Ga naar inhoud

Complicaties castratie.


Lianne22

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Vanochtend ging sambal (naar onze Kk arts) voor castratie. Om 12 uur kun ik bellen hoe het was gegaan. De castratie was goed gegaan en hij was al wakker en had al gegeten! Alleen moest ik niet schrikken er was iets gebeurt wat ze nog nooit hadden meegemaakt, ze moesten sambal een injectie geven maar hij sprong onverwachts (en misschien hadden ze de kleine man wat onderschat qua sterkte:he:) de punt van de naald brak af en zat onder zijn huid. Ze hebben een sneetje moeten maken om de naald eruit te halen en het kleine wondje dicht gehecht.

Om half 5 mocht mijn vriend hem halen (ik was aan het werk balen:bad:). Sambal weer thuis! Het kleine wondje viel mee, en hij was lekker vrolijk en viel aan op de groente en SS haha. Echter een half uurtje later ging mijn vriend weer bij hem kijken en zat zijn hele hok onder het bloed en sambal ook.. Gelukkig weet mijn vriend direct te handelen en is hij met sambal in de auto gesprongen opweg naar de DA (die 3 straten verder zit) er was een bloed vaatje gelekt wat is gaan lekken in het zakje en wat is open gesprongen. Hij moest weer onder narcose.. Om half 8 konden we hem halen. (ik weet het niet precies in medische termen want ik was er helaas niet bij)

Net wouden we hem gaan halen, ik schrok heel erg hij zag er ziek uit (en was nog niet zolang wakker) de dokter kwam erbij en zei dat het niet heel ernstig was geweest. Hij pakte sambal op en ohje.. Daar sprong weer 'iets' open. Weer alles onder het bloed. Ik redelijk in paniek en huilen als een klein kind hij keek ook zo zielig en duf..

Sambal mochten we niet meenemen (gelukkig...) hij gaat met de arts mee. Volgens de arts is er nog steeds een vaatje wat bloed lekt en wat zich ophoopt in het zakje. (dit is wat ik heb begrepen maar echt luisteren kon ik niet). Morgen moet mijn vriend weer naar de DA want ik moet werken..

Ik voel me echt verdomde k..t. Sorry. Eerst krijgt hij een naald onder zijn huid, dan zijn ballen eraf, dan is hij blij dat hij weer thuis is en lijkt hij niet eens meer last van de narcose te hebben. Tja dan alles onder het bloed en weer naar de DA en weer narcose en dan komen zijn baasjes en nemen ze hem niet eens mee.

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Valt het echt wel mee? Hoe kan dit? Onze KKDA vertrouw ik heel erg maar alles maalt nu door mijn hoofd.

Hij at/dronk/keutelde wel na de eerste narcose. Nu zag hij er echt zielig uit maar had wel wat gegeten. Tjonge ik hoop dat het idd gewoon goedkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 135
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat hij zo zielig leek komt vast ook omdat hij nog maar net weer wakker was. Als je om 12 uur al mocht bellen hoe het gegaan is en je vriend hem om half 5 op gehaald heeft, dan was de narcose dus ook al heel wat uren achter de rug. Dus dat valt vast mee.

Maar verder is het natuurlijk wel enorm ***! Hoop dat ie gauw weer helemaal in orde en lekker thuis is.. Bah, verschrikkelijk om je konijntje (nah ja.. tje..) zo te zien! *dikke knuffel* smiley-hug008.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed gaat met sambal kan mijn vriend hem morgen om 12 uur halen, maar de DA zou ons morgen eerst sowieso bellen.

Dankje, het was gewoon zo'n naar beeld.. Bah ik voel me echt schuldig dan daarover. Zelfs mijn dappere vriend moest een traantje laten toen we weer met lege handen weg gingen. Hij had trouwens sambals hok niet opgeruimd dus toen ik thuiskwam van mijn Werk kon ik zelf even het bloedbad aanschouwen.

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hij zo zielig leek komt vast ook omdat hij nog maar net weer wakker was. Als je om 12 uur al mocht bellen hoe het gegaan is en je vriend hem om half 5 op gehaald heeft, dan was de narcose dus ook al heel wat uren achter de rug. Dus dat valt vast mee.

Maar verder is het natuurlijk wel enorm ***! Hoop dat ie gauw weer helemaal in orde en lekker thuis is.. Bah, verschrikkelijk om je konijntje (nah ja.. tje..) zo te zien! *dikke knuffel* smiley-hug008.gif

Dankje:he: ja da is natuurlijk wel een heel verschil van net wakker of al een paar uur wakker. En dan zijn hele onderkant (inclusief dokter:he:) onder de bloed spetters.

Maar heb jij zoiets eerder gehoord Dollie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

aahh lianne natuurlijk schrik je je de ******, gewoon grof gezegt,

niet niks om je kleine manneke zo te zien,

goed dat je vriend zo snel heeft gehandeld!!!

toen hij opsprong was hij toen al onder narcose?

een dikke knuffel voor jullie allemaal, jullie zullen goed geschrokken zijn,

hopen dat ie morgen alles weer bij jullie thuis opstelten kan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje:he: ja da is natuurlijk wel een heel verschil van net wakker of al een paar uur wakker. En dan zijn hele onderkant (inclusief dokter:he:) onder de bloed spetters.

Maar heb jij zoiets eerder gehoord Dollie?

Van het bloed? Ja, dat wel. Niet vaak maar wel een paar keer. Ik kijk wel even of ik er nog wat over kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van het bloed? Ja, dat wel. Niet vaak maar wel een paar keer. Ik kijk wel even of ik er nog wat over kan vinden.

Thanks, ja zo stom hè, ik was met mijn hoofd niet echt bij zijn serieuze verhaal. Dus eigelijk snap ik nu zelf niet zo goed wat er nou aan de hand is en of dat erg (nouja goed is het natuurlijk niet) maar hoe erg dat dan is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan de DA nu niet meer bellen. (hij en zijn vrouw die ook arts is hebben sambal mee naar huis genomen soort huis naast zijn praktijk met ruimte voor dit soort gevallen) als er iets gebeurde zou hij ons bellen en verder spreek ik hem morgen dus dan kan ik het altijd nog even goed vragen. Ik weet wel dat het belangrijk was dat bloeden in de gaten te houden vandaar dat ze hem mee namen zodat ze er constant op konden letten.

Thx Dollie! Ja zijn er idd heel wat haha ik zat ook te kijken maar vind het ook niet direct. Maar wel bedankt hoor!

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wéét dat het een aantal keer voor is gekomen maar ik kan de topics niet vinden.. Ik zoek nog even verder maar met het enorme aantal castraties hier op het forum.....

De topics die ik kon vinden waren toc hniet helemaal vergelijkbaar, daar waren (soms zelfs enkele dagen later) de hechtingen door gebeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het volgende verhaal heb ik één keer in mijn leven gehoord...

Alleen moest ik niet schrikken er was iets gebeurt wat ze nog nooit hadden meegemaakt, ze moesten sambal een injectie geven maar hij sprong onverwachts (en misschien hadden ze de kleine man wat onderschat qua sterkte:he:) de punt van de naald brak af en zat onder zijn huid. Ze hebben een sneetje moeten maken om de naald eruit te halen en het kleine wondje dicht gehecht.

... namelijk vanmiddag bij de dierenarts. Ik geloof dat wij dus bij dezelfde zitten, Buiten-Mere? Hij vertelde mij inderdaad ook dat dat nog nooit eerder voorgekomen was.

Pfff, wat een gebeurtenis zeg, met al dat bloed. Ik ken inderdaad alleen wat verhalen van losgetrokken hechtingen etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het volgende verhaal heb ik één keer in mijn leven gehoord...

... namelijk vanmiddag bij de dierenarts. Ik geloof dat wij dus bij dezelfde zitten, Buiten-Mere? Hij vertelde mij inderdaad ook dat dat nog nooit eerder voorgekomen was.

Pfff, wat een gebeurtenis zeg, met al dat bloed. Ik ken inderdaad alleen wat verhalen van losgetrokken hechtingen etc.

Jaja dat is m ;) de enige kkda in Almere geloof ik (waar in Almere woon je dan?) Het is ook wel een pechkonijn dan eerst die naald wat nooit voorkomt, en dan nog eens dit. Maarja hij is wel in goede handen natuurlijk. Ben al wat gekalmeerd:he: thx allemaal!

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meissie, ik heb met Blub precies hetzelfde gehad met dat bloeden. Ik ben toen `s avonds nog naar de dierenarts gereden en die heeft met mij als assistente :eek: het bloedingkje opgezocht en gedicht. Bij Blub was 1 van de zaadleiders die afgebonden worden weer opgengegaan, het knoopje wat er omheen wordt gelegd liet los.

Ik hoop dat Sambal morgen weer helemaal de oude is, wat een schrik zeg!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .