Ga naar inhoud

Dit meen je niet!??


Tao_Gini

Aanbevolen berichten

Leonidas en Tao hebben weer gevochten vandaag, overal liggen plukken haar en aan 1pluk zit zelfs een stuk huid!

Leonidas is ook weer flink gebeten in haar geslacht en erg knorrig. Ze heeft een bloeding vanbinnen in haar geslacht en dat stukje huid is van haar...

Ze zat stil in een hoekje met gesloten ogen van de pijn en zag er helemaal niet goed uit. Toen ik haar wou pakken werd er flink naar me uitgehaald en heb haar uiteindelijk toch gepakken te kregen. Ze had erg bleek tandvlees en haar geslacht ziet er veel erger uit als de vorige keer.

Leonidas moet gewoon weg, 2dominante dames gaat niet samen...

Ik heb daarnet naar mijn vader gebeld, ik moet gewoon naar de DA met Leonidas. Ik heb het proberen uit te leggen maar mijn vader zei dat het MAAR een konijn is en dat een konijn MAAR 20euro kost!

Ik ben echt woedend!!!!!

En ik kan niet naar mijn moeder voor hulp, zei is op vakantie :(:(:(

Ik heb echt zin om gewoon naar de DA te gaan... Ik ga zometeen eens bellen, want Leonidas heeft echt pijn...

Ik heb haar net haar favoriete -niet zo gezonde- snack gegeven, een klein knaagdierkoekje, ze viel me grommend aan en trok het koekje uit mn hand, netzoals vorige keer. (knaagdierkoekjes krijgen ze normaal niet, ik heb nadat ik gehoord heb dat het ongezond is het doosje beginnen gebruiken voor de paarden) Eetlust heeft ze dus wel. Maar ze wil niet drinken...

Wat denken jullie... Ik kan van 5 tot 7 terecht bij de DA. Zou ik gaan of niet? Ze heeft echt enorm veel pijn, meer als vorige keer. Als ik het wil bekijken begint ze te gillen en het zit vol bloedklonters. Ik ben 1x naar de DA geweest met de hond zonder toestemming en is afgelopen met wat gemok van mn vader. Maar een konijn is voor hem als een stuk speelgoed, waarom zou je het laten "maken" als een nieuwe kopen goedkoper is...?

*zucht* ik haat hem met momenten echt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 105
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Welke DA heb jij? Ik heb er ook een andere nodig, die ene die me de laatste keer "geholpen" heeft vertrouw ik niet meer..

Ik zou toch naar de DA gaan, beter nu onderzoeken dan dat heel het boeltje ontsteekt (of nog erger, dat de wonde niet genezen is tegen dat de strontvliegen er weer zijn)... Ja, een nieuw konijn is goedkoper, maar dat betekent niet dat je je huidige diertje moet laten creperen zodra er iets mee scheelt :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke DA heb jij? Ik heb er ook een andere nodig, die ene die me de laatste keer "geholpen" heeft vertrouw ik niet meer..

Ik zou toch naar de DA gaan, beter nu onderzoeken dan dat heel het boeltje ontsteekt (of nog erger, dat de wonde niet genezen is tegen dat de strontvliegen er weer zijn)... Ja, een nieuw konijn is goedkoper, maar dat betekent niet dat je je huidige diertje moet laten creperen zodra er iets mee scheelt :s

Helemaal mee eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken de situatie trouwens helemaal! Vooral mijn pa vindt het belachelijk dat ik zo veel moeite en geld "verspil" om Fungus door z'n EC heen te sleuren, heb vandaag "subtiel" te horen gekregen dat ik beter m'n oom kan laten langskomen om hem te strekken, moet ik niet betalen voor een spuitje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net telefoon terug gekregen, als ik naar de DA ga gaan al mijn konijnen weg!!!

Ik ben echt wanhopig nu, ik zit te schrijen als een klein kind!

Leonidas kan Tao nog zien en ze waren net aan het grommen naar elkaar en Tao sprong op tegen de wand van de ren. Ik heb Tao gechecked en gelukkig heeft zij niets.

Leonidas heeft ook nog altijd niet gedronken en heeft rillend en krijsend van de pijn met haar achterpoten gestrekt geplast...

HELP!!! :(:(:(:(:(

Kan ik het opzenminst niet even ontsmetten met Dettolmelk ofzo...? :(

Had ik nog maar wat pijnstiller over :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er niemand anders die je dierenartsbezoek kan betalen? Een oom of tante of grootouder, iemand die wel begaan is met je konijntjes? Dan kan je naar de DA zonder dat je ouders het weten, een overschrijving vragen en daarmee naar die persoon gaan... Desnoods zeg je erbij dat je het terugbetaalt zodra je kan, maar dat je nu geen geld hebt en het echt dringend is?

Ik zou Leonidas komen halen als ik kon, maar het gaat opeens veel slechter met Fungus en mijn ouders willen absoluut niet dat ik nieuwe konijnen zou halen, dus ik zit zelf een beetje te vrezen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet echt niemand, mijn tante zou het normaal wel willen doen maar ze is net bevallen en heeft nog steeds geen melk en is gescheiden met de zwangerschap dus is in dikke stress. Ik laat haar liever gewoon...

Leonidas zit weer in een hoekje, drinkfles is nog steeds onaangeraakt...

En als mijn vader zegt dat de konijnen dan weggaan, dan meent hij het ook echt. Dan moet je 24/7 bij de konijnen zitten of ze zijn er niet meer...

aangepast door Tao_Gini
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou sowieso naar de dierenarts gaan met het beestje. Nadien kan je nog met je vader erover spreken en hem terug tot inzicht brengen dat je echt wel om het leven van je konijntje geeft, en dat je daarom naar de dierenarts wou gaan. Een levend wezen moet toch geholpen worden. Als er iets met jouw gezondheid is, gaat je vader toch ook met je naar de dokter? Hij vervangt je toch ook niet zomaar.... Misschien niet echt een 'eerlijke' vergelijking, maar dat kun je hem wel eens onder zijn neus duwen hé.

Misschien dat je wel naar de dierenarts kan en hem vragen of je later mag komen betalen? Of in enkele keren mag betalen?

Ik hoop dat je alsnog snel naar de dierenarts kan hoor !

Sterkte en hou ons op de hoogte !

aangepast door yena
Link naar reactie
Delen op andere sites

ah jeetje wat erg! :(

Tandvlees ook al bleek, dat is geen goed teken toch? (zei mn DA een x)

Vreselijk, kan je niet gewoon eerst even bellen naar de DA om te vragen wat je nu snel kan doen?

of gewoon alleen pijnstilling halen bij de DA?

iemand in de buurt die ook konijntjes heeft en je het kan vragen of die iets heeft voor je?

heel veel sterkte met haar

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah jeetje wat erg! :(

Tandvlees ook al bleek, dat is geen goed teken toch? (zei mn DA een x)

Vreselijk, kan je niet gewoon eerst even bellen naar de DA om te vragen wat je nu snel kan doen?

of gewoon alleen pijnstilling halen bij de DA?

iemand in de buurt die ook konijntjes heeft en je het kan vragen of die iets heeft voor je?

heel veel sterkte met haar

Dat is een idee! Je mag niet met Leonidas naar de DA, maar je pa heeft niks gezegd over alleen maar medicijnen gaan kopen, toch? Als je dan via de telefoon kan vragen of je snel wat pijnstilling en ontstekingsremmers kan komen kopen... Ik heb voor 7-10 euro een flesje Loxicom (ontstekingsremmer) gekregen van de DA, wat pijnstillers kosten weet ik niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

tandvlees wit betekent oftewel te weinig rode bloedcellen ofwel dat er veel bloed naar 1plek (bijvoorbeeld grote inwendige bloeding) is gestroomd...

Desnoods breng ik haar naar een opvang morgen... Als ze hier niet goed verzorgd kan worden (DA bezoek) en ze kan niet lekker bij de ander konijnen...

Ik kan niet naar de DA, want mijn vader heeft mijn broer gebeld om mij tegen te houden :grrrrrr:

Ik word helemaal gek, Leonidas blijft grommen en heb haar gewoon een wortel door de tralies gepropt omdat ik niet weer helemaal open lig en zodat ze toch nog iets van vocht binnenkrijgt...

Hoelang kan een konijn eigenlijk zonder water...? Want ze weigert echt te drinken. Misschien met een spuitje in haar bek spuiten...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn moeder's liefde voor dieren is een van de redenen dat mijn ouders gescheiden zijn. Ze gaf volgens mijn vader veel te veel geld uit aan onze hond Loekje die longproblemen had. Zo begon de ruzie...

Mijn vader ziet dieren nog steeds als dingen, als ze niet goed zijn vervang je ze gewoon. Ik weet nog heel goed dat mijn vader naar mijn moeder schreeuwde; DAN KOOP JE MAAR EEN NIEUWE HOND DEZE IS TOCH AL OUD EN VERSLETEN

En mijn moeder haar koffers pakte en weg ging...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het best hoor. Ik heb ook zo'n ouders. Mijn moeder niet zo, die vindt het enerzijds geldverspilling maar anderzijds ook zo'n schattig beestje... maar mijn vader is net hetzelfde als die van Tao_Gini, als hij nog maar de helft zou weten van de kosten die ik de voorbije weken aan Fungus gehad heb zou hij gek worden :P Voor hem is een konijn een dier dat in het bos hoort te zitten, niet in gevangenschap. Het is voor hem een diertje zonder waarde: als het gezond is tolereert hij het, maar als het gaat sukkelen zou hij het eerder laten strekken dan dat hij er geld aan zou uitgeven om het weer gezond te krijgen. Zo is hij trouwens niet alleen voor m'n konijnen, ook voor de hond en voor z'n herten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat als ze de DA erbijhaalt, ze àl haar konijnen kwijt is...

Dat mag nooit een excuus zijn om een dier de noodzakelijke medische behandeling te onthouden.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .