Ga naar inhoud

Supreme carrot crunchers


funny_bunny

Aanbevolen berichten

Het is maar een klein plaatje, maar ik vermoed dat het gewoon ongezond snoepgoed is. Je kan het natuurlijk gewoon ophalen en geven als lekkernij, dus heel erg met mate (ik bedoel, zelf eten we ook wel eens iets ongezonds, zolang dat maar met mate is kan het op zich wel). Of je haalt het niet op. Hier in huis krijgen konijnen nooit snoepgoed of lekkernijen uit de winkel, behalve kruiden / kruidenhooi. Verder is het alleen de normale voeding, daar doen ze het erg goed op. Snoepgoed is hier een lekker plakje banaan of een partje van een appel ;)

Heb je vraag even een eigen topic gegeven, hoort niet echt bij huisvesting / speeltunnels :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezond snoep bestaat niet, ook niet voor ons trouwens... Het is allemaal erg lekker, geef toe: een zomers slaatje, of lekker op de bank met een zak chips... We weten wel wat het gezondst is... Hoor je mensen op dieet ook niet vaak zeggen: "Ik mag al wat lekker is niet meer eten?" Daarmee bedoelen ze niet de sla, komkommers of tomaten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van Supreme staan deze dingen benoemd als snack en dat betekent dus een tussendoortje. Mijn mening is, dat er geen enkele snack te koop is, die gezond is voor konijnen. Als je je konijn gezond wilt laten snacken moet je bv groente kopen, maar geen producten in de dierenwinkel.

Je vraagt of er bepaalde snoepjes bestaan, die wel goed zijn voor een konijn, maar het woord zelf geeft eigenlijk al aan, dat dat niet het geval is. Er staan ook geen gezonde mensensnoepjes. Minder slecht oké, maar gezonde snoepjes nee.

Maar je kunt ze natuurlijk wel ophalen. En dan geef je er bv eentje per konijn per week. Jij neemt ook wel eens chips, koekje of snoepje, dus een konijn kun je er ook wel een enkele keer mee verwennen, maar echt met mate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de snoepjes van sepreme zijn wel de betere snoepjes die er te koop zijn. als ik mij niet vergis de enige zonder toegevoegde suikers.

Ik heb deze snoepjes ook wel eens. ze reageren er hier goed op en krijgen er niks van. (en ze gaan er neit eindeloos van stuiteren:p) Dat er niks te krijgen is aan snack wat wel goed is ben ik het neit mee eens. je hebt tegenwoorden ook geperste blokjes van kruiden met een beetje fruit of groente erdoor. En ik heb laatst Hazelaarstokjes met kruiden eraan gekocht bij de DW. Lijkt me ook niks mis mee toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Wupsie

Ben ik het helemaal mee eens hoor, maar ik persoonlijk zie kruiden niet als snack, vandaar. Ik heb ook wel eens kruiden bij de DW gekocht (nu bestel ik het online) en bv Rozenweide van Quiko (gedroogde alfalfa, peterselie en rozenblaadjes), maar ik zie dat niet als snack of snoep. Ik zie dat meer als aanvullend voedsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ funny_bunny

Ik zou het eerlijk gezegd niet durven zeggen, of de dingen op de foto's gezond zijn of niet. Ik koop eigenlijk alleen losse gedroogde kruiden (paardebloem, weegbree, peterselie en zoveel meer soorten). En af en toe pellets, die zijn gemaakt van puur en alleen gedroogde kruiden, die tot brokje geperst zijn. Bij dingen zoals op de foto's haak ik al vrij snel af, omdat ik altijd bang ben, dat er misschien teveel suikers o.i.d. in zal zitten. Het voordeel van gedroogde kruiden en pellets van gedroogde kruiden is, dat er een bepaalde hoeveelheid van kunt geven, een bepaald aantal gram of een bepaald aantal pellets. Met die taartjes en blokjes en andere vormen kun je dat niet doen en loop je, naar mijn gevoel, al snel het risico, dat ze er teveel van krijgen. Maar dat is dus echt mijn persoonlijke mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam dit tegen

Konijnenkoekjes (+/- 12 koekjes)

Ingrediënten:

- 4 peentjes

- ½ appeltje met schil

- 5 centimeter komkommer met schil

- 1 handjevol ijsbergsla

- 3 bloemkoolblaadjes

- 4 soeplepels havermout

- andere groentes die je konijn lekker vindt.

Overige benodigdheden:

- sapcentrifuge

- kan om het sap in op te vangen

- bakblik bekleed met bakpapier

- oven

- steekvormpjes (of kleivormpjes)

- mengschaal

Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius.

Pers de groenten tezamen in de sapcentrifuge. Je zult ongeveer 3 deciliter vocht verkrijgen. Drink dit zelf op of geef het aan je konijnen als Konijnenlimonade. Vermeng de pulp, 3 soeplepels pulp op 4 soeplepels havermout, en de havermout goed met elkaar. Zorg dat het goed bindt. Het is het handigst als je het met je handen kneedt.

Druk dit uit op het schone aanrecht en steek er vormpjes uit met steekvormpjes. Je kunt natuurlijk ook balletjes draaien en deze platdrukken.

Plaats de vormpjes op het bakblik en laat deze ongeveer 30 minuten bakken in de reeds voorverwarmde oven. Controleer of de bovenkant goed gedroogd is, draai ze dan om en bak ze nog 20 minuten.

Laat de koekjes buiten de oven afkoelen en serveer ze aan je konijnen!

Zolang je alleen groenten en fruit gebruikt dat bekend is voor je konijn, kun je variatie op variatie verzinnen. Houdt er wel rekening mee dat dit wordt gegeven als extraatje, dus niet dagelijks drie koekjes!

Veel bakplezier!

dat lijkt mij wel gezond, is dit bekend, al eens eerder gedaan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd heb ik wederom geen flauw idee, of die konijnenkoekjes gezond zijn of niet. Ik heb wel eens eerder ergens gelezen over zelfgemaakte konijnenkoekjes, maar ik heb geen flauw idee meer waar en wat er in dat artikel stond. Persoonlijk vind ik het gewoon teveel moeite en gedoe, terwijl een konijn zo makkelijk blij te maken is. Ik geef elke dag een schijfje winterpeen en daar doen ze een moord voor. Een takje peterselie of een blaadje basilicum vinden ze geweldig om te krijgen. En om ze eens echt te verwennen, heb ik biks van andere merken in huis. VitaKraft Regular (ooit gratis gekregen), waar ze er af en toe eens eentje van krijgen en Cuni Complete, waar ze af en toe eens 3 staafjes van krijgen. Het is gezond en heel anders dan hun normale eten, dus zijn ze er dolblij mee.

Maar het kan natuurlijk ook, dat je het gewoon leuk zou vinden om van die koekjes zelf te maken, dat kan natuurlijk ook. Helaas heb je geen reacties op je recept gekregen en kan ik je dus ook niet echt helemaal helpen, dus misschien moet je eens zoeken met Google op zelfgemaakte konijnenkoekjes of recept konijnenkoekjes. Misschien staat er zelfs wel iets over hier op BB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam dit tegen

Konijnenkoekjes (+/- 12 koekjes)

Ingrediënten:

- 4 peentjes

- ½ appeltje met schil

- 5 centimeter komkommer met schil

- 1 handjevol ijsbergsla

- 3 bloemkoolblaadjes

- 4 soeplepels havermout

- andere groentes die je konijn lekker vindt.

Overige benodigdheden:

- sapcentrifuge

- kan om het sap in op te vangen

- bakblik bekleed met bakpapier

- oven

- steekvormpjes (of kleivormpjes)

- mengschaal

Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius.

Pers de groenten tezamen in de sapcentrifuge. Je zult ongeveer 3 deciliter vocht verkrijgen. Drink dit zelf op of geef het aan je konijnen als Konijnenlimonade. Vermeng de pulp, 3 soeplepels pulp op 4 soeplepels havermout, en de havermout goed met elkaar. Zorg dat het goed bindt. Het is het handigst als je het met je handen kneedt.

Druk dit uit op het schone aanrecht en steek er vormpjes uit met steekvormpjes. Je kunt natuurlijk ook balletjes draaien en deze platdrukken.

Plaats de vormpjes op het bakblik en laat deze ongeveer 30 minuten bakken in de reeds voorverwarmde oven. Controleer of de bovenkant goed gedroogd is, draai ze dan om en bak ze nog 20 minuten.

Laat de koekjes buiten de oven afkoelen en serveer ze aan je konijnen!

Zolang je alleen groenten en fruit gebruikt dat bekend is voor je konijn, kun je variatie op variatie verzinnen. Houdt er wel rekening mee dat dit wordt gegeven als extraatje, dus niet dagelijks drie koekjes!

Veel bakplezier!

dat lijkt mij wel gezond, is dit bekend, al eens eerder gedaan ?

lijkt me een dikmaker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .