Ga naar inhoud

SS of Beaphar?


Suzan

Aanbevolen berichten

Van het weekend was ik in Kruiningen om een buitenverblijf voor de konijntjes uit te zoeken en aan te schaffen.

Kreeg een zakje Beaphar voer mee, was het beste voer wat er was zei de eigenaar van de winkel. Ik zei dat ik SS geef, ook goed zei hij, maar dit was beter?

Wat vinden jullie? Is Beaphar beter en zal ik langzaam de overstap maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo even uit mijn hoofd zitten er iets meer vezels in Beaphar; ook meer eiwitten. Eerste is goed, tweede is niet rampzalig maar wel minder. Ik geef zelf nog altijd de voorkeur aan SS maar Beaphar is echt wel runner up. Qua samenstelling dan, ik heb twee jaar SS gevoerd maar heb met Beaphar niet (echt) ervaring.

Oh, en ik weet ook wel wat mijn konijntjes vinden.... De Care+ van Beaphar krijgen ze hier als snoepjes (ja ik ben een hele strenge konijnenmama :$ meer dan dat of een stukje wortelchips/bietenstukjes gedroogd zit er niet in voor die arme schatten!) en vinden ze echt héérlijk. SS ook hoor, ze eten het beide wel goed. De brok die ik ze verder voor vast voer vinden ze nog het minst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De samenstelling van de Care+ brokjes is anders ook in elke brok precies hetzelfde, de geur volgens mij ook, proeven heb ik niet gedaan.. ;-) alleen de vorm en kleur zijn niet hetzelfde. Dat is dus evengoed "saai" voor je nijn, alleen voor JOU niet. Maar intussen zitten er wel allerlei extra kleurstoffen en dergelijke in, om die brokjes dat uiterlijk te geven..

En of je nu elke dag één "saaie" brok geeft of vijf brokjes die net even anders zijn (zoals bij Beaphar, mochten die wel verschillen van smaak) dan heeft je konijn toch alsnog geen afwisseling? Het is evengoed elke dag hetzelfde. En daar is niks mis mee. Konijnen hoeven niet elke dag wat anders, dat is niet eens goed voor ze. Het is meer het gevoel van het baasje, dan echt een probleem voor het konijn.. In het wild hebben ze ook geen gevarieerde gras mix oid..

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn mening over SS is: lijkt net of het gewoon gedroogde gras/hooi is. dit lijkt me niet lekker voor je nijntje want dan heeft hij of zij nooit afwisseling. dit lijkt me niet fijn/lekker voor je konijn

vreemde redenatie, aangezien een konijn in het wild bijna niets anders dan gras eet... en dat nou juist het meest gezonde is wat je een konijn kan voeren, je konijn is gemaakt voor het eten van gras :) Voor mij zou dit dus juist een reden zijn om de voeding wel te voeren! Afwisseling krijgen ze hier in huis met de groenteschotels, elke dag lekker verwennerij in de gezonde vorm van groentes en kruiden!

Hier krijgen ze vooral hooi (gewoon van een boer), elke dag een flinke hoeveelheid groenvoer. Dat wordt aangevuld met SS, ik geef daar ook de voorkeur aan om bovengenoemde redenen. Beaphar is niet slecht hoor, het is net welke keuze je maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .