Ga naar inhoud

2 voedsters tegelijkertijd laten helpen?


Rian

Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring met het tegelijkertijd laten castreren van 2 voedsters die samen zitten? Wie raadt het aan, wie raadt het af en waarom?

Wij willen ze tegelijk laten helpen zodat ze allebei in hetzelfde "schuitje" zitten en elkaar daardoor niet lastig gaan vallen. Opnieuw koppelen zou dan volgens ons ook niet hoeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het zeker tegelijk doen! Je weet nooit helemaal zeker hoe het gaat met opnieuw koppelen, maar ik denk dat de kans veel groter is dat het inderdaad prima gaat. Je wil ze sowieso niet uit elkaar halen voor zo'n ingreep (ik niet dan in elk geval) maar een gezond konijn en een ziek konijn samen laten is ook niet altijd een succes. Op deze manier hebben ze steun aan elkaar en kunnen ze samen herstellen. Nou ja, precies wat je zelf zegt dus..

Amanda heeft Moffel en Toet ook samen laten helpen. Maar ze reageert hier vast ook nog wel :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Nina & *Ida* vorig jaar zomer ook tegelijk laten castreren.

Doordat ze de ingreep beide goed doorstaan hebben, had ik niet veel werk met de nazorg.

Maar als de opstart wat moeizamer verloopt zit je wel met 2 "zieke" konijnen.

Jouw vriend is ook zo'n nijnengek hè? Dat scheelt al een hoop, want hij zal je vast & zeker helpen ;)

Mijn vriend heeft verder niet zoveel met medische zorg toepassen bij konijnen, waardoor ik het allemaal alleen moest doen.

Aangezien beide dames nu ook al samenwonen is het idd een aanrader om ze beide tegelijk te laten castreren, zoals Iris ook zegt :)

Door steun van mekaar kunnen ze elkaar idd positief stimuleren.

In mijn geval heb ik de heertjes mee laten gaan, waar de dames veel steun aan hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik dan ;)

Ik heb inderdaad Moffel en Toet samen laten castreren. Ze heben altijd samen gezeten voor de ingreep en erna ook.

Ik merkte dat ze sneller gingen eten dan Svennie, welke alleen zat toen ze gecastreerd werd. Zien eten doet eten zeggen ze en dat ging hier ook echt op. Je moet wel beter observeren qua eten en keutelen, omdat ze niet apart zitten. Ik zat er soms dus best een tijdje langs om te zien wat ze deden. Ik raapte steeds alle keutels weg om goed in de gaten te houden dat ze ook bleven keutelen.

Ik heb ze daarna ook niet opnieuw hoeven koppelen want ze hebben steeds samengezeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn rammen tegelijk laten castreren. Zaten ook vanaf de geboorte samen en ik wilde ze niet opnieuw hoeven koppelen.

Alleen na de castratie hebben ze 2 dagen apart van elkaar gezeten. Beide in een eigen bench (van de honden), maar wel tegen elkaar aan. Ze hadden dus snuitcontact.

Reden om ze apart te laten herstellen is dat je dan goed kan zien of ze allebei na de operatie weer gaan eten.

Toen bleek dat ze na 2 dagen goed aan het herstellen waren, heb ik de deurtjes open gedaan en konden ze bij elkaar komen. Wat ze ook deden.

Ik heb ze dus niet opnieuw hoeven koppelen.

Ik raad het dus ook aan om ze lekker samen te laten castreren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw vriend is ook zo'n nijnengek hè? Dat scheelt al een hoop, want hij zal je vast & zeker helpen ;)

Dat mag ik hopen ja, ik neem aan dat we het hier over zijn konijnen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nog even een upje.

Op de of andere mysterieuze manier verdween een reactie van mij hier in dit topic.

Onze twee voedstertjes worden eind deze maand geholpen, en we gaan het inderdaad tegelijkertijd laten doen! Wordt heel spannend... we laten het op een vrijdag doen, dan hebben we in het weekend alle tijd om ze te verzorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou ze gewoon allebei tegelijk laten helpen,

hebben ze elkaar en ben je er meteen vanaf,

wel zorgen dat je een paar daagjes veel tijd hebt om

ze te verzorgen en in de gaten te houden! soms heb je er bijna geen omkijken naar

en soms ja dan moet je ze wel verzorgen, ligt aan je konijn!

ik heb ook 2x een dame laten helpen

en bij mij ging het eigenlijk meteen weer helemaal oke,

wel pijnstilling maar het eten en drinken deden ze meteen weer

dus weinig omkijken naar gehad, wel heb ik ze een paar daagjes apart

gehad van de groep om ze even bij te laten komen en goed in de gaten te houden!

maar gaat goedkomen met je dames! alvast succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .