Ga naar inhoud

Help Snuit heeft het blad van een Hortensia gegeten!?!


hangoorsnuitje

Aanbevolen berichten

Bas had laatst wat fuchsia gegeten, dus ik was ook wat ongerust. Maar gelukkig eet hij graag en veel, dus heb ik hem meteen wat groen gegeven en goed laten drinken en ik heb dan ook niks aan hem gemerkt! :) Gewoon kijken of je nijntje goed blijft eten en dan komt het wel goed denk ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Nou, ik kom er net pas achter dat hortensia giftig is voor konijnen (jaja, ik weet het, lekker op tijd...:$) Fifi en Toby hangen de hele dag in dat ministukje tuin, en ze hebben nergens last van voor zover ik kan bekijken.. Weet eigenlijk niet of ze het opeten, in het begin zag ik wel wat knaagsporen, nu eigenlijk nooit meer, mss hebben ze toch last gehad en ervan geleerd???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van hortensia kunnen ze diarree krijgen, maar nog belangrijker: problemen met de bloedsomloop. Dat is helaas iets wat je niet aan de buitenkant kan zien. Het is een behoorlijk giftige plant, dus als je konijn er veel van op heeft wel een reden om je zorgen te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .