook nog steeds aan het verharen & lijkt er lastig doorheen te komen.

Dit heeft (denk ik) ook grotendeels met ouderdom te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat vervelend dat het toch weer iets minder goed lijkt te gaan met Fred. Ik hoop dat het snel weer over is, want op de foto's ziet het er pijnlijk uit ... de foto's van Indy schrik ik wel van! Dat ziet er heel heftig uit ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schattig zo 2 van die batsen naast mekaar ;)

Zazou is ook nog steeds aan het verharen & lijkt er lastig doorheen te komen.

Dit heeft (denk ik) ook grotendeels met ouderdom te maken.

Ja, dit is wel de leeftijd waar het wat moeizamer op gaat hè.. Tenminste, mijn ervaring beperkt zich dan tot Indy en Fred natuurlijk. En in de opvang hebben we nu toevallig ook een ventje van ongeveer die leeftijd maar ja, die heeft ook 6 jaar lang in een klein hokje in de achtertuin gestaan, volle zon, weinig voeding.. Dus ja dat vind ik dan niet helemaal vergelijkbaar. Maar Fred had vorig jaar voor het eerst haakjes en nu is het alweer mis met zijn gebitje, zijn kiezen rechts zijn te lang waardoor zijn voortanden scheef slijten.. En dit dus.. Maar goed. Het is niet anders..

@ Niek: Ja, ik vond het ook zo erg voor hem.. Als ik die foto's nu terug zie ook, mijn arme ventje. Daarom was ik er met Fred ook zo alert op. En dan kan ik nóg niks.. Vind dat echt heel moeilijk. Ben nu even aan het kijken of ik bodembedekking in het hok ga doen. Stomme is dat ik met Indy dit hele riedeltje al eens bij langs ben geweest.... Allerlei soorten zachte bodembedekking geprobeert etc.. maar dat heb ik blijkbaar diep weggestopt.

Maar gelukkig ziet het er bij Fred al niet meer zo rood en pijnlijk uit hoor, daarom is die sudocreme ook zo fantastisch.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dit is wel de leeftijd waar het wat moeizamer op gaat hè.. Tenminste, mijn ervaring beperkt zich dan tot Indy en Fred natuurlijk. En in de opvang hebben we nu toevallig ook een ventje van ongeveer die leeftijd maar ja, die heeft ook 6 jaar lang in een klein hokje in de achtertuin gestaan, volle zon, weinig voeding.. Dus ja dat vind ik dan niet helemaal vergelijkbaar. Maar Fred had vorig jaar voor het eerst haakjes en nu is het alweer mis met zijn gebitje, zijn kiezen rechts zijn te lang waardoor zijn voortanden scheef slijten.. En dit dus.. Maar goed. Het is niet anders..

Je hebt gewoon even weer een hoop pech met je mannetje.

Eet hij verder wel (nog) goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik leer heel veel van alle informatie die jullie geven. Is het zo dat als er een beetje nat bij het kontje zit of een klitje dat er dan direct iets aan de hand is in de vorm van EC of urinebrand? Of kan het ook zo zijn dat het na een dag weer weg is en dat hij per ongeluk in zijn plas heeft gezeten?

Gisteren had Floris bij mij namelijk een behoorlijke klit bij zijn staart met grond / poep eraan. ik heb deze direct weggehaald en gekeken. het was wel iets vochtig bij het kontje, maar vanochtend weer gekeken. Alles was 99% droog.

Nu ga ik overmorgen op vakantie en maak me daar weer heel veel zorgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat dat het is, ik heb een nieuwe hoektoilet gekocht voor ze en twee nieuwe borsteltjes, dat helpt ook al wel enorm om het verharen te helpen. Dat scheeelt gelukkig. Maar die foto';s zijn wel schokkend vind ik dan weer. Ik maak me altijd ook veel te veel zorgen. En dan bedoel ik niet een beetje teveel....maar echt teveel.

Ervaring zal wel helpen hoor, maar ik heb pas sinds vorig jaar konijnen. Wel in een groep van 2 mannetjes en twee vrouwtjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gewoon even weer een hoop pech met je mannetje.

Eet hij verder wel (nog) goed?

Hij eet super, hij gedraagd zich als een jonge vent.. Ok, wat stunteliger soms, en hij is niet altijd even actief, maar toch.

ik leer heel veel van alle informatie die jullie geven. Is het zo dat als er een beetje nat bij het kontje zit of een klitje dat er dan direct iets aan de hand is in de vorm van EC of urinebrand? Of kan het ook zo zijn dat het na een dag weer weg is en dat hij per ongeluk in zijn plas heeft gezeten?

Gisteren had Floris bij mij namelijk een behoorlijke klit bij zijn staart met grond / poep eraan. ik heb deze direct weggehaald en gekeken. het was wel iets vochtig bij het kontje, maar vanochtend weer gekeken. Alles was 99% droog.

Nu ga ik overmorgen op vakantie en maak me daar weer heel veel zorgen...

Ik zou me zorgen maken wanneer je meerdere malen achter elkaar je konijn met natte billen aantreft, en/of wanneer een konijn dat altijd heel zindelijk was er (opeens) een rommeltje van maakt. Maar een simpele blaasontsteking kan ook urinebrand veroorzaken dus zelfs dan is het niet gelijk reden tot paniek hoor.

Met al die ellende met Indy is het iets waar ik zelf ook gauw erg ongerust door ben. Omdat ik toch zeker wil zijn dat ik de beste manier te pakken heb om dit te verzorgen, gaan we maandag even langs de dierenarts. Tenzij die nog een geniale ingeving heeft over een eventuele oorzaak is het niet mijn bedoeling om (weer) dingen te laten onderzoeken en/of proberen, maar ik wil zulke dingen wel zo veel mogelijk voorkomen en indien het toch gebeurt juist behandelen. Zal uiteraard ook naar de sudocrem vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug van de DA, nou ja, geen schokkende ontdekkingen of conclusies natuurlijk.. Zijn urine wordt nagekeken maar als hij geen blaasontsteking heeft dan houdt het op en wordt het inderdaad symptomen bestrijden. En dat mag gerust met sudocreme, het is niet heel erg als hij daar wat van binnen krijgt en het werkt gewoon echt goed. Hij weet ook niet wat er nog meer te onderzoeken valt. Enerzijds jammer maar goed. Ik had niet anders verwacht. Nu maar duimen dat ie toch een flinke blaasontsteking heeft dan.............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè wat vervelend dat Peter ook nog een ontstoken oogje heeft ... Nou hopen dat de uitslag van Fred goed is (nou ja goed, een blaasonsteking is niet fijn natuurlijk, maar wel te verhelpen) en dat het wel meevalt met Peter. Een "gewone" oogontsteking is meestal binnen 1 week weer over toch?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo iedereen,

ik heb even het verhaal snel door gelezen,

zelf werk ik al weer 14 jaar met kinderen.

ik zou adviseren mocht je iets willen smeren het niet te doen met vasaline, bij vasaline kan het gebeuren dat de urine eronder komt en juist op de huid blijft zitten, vasaline dus ook niet bij kinderen smeren op de billen, bepatene is de meest lucht doorlatende creme die je kan gebruiken, sudocreme mogen wij ook niet gebruiken op "kapotte "plekken, wel op schrale.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hè wat vervelend dat Peter ook nog een ontstoken oogje heeft ... Nou hopen dat de uitslag van Fred goed is (nou ja goed, een blaasonsteking is niet fijn natuurlijk, maar wel te verhelpen) en dat het wel meevalt met Peter. Een "gewone" oogontsteking is meestal binnen 1 week weer over toch?.

Peters oogje heb ik zostraks even schoon gemaakt, denk dat dat wel mee valt.

Pien, bedankt voor je reactie :yes: de dierenarts vond sudocreme goed in dit geval en omdat ik hier echt het beste resultaat mee zag blijf ik het gebruiken. Al hoop ik dat ik een manier kan vinden om te vóórkomen dat ik moet smeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

God, dit klinkt stom.. :$ maar..

Jippie, Fred heeft een blaasontsteking! :party:

Er zaten veel bacteriën in de urine.. Dus.. Aan de AB.. :he: ik hoop echt dat zijn klachten dan ook weer afnemen! *opgelucht*

Ik begrijp helemaal dat je blij bent met deze uitslag!

Nu weet je tenminste de oorzaak van zijn natte billetjes & kun je deze fijn aanpakken :)

Hopelijk slaat de AB-kuur nu snel aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het oude klachtenniveau om het maar zo te zeggen is goed te doen voor hem en mij, heel soms een plasje er naast (al maakt dát me nog niet eens uit, als hij maar geen last heeft van zijn onzindelijkheid..) en de sore hocks die toch regelmatig terug keerden, lichte urinebrand op de pootjes.. Hoewel die beide dingen al een poosje bijna geheel genezen waren.. Maar om bij urinebrand in deze mate een methode te vinden om alle schade tot een minimum te beperken.. Da's wel lastig.. Ben echt heel opgelucht dat dát waarschijnlijk niet hoeft. Dierenarts was het gisteren roerend met mij eens wat betreft zijn leeftijd, hij mag dan niet de jongste meer zijn, een konijn van 11 is bejaard, Fred (7,5) niet. Hopelijk voelt hij zich gauw weer helemaal fit en mogen Pipperd en ik nog héél lang van hem genieten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop ook voor je dat jij en Pip nog lang kunnen genieten van Fred. Ik vind 7,5 jaar ook nog niet echt bejaard hoor. Zeker niet aangezien het een wat kleiner konijntje is. Jur van mij is ongeveer 6 jaar (misschien zelfs ietsjes ouder), maar het lijkt ook altijd nog een jong manneke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dollie, zoals je in mijn topic al waarschijnlijk had gelezen... mocht fred ook sore hocks hebben, smeren smeren en nog een smeren. Ik moet van mijn dierenarts de komende weken, waarschijnlijk maanden wel 2x per dag smeren met beginnende sore hocks aangezien dit niet iets is wat in een week goed zal herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Fred heeft het ook wel even geduurt ja! Toen Pip gecastreerd is, eind maart, zag het er denk ik net zo uit als bij Kelly en Nijn nu. Ook een beetje geirriteerd. Toen heb ik wekenlang twee, drie keer daags Calendulan gesmeert, de irritatie verminderde gauw maar de kale plek bleef. Uiteindelijk nam dat ook pas af toen hij minder vies werd, ik denk dat ik drie weken geleden (vlak voor het weer erger werd dus) zoiets had van hee er groeit haar! Is bij Fred natuurlijk ook lastig om de oorzaak weg te nemen. Maar het zet bij Fred gelukkig ook niet door.

Ik ga zo de antibiotica ophalen en vraag dan ook even naar de Pawwax, ben benieuwd naar het resultaat daarvan. Hoewel hij nu maar een klein plekje heeft. Lilian gaat het dan ook proberen met Max.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .