Ga naar inhoud

Gecastreerd


knelsina

Aanbevolen berichten

gister is ons konijn gecastreerd.

hij eet nu nog erg weinig wel iets maar niet veel.

heeft in 24 uur tijd ongeveer 5 gram bix ,2 blaadjes witlof en een paar hooi hapjes.

is dit normaal zou hij er nog erg last van hebben?

heb vandaag zijn kooi groter gemaakt verdieping er op.

waar hij wel op en af sprinkt.

normaal eet hij per dag ongeveer 35 gram bix en een bakje groente.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je extra pijnstillers meegekregen van de dierenarts? Pijn kan namelijk een reden zijn waarom je konijn niet eet, terwijl eten juist heel erg belangrijk is voor een konijn dat herstelt van een operatie.

Als je geen pijnstillers mee hebt gekregen zou ik die bij een weekend dierenarts op gaan halen, samen met een pakje dwangvoer (science selective Recovery bijvoorbeeld). Om de twee - drie uur zou ik kleine beetjes dwangvoeren en in de tussentijd zou ik zo veel mogelijk stimuleren dat je konijn weer eet. Peterselie is altijd een goede om de darmpjes goed aan het werk te krijgen en het bevordert de eetlust. Maak hooithee, geef verschillende soorten (kruiden)hooi, brokjes, een paar keer per dag een verse portie groenvoer en als hij er actief genoeg voor is ook wat lichaamsbeweging, want dat zorgt ook voor een goede eetlust.

Ik heb afgelopen donderdag twee dames laten castreren en ik heb een familiepak pijnstillers, ontstekingsremmers en dwangvoer meegenomen van de dierenarts, om dit weekend in ieder geval voldoende in huis te hebben. Met mijn dames gaat het best goed, ik zal het dus ook niet allemaal nodig hebben, maar het is wel belangrijk het in huis te hebben. Verder heb ik twee verse peterselieplantjes gekocht voor de dames, ongeveer 5 kilo groenvoer, 4 verschillende soorten hooi en 2 soorten brokjes. Ze eten hier prima, dus het meeste is niet nodig, maar het had net zo goed anders kunnen zijn (zoals bij jou het geval is) en dan ben je blij dat je het wel in huis hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha evee, wat een boodschappenlijst heb je gehad bij de supermarkt. Maar je hebt wel gelijk inderdaad. Witloof en peterselie hielpen hier in ieder geval om de beestjes te laten eten in het begin en daardoor kregen ze vanzelf iets meer trek weer.

Ik zou ze alleen niet laten springen als ze net geopereerd zijn, zeker niet vanwege de wond en hechtingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hadden pijnstillers mee gekregen.

de verdieping even afgesloten ivm het springen (goede tip)

hij eet al wel weer wat meer gelukkig

het gaat dus de goede kant op.

allemaal bedankt

dit was de eerste keer dat we een konijn laten helpen dus was even wat onzeker.

hij zit nu nog binnen maar als het mooi weer word mag hij naar buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij heeft al bijna 2 bakjes brokjes op, bakje groente wat hij rond 6 uur krijgt bijna half leeg.(morgenvroeg is de rest ook wel op)

hooibal is hij nu druk mee bezig.

hij eet normaal niet veel hoor 2 a 4 van de koffieschepjes per dag (35 a 40 gram)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .