Ga naar inhoud

Hoeveel kilo hooi?


Solfide

Aanbevolen berichten

Door dit topic besef ik me nu wel dat mijn konijnen niet zo veel hooi eten in vergelijking met jullie konijnen! Ik dacht dat ik wel goede hooieters had, maar dat valt dan tegen ... ben sinds gisteren maar eens extra kruiden door het hooi heen aan het doen en ze vallen nu toch duidelijk meer aan op het hooi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo`n grote baal van Zooplus, dacht dat die 14 kilo is, daar doen we ongeveer 2 maanden mee. En dat is met 5 konijnen. Iemand zin om te rekenen hoeveel dat per week is? :P

aangepast door pup
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 2 konijntjes en ik verbruik denk ik 1 tot 1.5e zak kruidenhooi per week... weet zo snel niet hoeveel er in n zak zit..

Ik koop het bij Pet's Place, die vinden ze het lekkerst ben ik achter gekomen...

Van andere merken kon ik steeds best veel weg gooien.. en die waren vaak al helemaal droog (bruin) terwijl de zak nog dicht zat.

Die ik nu heb kijkt nog licht groen in de zak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk....

Ik heb even zitten tellen is het dus niet heel erg veel anders dan biks:

1 kilo is 1000 gram;

Een zak van 2,5 kilo is dus 2500 gram hooi;

Een week heeft 7 dagen;

Dat is dus afgerond 360 gram hooi per dag voor 3 konijnen;

Dat is dus ongeveer 120 gram per konijn;

oftewel omgerekend naar kilo's konijn =

32 gram hooi per kilo konijn/ per dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

amaai hier wordt wel veel hooi gegeten en ik dacht dat mijn nijnen veel hooi eten. Ik ben pas een zak van 2kg begonnen heb nu wel gemerkt dat dit hun lievelings hooi is eten ze veel beter dan wat ze eerst kregen. Ga ff bijhouden hoelang ze met zijn vieren over 2kg doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik doe hier geloof ik 1,5 maand met zo'n baal hooi van de zooplus, volgensmij 14 kilo.

met 4 konijnen.

Maar het verschilt nogal, soms eten ze veel meer hooi en dan geef ik ze ook meer..

maar goed er wordt ook een groot deel uit de ruiven getrokken en als bedje gebruikt...

rond de 1/2 maand dus ongeveer :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door dit topic besef ik me nu wel dat mijn konijnen niet zo veel hooi eten in vergelijking met jullie konijnen! Ik dacht dat ik wel goede hooieters had, maar dat valt dan tegen ... ben sinds gisteren maar eens extra kruiden door het hooi heen aan het doen en ze vallen nu toch duidelijk meer aan op het hooi!

Nu ik gedroogde kruiden aan het hooi toevoeg eten ze 1 kilo hooi in 4 dagen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .