Ga naar inhoud

Gijs en zijn poot..


konijntjepip

Aanbevolen berichten

ze zijn nog maar pas een koppeltje,

even denken ze zijn nu 3 weken bij elkaar,

gijs had de 1e 2 weken nog last van zijn hormonen,(ze mochten al bij elkaar omdat pip gesteraliseerd/gecastreerd is)

dus in die tijd zat gijs veel achter pip aan, toen dat eigenlijk over was brak hij zijn poot..

dus het is voor mij nog niet zo duidelijk geweest wie de dominante is,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wel goed dat het steeds beter lukt met andijvie.

En ook dat hij al wat meer met het gips om kan! Het blijft toch zo'n zielig zicht he

Hopelijk komt de rust wat terug als Gijs beter is, maar dat zal wel goed komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

nou, zijn net terug van de da,

slecht nieuws.. toen het pas gezet was zag het er super uit,

maar nu was het dus toch weer van elkaar gegaan, en er zat ook geen nieuwe botgroei

of hoe zeg je dat? ze had het idee toen dat er bot bij zou komen en dat dan aan elkaar zou groeien

maar ook dat was niet gebeurd..

nu hebben we de keus; amputatie, of een operatie met pennen..

voor&nadelen wat ik vind;

amputatie; ja het is niet zomaar iets ineens 1 poot minder..

en het voordeel, dat hij er gewoon vanaf is en dat het goed zit.

met de operatie; het is niet zeker dat dit wel lukt,

en het zal vaker gedaan moeten worden,

voordeel; dat hij misschien toch zijn poot houd

iemand hier ervaring mee? of weet iemand wat we het beste kunnen kiezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja moeilijke beslissing....wat vind de DA het beste voor het konijn?

- Amputatie is natuurlijk niet leuk, maar het is 1 operatie en daarna een periode van wennen. Vervolgens heeft je nijn nergens last meer van, volgens de DA. Als ik zie hoeveel beesten zich goed redden met 1 poot.....

- Hersteloperatie. Je geeft al aan dat de DA verwacht dat er meerdere operaties nodig zijn. Hoe zitten de pennen (intern of extern , in gips), want dit is natuurlijk ook van invloed tijdens de herstelperiodes tussen de operaties door. Hoe zwaar zijn deze operaties, want iedere narcose is een aanslag op het lichaam van je konijntje. Ongetwijfeld zal deze optie niet goedkoop zijn en daarnaast is het maar de vraag of het allemaal hersteld of dat je uiteindelijk nog voor amputatie moet gaan.

Kan me voorstellen dat je worsteld met dit dilemma. Wens je veel sterkte met je besluit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

naja ik zei meteen al van dat ik het sneu vond als gijs zovaak geopereerd moet worden&weeer in het gips en dan is het nog nieteens zeker dat het goedkomt.. ze hebben dit nogmaar 1 keer meegemaakt, en dat is goed gegaan, maarja..

ik denk dat we voor amputatie gaan.. de da zei dat hij daar heel snel aan wendt, en ja dan is het gewoon klaar,

want pip doet nu ook niet echt lief..

lastige beslissing.. we moeten het toch wel snel weten, omdat ze hem maandag kunnen helpen

maar op dat moment vond ik niet dat ik het kon maken om al een beslissing te maken..

want gijs is natuurlijk van me zusje, maar die vond het ook goed omdat ze al die operatie's zielig vind, en misschien moet het dan alsnog geamputeerd worden, ben net even naar me moeder gegaan op haar werk, en ook zei vond het een beter idee, want zo blijft hij er zolang meelopen en we gaan ook bijna op vakantie dus er moet wel iets gebeuren,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik niet dat het een verkeerde beslissing zal zijn...de amputatie. Het zal lastig zijn voor je nijn in het begin, je zult hem even goed in de gaten moeten houden dat hij zichzelf niet verwond, maar hij is wel direct met herstellen bezig. Dat je nijn zich zal kunnen redden met 1 achterpoot geloof ik wel. Ik heb genoeg dieren gezien die zich redden met 3 poten (herten, katten, honden).

Succes met je nijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het is niet leuk, en aan de ene kant denk ik wel,

laat hem maar opereren omdat het zo makkelijk klinkt ahjoh doe er maar een poot af,

maar ik vind het zo sneu als hij zo vaak operaties krijgt, weer met gips en dan uiteindelijk nog wel geamputeerd moet worden..

hij loopt er nu al best lang mee,

aan de prijs ligt het opzich niet, daar kijken we met de beslissing ook niet naar,

maar omdat dit dus mislukt is willen ze hem opereren voor rond de 200.. en de amputatie is rond de 100.

maarja dat is het probleem niet echt..

kon gijs maar zeggen wat hij wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik ervaring met iets soortgelijks bij een kat. Die is eerst ook in het gips gegaan, daarna pennen in het pootje en uiteindelijk moest het alsnog geamputeerd worden. Dat beestje had na de amputatie weer heel veel lol in het leven en huppelde op z'n drie poten gewoon binnen een week of twee weer vrolijk rond, terwijl de maanden daarvoor een en al ellende waren met pijn, ontstekingen enzovoort...

Als ik mijn mening mag geven dan zou ik gaan voor amputatie, maar uiteraard heb ik ook alle respect ervoor als je kiest voor het operatietraject natuurlijk. In ieder geval wens ik jullie heel veel beterschap en succes met herstellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou we hebben besloten om het te amputeren,

gewoon omdat we het sneu vinden als hij er nog langer mee blijft lopen,

en dan die operatie's en weer in het gips en dat het dan nog niet zeker is of het goed komt..

dus we denken dat dit de beste oplossing is, we hebben al een afspraak, maandag tussen half 9 en 9 uur moeten we hem brengen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg, er staan wel een paar gevallen hier op BB van amputatie...

Je zal dan even moeten zoeken, kan je even niet aangeven welke linken.

Zal wel hier bij gezondheid staan...

(je kan in de grijze horizontale balk hierboven, ook zoeken hĆØ)

Verder heb je het moedige besluit genomen en hopelijk komt er ergens in deze middag een verlossend Ć©n positief telefoontje...

Spannend hoor !!!

Succes Ć©n sterkte !

Link naar reactie
Delen op andere sites

naja we hebben hem tussen half 9 en 9 uur gebracht,

ze zeiden als hij niet meteen eet na de operatie dat hij dan daar een nachtje blijft,

maar ik denk zomaar dat gijs zal eten, helemaal omdat hij dat thuis natuurlijk niet altijd kon

door pip. dus ik hoop dat hij vanavond gewoon weer thuis is! ik hou jullie op de hoogte, meestal bellen ze eind van de middag wel even hoe het gegaan is enzo dus ik ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .