Ga naar inhoud

zie er zo tegen op


pluis04

Aanbevolen berichten

omdat mijn konijn geen enkel hooi wil eten moet ze steeds om de 7 weken geholpen worden aan haakjes

maar elke keer is de narcose een ramp en komt ze er bijna niet uit

de dierenarts doet het al met gas narcose.

en maandag is het alweer zo ver en zijn die 7 weken weer voorbij en moet ze weer geholpen worden.

ik wil nu gaan vragen of het een oplossing is om al haar kiezen te verwijderen,weet niet of het kan

onze kat heeft ook geen tanden meer en die kan gewoon brokjes blijven eten.

weet iemand of dat kan een konijn zonder kiezen.

zie er gewoon zo tegenop weer narcose weer dat dwangvoeren weer medicijnen in de bek moeten spuiten.

sinds ik dat zo vaak moet doen is het ook geen lief konijn maar zodra ik in de buurt komt is het grommen en bijten omdat ze denkt dat er weer wat gaan gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zag ik hier laats een foto van een konijn zonder kiezen.

Die redde zich er prima om.

Misschien kun je het er je DA over hebben?

Kan me voorstellen dat dit ook niet leuk is, voor je konijn niet maar ook niet voor jou....

Ik kan me voorstellen dat je er steeds zo tegenop ziet.

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je een foto van een konijn zonder tanden zag. Kiezen trekken gebeurt zeer zelden en is ook geen makkelijke ingreep. Het wordt vaak afgeraden. De kiezen zitten (normaal) zó vast in de kaak dat het echt riskant is om ze te trekken.

Succes en sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al Timoty hooi van het merk Oxbow geprobeerd? Is in belgie moeilijker te verkrijgen maar onze dierenarts verkoopt het wel. 2 van mijn nijntjes moesten vroeger ook geen hooi hebben, en dit lusten ze uitzonderlijk graag. Het is een zeer kwalitatief hooi, niet goedkoop, maar ja. Dat is meestal hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je een foto van een konijn zonder tanden zag. Kiezen trekken gebeurt zeer zelden en is ook geen makkelijke ingreep. Het wordt vaak afgeraden. De kiezen zitten (normaal) zó vast in de kaak dat het echt riskant is om ze te trekken.

Succes en sterkte!

Oeps sorry...:$

Aan mij heb je niet zo veel...:$

Maar toch heel veel succes gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan dat nog proberen heb je die ook in kleinere verpakkingen

als ze het weer niet lust dat ik dan niet zoveel heb om weg te doen.

Bij The Hay Experts kun je een sample pack bestellen. Daarin zitten verschillende soorten hooi. Ik weet niet wat voor brokjes je konijn krijgt? Maar als je bijv. SS geeft kun je dat daar ook heel goedkoop bestellen. (Moet je wel voor een jaarvoorraadje of in elk geval grote hoeveleheid kiezen ivm verzendkosten.) En je hebt bij THE ook Bunny Basics/T van Oxbow, met heel veel vezels (25 à 29%) ook goed voor de kiezen. Mijn konijnen krijgen dit ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het niet echt een verstandig idee is, het kan natuurlijk wel maar als het konijn plantaardig voedsel wil eten (gras, hooi, groente enz.) kan ze dat moeilijk verteren of niet verteren hierdoor krijgt ze dan geen voedingstoffen binnen van plantaardig voedsel.

een konijn is een planteneter, een planteneter heeft plooikiezen die zijn speciaal gemaakt om plantaardig voedsel fijn te malen.

plantaardig voedsel heeft om de cellen een dikke stevige celwand die moeilijk kapot is te krijgen, plooikiezen zijn daar voor gemaakt om dat kapot te maken.

zo kan een planteneter toch zijn voedingsstoffen uit plantaardig voedsel krijgen

groetjes Elke+janneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt dat je konijn iedere keer zo moeilijk uit de narcose komt?

Mijn DA haalt haar na behandeling gelijk weer uit de narcose d.m.v een spuitje.

Zo blijft de narcose zo minimaal mogelijk en zijn ze veel eerder weer de oude.

Je zou sowieso kunnen vragen om je konijn steeds pas mee naar huis te krijgen als ze goed bij is en geplast en gekeuteld heeft.

Scheelt jouw waarschijnlijk een hoop stress.

Dan wil ik je verder toch ook nog eens attenderen op ander voer, nl. Trovet.

Ik heb hier hele goede resultaten mee inmiddels bij mijn Puk.

Van tussen de 7 a 8 weken, zit zij nu op ongeveer 14 a 15 weken.

Scheelt natuurlijk ook al veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DA gebruikt alleen gasnarcose, niks om de konijnen in slaap te spuiten oid. Heb pas één konijn onder narcose gehad bij deze dierenarts, maar ik heb nog nóóit een konijn zo wakker opgehaalt. En dat was notabene na een castratie (voedster) dus da's ook niet de minste ingreep. Ik weet alleen niet zeker of dit bij haken op de kiezen ook kan. Ik dacht dat ze gezegt had van wel, maar bij het verwijderen van voortanden kan het in elk geval niet helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .