Ga naar inhoud

Castratie Luna - tumor gevonden...


Nina87

Aanbevolen berichten

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dank je! Ik vond net keutels van Tommie, dus ik ben blij :)

Ik moet ook terug. Maar Luna's geval is ook anders, door de tumor is het gat in haar buikje veel groter dan normaal. Het is snee van zeker 5 centimer lang. Dus ik weet niet hoe het normaal zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat het ondertussen goed gaat met beide..

Heb net hetzelfde tegengekomen zoals jou. Ik liet mijn voedstertjes van (toen) 5 en 7 jaar castreren. Beiden tumoren in de baarmoeder. De DA gaf ook aan om de baarmoeder te onderzoeken of het goed- of kwaadaardig was, maar wij lieten dit niet doen ivm de kosten die al redelijk hoog opliepen.

We hebben onlangs wel een longfoto laten nemen van Wabbertje (nu 6 j) , omdat er wat vage klachten waren, en ook dan omdat de kans niet uitgesloten was dat er eventuele uitzaaiingen waren. Gelukkig waren haar longen helemaal zuiver, en was er geen sprake van gezwellen.

Moet de wond niet onderhuids gehecht worden ? Zodat ze de hechtingen er niet kunnen uiteten?

Ik hoop verder dat de tumor niet kwaadaardig is en nog veel beterschap voor beide konijntjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijpelijk hoor dat je het niet hebt laten onderzoeken, het is ook nogal wat allemaal. Maar ik hoop gewoon op goed nieuws. Ze doet het verder heel goed, dus het lijkt me onwerkelijk als ze toch nog ziek blijkt te zijn.

De wond is ook onderhuids gehecht. Die hechtingen lossen gewoon op en de hechtingen aan de buitenkant moeten wel verwijderd worden. Ik weet eigenlijk niet waarom er 2 soorten hechtingen gebruikt worden.

Ik heb Tommie en Luna net weer even bij elkaar gelaten. Ze gingen meteen lekker samen in een toiletje zitten. Ze hebben beiden vanaf 5u. een handvol keutels gelegd, dus ik vind het wel verantwoord om ze vannacht lekker samen te laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luna's tumor is helaas kwaadaardig. Het is wel een tumor van de minst ernstige vorm. De dierenarts gaat er vooralsnog vanuit dat we er op tijd bij waren, maar zekerheid heb je nooit. Ik moet goed in de gaten houden of ze moeite krijgt met ademen. In dat geval moet er een foto van de longetjes gemaakt worden. Duimen maar dat het nu gewoon weg is..

Het gaat wel weer goed met ze! Ze zijn heel lief voor elkaar en liggen bijna de hele dag samen in het toiletje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wond is ook onderhuids gehecht. Die hechtingen lossen gewoon op en de hechtingen aan de buitenkant moeten wel verwijderd worden. Ik weet eigenlijk niet waarom er 2 soorten hechtingen gebruikt worden.

Mijn dierenarts vertelde bij Feline dat dat vooral voor de zekerheid is. Meestal zijn het ook maar één of twee hechtingen, daar hou je zo'n grote wond natuurlijk niet echt mee bij elkaar. Pip is op woensdag geholpen en heeft ze op vrijdag al verwijderd.. :P

Maar meestal zijn die hechtingen geen oplosbare. Die aan de binnenkant wel, maar dat duurt we zes weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luna's tumor is helaas kwaadaardig. Het is wel een tumor van de minst ernstige vorm. De dierenarts gaat er vooralsnog vanuit dat we er op tijd bij waren, maar zekerheid heb je nooit. Ik moet goed in de gaten houden of ze moeite krijgt met ademen. In dat geval moet er een foto van de longetjes gemaakt worden. Duimen maar dat het nu gewoon weg is..

Vervelend is dit.

Gelukkig denkt de dierenarts zelf nog positief.

Hoe moeilijk dit mss nu is, probeer ditzelf ook te doen.

Het scheelt al een hoop dat alles er nu fijn uit is

Fijn dat het nu weer met hun saampjes zo goed gaat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook zo'n probleem. Vorig jaar ontdekte ik dat m'n voedster bloed verloor. Ze is toen vlak erna geopereerd en het bleek dat ze al een beste tumor op bij haar baarmoeder had zitten van ongeveer 3 a 4 cm. Er is toen een foto gemaakt van haar longen maar daarop was toen weinig te zien. Als er uitzaaiingen zouden zitten dan waren die nog te klein om op een foto te kunnen zien. (die foto is wel gemaakt omdat als er uitzaaiingen te zien waren, het geen nut heeft om te opereren en het bovendien ook gevaarlijk was)

Nu bijna een jaar later, blijkt dat ze toch uitzaaiingen heeft waar ze nu ook echt last van begint te krijgen. Helaas is daar niks aan te doen omdat het haar longen betreft. Ik probeer haar nog een mooie laatste tijd te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luna's tumor is helaas kwaadaardig. Het is wel een tumor van de minst ernstige vorm. De dierenarts gaat er vooralsnog vanuit dat we er op tijd bij waren, maar zekerheid heb je nooit. Ik moet goed in de gaten houden of ze moeite krijgt met ademen. In dat geval moet er een foto van de longetjes gemaakt worden. Duimen maar dat het nu gewoon weg is..

Het gaat wel weer goed met ze! Ze zijn heel lief voor elkaar en liggen bijna de hele dag samen in het toiletje :)

Dit heb ik een paar dagen geleden geschreven over de uitslag... Helaas geen goed nieuws dus. Ik hoop dat het niet uitgezaaid is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Luna's tumor is helaas kwaadaardig. Het is wel een tumor van de minst ernstige vorm. De dierenarts gaat er vooralsnog vanuit dat we er op tijd bij waren, maar zekerheid heb je nooit. Ik moet goed in de gaten houden of ze moeite krijgt met ademen. In dat geval moet er een foto van de longetjes gemaakt worden. Duimen maar dat het nu gewoon weg is..

Het gaat wel weer goed met ze! Ze zijn heel lief voor elkaar en liggen bijna de hele dag samen in het toiletje :)

Nou daar zit je dan... Hopelijk valt het mee, want het is natuurlijk afwachten hoe snel de tumoren groeien en of het zal gaan uitzaaiien. Bij mijn voedster is het tot nu toe niet uitgezaait, wel kwamen de tumoren steeds terug na operatie en nu wordt ze niet meer geopereerd (is niet meer te doen). Wat voor tumoren heeft je konijn nu? Zijn het ook melkkliertumoren of is het iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, niets aan te doen.. Ik moet zeggen dat ik me niet heel veel zorgen maak. Ze gedraagt zich volkomen normaal en zolang dat zo is maak ik me niet te druk. De tumor zat in haar baarmoeder zelf, dus met een beetje geluk is het nu helemaal weg. Als het toch al uitgezaaid was, zal de tijd dat gaan uitwijzen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .