Ga naar inhoud

Kosten sterilisatie konijn


animal_lover!

Aanbevolen berichten

Ja de prijs is afhankelijk van het gewicht van je konijn, aan de hand daarvan wordt een bepaalde hoeveelheid narcose gegeven. De narcose schijnt erg duur te zijn.

Bij mijn voedsters kostte het ronde de 125 euro incl. Nacontrole.

Je moet je niet laten leiden door de goedkoopste prijs, maar een dierenarts moet konijnkundig zijn. Een overzicht vankonijnkundige dierenartsen vind je bovenaan het gezondheidstopic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor zover ik weet van de dierenartsen die ik hierover gesproken heb is het verschil van een zwaar konijn of lichter konijn niet eens een tientje, dus daar zullen die enorme prijsverschillen niet aan liggen. ik merk toch echt wel dat het maar net is in welke regio je woont.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn is vandaag gesteriliseerd en daar kost het 107,50. Eigenlijk gewoon de prijs van een kat. Gewicht is 2,43 kg, maar daar wordt niet om gevraagd eigenlijk, Misschien dat het met een vlaamse reus wat duurder is, maar de meeste konijntjes zitten toch wel op dezelfde prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn dierenarts gebeurd dit trouwens met een binnenhechting. Je ziet dan dus aan de buitenkant geen hechtingen zitten, konijn kan er zelf niet aankomen en ze lossen vanzelf weer op. Je hoeft na 10 dagen niet terug. Weet niet of er met knoopjeshechtingen bij konijnen kapjes gebruikt worden, maar dat is dus in dit geval ook niet nodig.

Kan ook nog verschillen in prijs, omdat dit wat meer werk is, en duurder materiaal is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor zover ik weet van de dierenartsen die ik hierover gesproken heb is het verschil van een zwaar konijn of lichter konijn niet eens een tientje, dus daar zullen die enorme prijsverschillen niet aan liggen. ik merk toch echt wel dat het maar net is in welke regio je woont.

De soort narcose maakt wel uit, gasnarcose (met name de bij behorende aparatuur) is gewoon duurder.

De regio an sich maakt minder uit dan het soort omgeving denk ik, ik betaal hier in de stad Groningen ook 150 euro. Sowieso valt me op dat de dierenartsen in de omgeving behoorlijk duurder worden, ik was 45 euro kwijt voor Fred vorig jaar, een dik jaar later was het 20 euro duurder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn dierenarts gebeurd dit trouwens met een binnenhechting. Je ziet dan dus aan de buitenkant geen hechtingen zitten, konijn kan er zelf niet aankomen en ze lossen vanzelf weer op. Je hoeft na 10 dagen niet terug. Weet niet of er met knoopjeshechtingen bij konijnen kapjes gebruikt worden, maar dat is dus in dit geval ook niet nodig.

Kan ook nog verschillen in prijs, omdat dit wat meer werk is, en duurder materiaal is.

Mijn voedsters waren ook onderhuids gehecht maar ik moest evengoed op nacontrole. De dierenarts wou zelf zien hoe het er nu uitzag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm.. over dat nazorg heb ik niet gevraagt.. maar het schijnt een goede dierenarts te zijn met een goed hart voor dieren (maar volgens recencies heeft die man het niet zo op de baasjes van de diere --> wat mij niet zo erg uit maakt. als het maar goed komt met mijn konijn ^^)

Maar ik ga haar daar denk ik wel laten helpen.. mijn konijn heeft een heel erg hormonen probleem en poep alles onder en loopt te grommen als je der aan raakt =P verder is ze wel lief hoor ^^

Maar bedankt voor de reacties !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar zomer zijn Nina & *Ida* gecastreerd. Voor beide konijnen apart betaalde ik €130,- incl. medicijnen & nazorg.

Beide dames waren ook onderhuids gehecht, maar ik moest evengoed even terugkomen voor een na-controle.

Nina is van klein formaat & *Ida* was een kruising vlaamse-reus x franse-hangoor.

Bij Elly spelen de hormonen ook flink op momenteel.

Zeer waarschijnlijk laat ik haar dit jaar ook helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .