Ga naar inhoud

Castratie Luna - tumor gevonden...


Nina87

Aanbevolen berichten

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn voedster begon zelf pas na middernacht een beetje te eten. De volgende ochtend had ze alleen nog een beetje groentes gegeten en 's middags lag het hok vol met keutels :P Ik zou zelf afwachten maar als het je niet lekker zit zou je wel een beetje SS kunnen dwangvoeren. Ik had zelf heel veel lekkers gehaald waar mijn voedster een moord voor doet, dat heeft wel gewerkt; dat was ook het eerste wat ze had gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed! Om 1u. vannacht ben ik nog even gaan kijken en toen zat ze te knabbelen aan een blaadje andijvie. Ik zag ook een handjevol keutels liggen op de plek waar ze vaak zat. Vanochtend was ze veel levendiger dan gisteren en sprong weer in en uit het toiletje. Ze loop weer wat gemakkelijker. Het gaat dus een stuk beter dan gisteren! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het ook zo voor je!

Fijn dat ze weer uit zichzelf is gaan eten :)

Alles wat ze nu eet is alleen maar mooi meegenomen.

Dus als ze graag banaan heeft, mag je dit haar gerust geven.

Alleen wel even uitkijken dat de keutels mooi van vorm blijven.

Andijvie & witlof hadden ze hier ook graag na hun castratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat ze weer eet en keutelt.

Bij de castratie van mijn voedster kreeg ik ook te horen dat het mis was met haar baarmoeder. Ik heb er voor gekozen om het niet te laten onderzoeken. De belangrijkste behandeling was al uitgevoerd door de castratie, dus wat de uitslag ook zou zijn, het zou niets veranderen. En dat onderzoek was ongeveer net zo duur als de hele operatie. de baarmoeder is wel in een potje formaline gegaan, dus als het nodig is kan het altijd als nog onderzocht worden.

Het is nu ruim een jaar later en tot nu toe lijken er geen problemen te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lizarel, ik snap je keuze. Ik heb er nadien over nagedacht. Maar ik wil het toch weten. De uitslag kan ook juist positief zijn, waardoor ik niet meer hoef te twijfelen of ze nog ziek is. En als ze wel ziek blijkt te zijn, wil ik ook extra alert zijn. De onderzoekskosten waren bij mij trouwens niet even duur als de operatie, het kost 75 euro.

Het gaat overigens nog steeds goed met haar. Ik vind alleen wel geregeld hele kleine keuteltjes. Ze zijn ook niet mooi rond. Zit ze misschien verstopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er een beetje frommel-achtig uit & het lijkt er ook op dat er blindedarm-keutels tussenzitten.

Maar gelukkig keutelt ze! Dit is goed nieuws na zo'n zware ingreep :)

Wat krijgt ze nu zoal te eten?

Ik zou proberen nu meer groenten & hooi te geven en zo min mogelijke dingen waar suikers inzitten.

Mocht ze al brokjes eten, zou ik dit ook weer rustig aan opbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit verhaal heeft een aparte wending genomen. Die keutels zijn misschien niet van haar maar van Tommie.. Tommie heeft dinsdag plastic gegeten. Gisteren leek er nog niets aan de hand te zijn, maar vandaag wilde hij niet eten. Dus ik ben weer naar de dierenarts geweest, maar nu met hem. Nu blijkt dat zijn blinde darm ontstoken is, mogelijk dus door plastic. Dat wordt dus weer dwangvoeren, pijnstiller, cisaral drops en laxeermiddel toedienen. Ik word nu echt serieus niet goed.. :erf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit verhaal heeft een aparte wending genomen. Die keutels zijn misschien niet van haar maar van Tommie.. Tommie heeft dinsdag plastic gegeten. Gisteren leek er nog niets aan de hand te zijn, maar vandaag wilde hij niet eten. Dus ik ben weer naar de dierenarts geweest, maar nu met hem. Nu blijkt dat zijn blinde darm ontstoken is, mogelijk dus door plastic. Dat wordt dus weer dwangvoeren, pijnstiller, cisaral drops en laxeermiddel toedienen. Ik word nu echt serieus niet goed.. :erf:

Ow jee dat is wel heel erg veel ineens voor je...

Kan me goed voorstellen dat het je allemaal best wel veel wordt.

Heel veel sterkte & beterschap met Tommie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie steun! Goed nieuws, Tommie heeft net heel veel SS brokjes gegeten die ik nat had gemaakt. Nu duimen voor keutels. Ze zitten gescheiden zodat ik ze goed in de gaten kan houden. Gelukkig heeft Luna vandaag wel goed gegeten, gedronken en gekeuteld. Het is balen dat alles tegelijk komt, maar het is niet anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .