Ga naar inhoud

Nagel geknipt - Iets te ver!


Fleurtje1985

Aanbevolen berichten

Ik heb een zwarte bun, en nagels knippen bij hem vind ik vrij last. Ik knip altijd per millimeter, maar toch pakte ik zonet een klein stukje ter ver mee.

Het bloedde echt een heel klein stipje, geen volwaardige druppel! Hij huppelt, en graaft (!) zelfs.

Alleen kan het gaan ontsteken? Loopt ie nu risico's?

aangepast door Fleurtje1985
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee nee nee! Niet zelf gaan dichtbranden! Als je ooit zo ver knipt (of de nagel breekt af) waardoor het heel erg bloedt dan kun je dat stoppen met een beetje bakpoeder. Verder kan het niet zoveel kwaad.

Het doet je nijn wel zeer, dus probeer volgende keer om niet verder af te knippen dan de haargrens. Dus tot zover de haren tussen en op de teentjes uitsteken, zo ver mogen ook de nagels nog uitsteken en op die plek knip je dan af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb daar een pot quickstop voor quick%20stop%20groot.jpg

Het is een soort poeder dat de bloedvaten (volgens de DA) blokkeert.

Het werkt bij een naaldpuntje en het werkt bij hevige bloedingen en is volgens de DA ook pijnverzachtend.

Is normaal voor honden maar gebruik het ook voor de konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de standaard bleedstop.

Een tip: proef er niet van. :he: Lijkt raar advies, maar stel dat je het poeder gebruikt, dan is het met één keer handen wassen niet weg, en als je dan per toeval met je vingers aan je mond komt ... proef je het dagen nadien nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de standaard bleedstop.

Een tip: proef er niet van. :he: Lijkt raar advies, maar stel dat je het poeder gebruikt, dan is het met één keer handen wassen niet weg, en als je dan per toeval met je vingers aan je mond komt ... proef je het dagen nadien nog.

zo vies? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip, ga ik in huis halen voor het geval het nog eens gebeurt.

@Bianca: nee, ik ben echt niet van plan om zelf te gaan dichtbranden zelfs als dat de juiste behandeling zou zijn. Dat is typisch iets wat je aan een ervaren DA moet overlaten. Ik vond het al erg genoeg dat dit gewoon zomaar werd geadviseerd.

Snuf was gisteravond nog een beetje beduusd maar vanochtend alweer haar uitbundige zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .