Ga naar inhoud

Ibbels vacht


Dollie

Aanbevolen berichten

Nee hoor, wassen doe ik niet.

Ik heb begrepen dat je echinacea wél gewoon door mag geven, dat het in fases geven achterhaald is? Maar is het nog zinvol om echinacea te geven als hij al elixer krijgt wat goed is voor de weerstand? Ik heb nog echinacea staan geloof ik, voor Feline geprobeert een tijdje maar ben overgestapt op het elixer. (En wáár heb ik die echinacea gelaten......)

Lijnzaadolie ga ik proberen. Wat moet de Crab Apple voor hem betekenen?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of het in fases geven achterhaald is, voor zover ik weet is het zinvoller om in fases te geven. Ik zou evengoed echinacea geven, ook naast de elixer.

Crab Apple moet hem reinigen van binnenuit. Zou best kunnen dat dat hem helpt om een betere vacht te krijgen aangezien het bij hem van binnen gewoon niet goed zit.

Wat ik me opeens afvraag, eet hij zijn BDK's goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft me verbazen, maar ik heb in de tijd dat hij hier is (een maand nu) nog geen enkele BDK gevonden. En dan hebben we het wel over een konijn dat in het begin gewoon twee bakken SS (zeker 100 gram) at en twee keer per dag een schaaltje Critical care.. Inmiddels eet hij één bakje SS Junior en één volle bak Critical Care/Brinta, vaak met een hand rozijnen en erwtenvlokken en geraspte wortel er door. En toch, ik vind echt helemaal niks. Hij eet geen hooi, maar dat is meer omdat hij het echt niet kan volgens mij. (Hij probeert het namelijk wel als hij vers hooi krijgt.)

Ik zal even op zoek gaan naar de echinacea, als ik het niet terug kan vinden hebben we het in de opvang nog wel, dat weet ik zeker.

En de Bach, ik zal even kijken of ik dat in de buurt kan vinden. Ik begin nu toch te twijfelen of het niet gewoon het niet kunnen wassen is, maar het meest waarschijnlijke is een combinatie denk ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hij zich niet kan wassen helpt natuurlijk niet echt mee, maar ik denk ook zeker dat het een 'medische' oorzaak heeft. Niet dat hij ziek is, maar je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik.

Winkels die Bach verkopen, verkopen vaak ook kleinere verpakkingen (250 ml) lijnzaadolie en omegaolie. Hoef je niet in een keer een liter lijnzaadolie aan te schaffen. Dan moet je zelf al mee gaan drinken wil je dat op hebben voor de houdbaarheidsdatum:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach in de opvang zijn er ook vast wel konijnen die het kunnen gebruiken, maar laten we dan idd maar een kleine verpakking nemen :P weet jij ook hoeveel ik moet geven (ongeveer)? Zal wel niet heel nauw komen zeker?

Nouja, niet teveel want anders gaat ie spontaan aan de diarree natuurlijk. Ze krijgen hier ehm...4 pompjes, haha. Lekkere dosering dus. Nee, ik deed altijd één theelepeltje (zo'n grote, geen echt theelepeltje dus) over het voer heen. Doe dat ook maar bij Ibbel. En dan misschien verdelen over een aantal porties voer. Ze vinden het niet lekker namelijk en één theelepel in één keer overheerst zo qua smaak. En hij moet natuurlijk wel blijven eten. Als hij het nou echt niet wil eten kun je het misschien in zijn bekkie spuiten, maar ik weet niet hoe moeilijk hij daar mee is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ok, maar ik hoef het niet op de ml af te meten dus :P hij is heel erg makkelijk, het is echt een geweldig diertje. Hij laat wel merken dat hij het niet leuk vindt, maar blijft wel rustig, echt zo van "je doet het vast niet zo maar, dus het moet maar even" alsof ie het helemaal begrijpt. Bijzonder mannetje is het.

Ik ga denk ik eerst even kijken of het door de brinta heen kan, dat vindt hij zó lekker dat hij een klein beetje vast wel voor lief neemt. En anders over de SS. (Ik zal het spul eerst eens ophalen trouwens, eerder kan ik helemaal niks :he::P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over dat wassen, je kunt dat een beetje nabootsen door met een vochtig wattenschijfje over zijn vacht te gaan en daarna met een (heel) zacht borsteltje na te borstelen.

Verder is fruit geven ook goed voor de vacht, maar ik weet niet of dat gaat ivm zijn tanden, arm ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet jij (of iemand anders natuurlijk) misschien ook met wat voor kammetje of borstel ik dan het beste kan gaan kammen?

Je kunt het beste een borstel gebruiken met natuurlijk haren.

Deze verkopen ze bijv. bij de Hema.

Zo moet je alleen een borstel gebruiken om de vacht te kammen en de kam alleen gebruiken om de borstel schoon te maken. Met een kam trek je de ondervacht los, waardoor de konijnen flink gaan verharen. Vervolgens wassen ze zich met als gevolg dat ze een groot risico lopen om een verstopping te krijgen, zei een angorafokster tegen bij op de beurs :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .