Ga naar inhoud

Hoeveel voer-foto's


saskiaa

Aanbevolen berichten

fleurtje; ik weet niet hoeveel gram dat is? misschien moet je eens dat handje voer op de weegschaal leggen?

en onthoudt; 25g p/k

Het is science, waarvan de "standaard" minder is maar alsnog per konijn kan verschillen ;). Ze krijgen hier gewoon een hoeveelheid die ik een keer heb afgewogen die ik per dag in het bakje te mikken, en dat kan soms iets meer of iets minder zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens een goede weegschaal aan gaan schaffen, maar ik denk dat SS wel in verhouding staat als ik 2x zo'n bakje geef per dag per bunnie!

Krijg niet het idee dat ze iets te kort krijgen :$ haha

Groente, Kruiden (paardenbloem, kaasjeskruid, bramenblad) én SS + onbeperkt kruidenhooi.... Verwende mormeltjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn dwerg konijntjes 7 weekjes krijgen gemend en gewone biks ik ga als gemend op is over na alleen bixs ze krijgen het nu door elkaar heen ik weeg niet af ik geefz z als bakje bijna leeg is ee bakje vol ze zijn met zijn 2en storm is erg klein en cherry iets groter verder krijgen ze nog zo af en toe sla maar dat geef ik niet teveel

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn dwerg konijntjes 7 weekjes krijgen gemend en gewone biks ik ga als gemend op is over na alleen bixs ze krijgen het nu door elkaar heen ik weeg niet af ik geefz z als bakje bijna leeg is ee bakje vol ze zijn met zijn 2en storm is erg klein en cherry iets groter verder krijgen ze nog zo af en toe sla maar dat geef ik niet teveel

Krijgen ze geen hooi? Ze hoeven niet onbeperkt biks, wel onbeperkt hooi.

Ook kun je ze natuurlijk ander soorten groenten geven;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo marg ze krijgen onbeperkt hooi gekruide hooi en.

vandaag heb ik nog weer ander hooi gehaald storm heeft sinds 2 daagjes bdkeutels en sinds vandaag kwam ik er achter dat cherry aan de diaree is arm beestje heb ik vandaag al 2 keer moeten schoonmaken .dus voor hun een paardagen alleen op hooi en water.en ik weeg nu af voor allebei storm wegt 0,5 gram en cherry 0,8 hoeveel mag ik ze dan geven zekrijgen als ze founa sport biks is dan 15 gram genoeg .ik weet dat het 20 a 25 gram per kilo gaat .of heb ik dit verkeerd storm is echt een kleintje hoop dat het met 2 daagjes alleen hooi en water wer over is de diaree en bdk

marijke

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo marg ze krijgen onbeperkt hooi gekruide hooi en.

vandaag heb ik nog weer ander hooi gehaald storm heeft sinds 2 daagjes bdkeutels en sinds vandaag kwam ik er achter dat cherry aan de diaree is arm beestje heb ik vandaag al 2 keer moeten schoonmaken .dus voor hun een paardagen alleen op hooi en water.en ik weeg nu af voor allebei storm wegt 0,5 gram en cherry 0,8 hoeveel mag ik ze dan geven zekrijgen als ze founa sport biks is dan 15 gram genoeg .ik weet dat het 20 a 25 gram per kilo gaat .of heb ik dit verkeerd storm is echt een kleintje hoop dat het met 2 daagjes alleen hooi en water wer over is de diaree en bdk

marijke

neem aan dat je KG bedoeld?:P Maar over het algemeen geld 20 tot 25 gram biks per VOLWASSEN Lichaamsgewicht. Ik weet neit wat voor konijntjes het zijn? Bij een rasloos konijntje kun je uitgaan 2 tot 3 kg. Dan kun je dus smorgens40/50 gram geven en 'savonds nog een keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi wupsie het zijn teddy dwerg konijntjes bedankt voor de info ik denk dat ze maar 20/25 gram mogen omdat het dwerg is

storm eet heel veel hooi dus eet wat minder biks en cherry is echt een biks eter en eet weinig tot geen hooi en soms stro .

verder krijgen ze geen groen voer nu want storm had of heeft nog last van bdk en cherry had vandaag 2x diaree maar nu zie ik op het toilet van ze aleen weer normale keutels hmm maar ik wacht nog effen 2 dagjes mt de biks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 konijnen van

1,7 kg

0,5 kg

0,6 kg

de laatste 2 zijn jonkies van net een maandje, per dag geef ik ze 100 gram SS, verdeeld in 2 porties.

Nu ik al jullie hoeveelheden lees, krijg ik het gevoel dat ik ze egt teveel geef. Weet iemand hoeveel ik ongeveer zou moeten doen met SS voor 1 konijn en 2 jonkies

groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je grote konijn zou 25/30 gram wel aardig in de buurt komen, voor de kleintjes is het even afwachten hoe groot ze zijn met een maand of acht. Voorlopig is het voor hen niet zo erg als ze wat meer krijgen. (En als het grote konijn de moeder van de kleintjes is mag zij ook wel wat extra?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi suuzje96

ik heb zelf ook 2 teddy dwer ze zijn gebren op 16 -5 2011 storm en cherry 10-5 2011 storm woog de laatste keer 0,4 en cherry 0,8 ze zijn nu dus 9 weekjes en krijgen smorgen een klein beetje biks 15 gram ongeveer in 1 bakje en savond ook weer 15 gram verder geef ik 3x hooi op een dag in een bol wat ze veel eten 100 ram is denk na mijnmenig teveel maarzolang ze het er goed op doen is het prima ik heb de mijne minder geven omdat storm bdkeutels had en cherry 1 dag diaree had nu gaat het mte wat minder goed als ze wat ouder en zwaardr zijn pas ik het aan naar 20/25 gram in totaal op een dag 50 gram ongeveer perkonijn 25gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar even een foto gemaakt.

- voor 2 konijnen

- HF supertrio

- Samen rond de 3 kilo

- 2x per dag

dsc02578t.jpg

Ik weeg het niet echt voordat ik t geef, Schep ongeveer zo'n bodempje als hierboven.

dsc02579ot.jpg

Meestal is het net iets meer dan hierboven:P maar zo ongeveer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij krijgen ze nu minder SS dan eerder ivm Miep haar aanleg om dik te worden! Minder is een klein bakje tot net over de helft. Eerst was het een volle bak!

Gijs krijgt s' avonds wat SS bijgevoerd, de da vond hem net an goed, maar moet niet gaan afvallen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .