Ga naar inhoud

wat kan dit zijn?


swiffertje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een voedster van 7 jaar, altijd een vrolijk diertje geweest tot dit een week of

zes geleden ineens begon te veranderen, normaal gesproken kwam ze altijd naar me toe

rennen als ik de kamer in kom waar ze staat maar krijg nu bijna geen reactie meer, zit steeds vaker met haar rug naar me toe zeg maar en ook bij geluid draait ze zich steeds minder om, hier begon het mee.

Vorige week ineens niet meer willen drinken en eten, heb ik water via een bakje gegeven en toen wilde ze wel een beetje, en een plukje hooi ging ook nog wel maar niet van harte, dag later ineens rode urine, nu weet ik dat dit kan komen door bepaalde dingen te eten maar ze heeft geen verandering in menu gehad, steeds science selective en hooi en verder niets dus daarom vond ik dit toch wel raar, DA gebeld en kon langs komen, die voelde een knobbeltje in haar buik en heeft toen een blaaspunctie gedaan, wat daaruit kwam in plaats van urine leek nog het meest op bessensap, ik vroeg of ze zeker wist of dit bloed was en daar was ze van zeker van en was verder geen onderzoek nodig, toen heeft swiffer een injectie met antibiotica gehad over dat gevoelde knobbeltje is toen verder niet meer gesproken.

gister vond ik slijm met bloed op de vloer en ze zit ook vaak in elkaar gedoken in plaats van lekker languit liggen maar toch ziet ze er ook weer niet echt doodziek uit, heeft wel sinds gisters weer geen biks op, beetje hooi wel gelukkig maar wat kan er aan de hand zijn?

Moet woensdag weer langskomen bij DA maar ik weet niet wat ik er van moet denken.

iemand die dit verhaal herkent?

oja ze is sinds januari twee ons afgevallen dit terwijl ze tot een paar weken terug gewoon aanviel op het eten.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ze gecastreerd?? Of heeft ze haar baarmoeder nog? Het klinkt mij als baarmoederproblemen (ontsteking of kanker). Mijn konijn had ook een bloederige/slijmerige afscheiding en bij haar bleek dat ze baarmoederkanker had.

Haar baarmoeder is verwijderd en ze is er nog steeds. Ze was vorig jaar 8 dat ze is geopereerd. Zorg er wel voor dat je het bij een dierenarts laat doen die al vaker deze operatie heeft uitgevoerd bij voedsters. Zeker omdat ze al wat ouder is, is dat heel belangrijk.

Maar ik raad je aan om wel snel actie te ondernemen want anders kan het heel snel de verkeerde kant op gaan. Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

had idd begrepen dat dat kon komen door bepaalde voeding, maar die krijgt ze dus niet.

Ik weet het niet, ging natuurlijk vanmoren gelijk kijken en zie dat ze in ieder geval nog steeds niet heeft gegeten, wel aardig gedronken maar dat is minder belangrijk heb ik begrepen, vond weer slijmerig bloed, lijkt ook wel of voor haar haar achterlichaam topzwaar aanvoelt,

weet even niet hoe ik dat beter kan uitleggen, lichaam is nu ook aan de koude kant maar bij de oortjes is het gelukkig nog wel warm en hoor dat ze nu haar hok uitkomt.

Ga zo maar even bellen voor overleg, wacht liever niet tot de afspraak morgen want naar mijn idee gaat het steeds slechter zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister niet meer aan toe gekomen om te reageren,toch baarmoederkanker, het was helaas te laat om haar nog met een enigzins goede hoop te kunnen opereren omdat haar conditie tever achteruit was gegaan en heb haar daarom in laten slapen, omdat ze al echt pijn had en benauwd was, ben er erg verdrietig van en hoop dat ik deze beslissing nooit meer hoef te nemen.

Wist niet dat de DA waar je naar toe gaat zo,n verschil maakt, misschien als ik vorige week naar een kkda gegaan zoals hier boven staat het er anders uit had gezien, toen was ze nog iets beter als nu en at ze nog wat, misschien had een operatie toen nog gelukt maar het heeft nu geen zin meer om daar over na te denken, voel me al beroerd genoeg.

iedereen bedankt voor de reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte, ik denk dat dit het beste was voor je konijn als ik de symptomen zo hoorde. Ik wist de eerst 18 jaar dat ik konijnen had ook niet dat het wat uitmaakte naar welke DA je ging. Plus dat de toenemende kennis over konijnengeneeskunde pas iets is van de laatste 10 jaar. Dus voor die tijd maakte het ook niet zoveel uit, want toen wist niemand er iets van.

Dus geef jezelf niet op je kop, je hebt alles gedaan wat je op dat moment kon en wist en het is helemaal niet gezegd dat een KKDA haar een aantal weken eerder wel had kunnen redden. Dus probeer het inderdaad los te laten. Hoop dat dit helpt.

Heel veel sterkte met je verlies xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh wat spijtig om te lezen :( je hebt gedaan wat je kon, helaas kon je niks meer voor haar doen. Het is een sluipende ziekte die je vaak (te) laat ontdekt.

Sterkte met het verlies!! En geef jezelf nergens de schuld van! Hier kon je niks aan doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt alles gedaan wat je kon wat je het beste leek voor haar, meer kon je gewoon niet doen.

ik weet dat het een magere troost is maar ze heeft 7 jaar een fantastisch leven gehad met een fantastisch baasje.

Ze zit nu waarschijnlijk ergens te spelen met een hele hoop nieuwe vriendjes en vriendinnetjes.

Denk daar een beetje aan en laat het je moed geven, ookal is dat niet makkelijk.

verder nog heel veel sterkte van mij en mijn nijntjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .