Ga naar inhoud

Fred - Vage verrassing..


Dollie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 244
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het leek mij ook niet zo veel, althans, wel meer dan ik van hem gewend ben maar niet té veel, maar een konijn van zijn gewicht zou ongeveer 75 à 150 ml (50 à 100 ml per kg dus) moeten drinken en dat is als ze geen groente krijgen. Meer dan dat is te veel, aldus mijn DA.

Andere konijnen die ik hier gehad heb (pension dan hè, niet mijn eigen, ook niet in het verleden) dronken gemiddeld nog (veel) meer dus hoe dat nou zit weet ik ook niet.. Kan me toch niet voorstellen dat die allemaal ongezond zijn.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier drinken ze zo'n 300 ml per konijn, de buiten konijnen dan he, Bommel niet. In de zomer drinken ze vaak het dubbele. Dit hebben ze altijd gedaan, dus ik maak me niet zoveel zorgen. Hier krijgen ze wel minder groenten als bij jou, 300-400 gr per koppel.

aangepast door Amatjuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien het gewicht van jouw konijnen zou het wel behoorlijk veel zijn, uitgaande van die 50 à 100 ml per kg (zonder groente) dan. Ik weet niet waar dat op gebaseerd is, hoewel je het op meerdere (betrouwbare) websites terug leest. Maar daar gaat het ook niet over en aangezien Fred's nierwaarden in orde zijn, maak ik mij ook geen zorgen om de hoeveelheid die hij drinkt. Het lijkt me ook niet dat het in verband staat met wat het ook is dat er in zijn borst zit.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegt..........

Omdat het niet waarschijnlijk is dat Fred's klachten hierdoor veroorzaakt worden en om EC uit te sluiten, gaan we dat eerst behandelen.

Wat de mogelijkheden zijn als het gaat om behandelen, ligt geheel aan wat het is.. En zoals ik eerder óók al zei, heb ik nog niet besloten wat ik ga doen. Mijn dierenarts is nu op vakantie, mijn ouders ook. Dus komende week gebeurt er sowieso niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat snap ik ook wel dat het er aan ligt wat het is voordat je gaat behandelen, maar het kon toch dat je DA alvast had doorgesproken wat de behandelmogelijkheden dan zijn als het het een of het ander is. Dat er voorlopig niks gebeurt snap ik ook wel, ik was gewoon benieuwd naar de opties die er eventueel zijn...

Het was maar een vraag hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegt..........

Wat de mogelijkheden zijn als het gaat om behandelen, ligt geheel aan wat het is.. En zoals ik eerder óók al zei, heb ik nog niet besloten wat ik ga doen. Mijn dierenarts is nu op vakantie, mijn ouders ook. Dus komende week gebeurt er sowieso niks.

Nou, Iris. Doe eens wat vriendelijker. Amanda toont interesse en probeert toch mee te denken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, Iris. Doe eens wat vriendelijker. Amanda toont interesse en probeert toch mee te denken?

Ja, sorry hoor, maar diezelfde vraag had ik anderhalf uur geleden ook al beantwoord! Wat een interesse als er niet eens gelezen wordt. Maar ik heb verder geen zin in een discussie hierover, het is al vervelend genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik moet zeker honderd keer dezelfde vraag gaan beantwoorden en vriendelijk blijven lachen. Nou, daar heb ik geen zin in. En zoals ik net al zeg, in deze discussie ook niet.

Of je moet het gewoon accepteren dat Fred voor sommige mensen niet zó speciaal is dat ze niet al het gezemel gaan lezen, maar dan wél uit sociaal oogpunt een beetje proberen mee te denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, sorry hoor, maar diezelfde vraag had ik anderhalf uur geleden ook al beantwoord! Wat een interesse als er niet eens gelezen wordt. Maar ik heb verder geen zin in een discussie hierover, het is al vervelend genoeg.

Waar heb je dit dan al beantwoord? Je kunt toch gewoon zeggen dat je dit nog niet besproken hebt ipv een heel *** verhaal er omheen.

Ja dat snap ik ook wel dat het er aan ligt wat het is voordat je gaat behandelen, maar het kon toch dat je DA alvast had doorgesproken wat de behandelmogelijkheden dan zijn als het het een of het ander is. Dat er voorlopig niks gebeurt snap ik ook wel, ik was gewoon benieuwd naar de opties die er eventueel zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou sorry eva, maar kan jou op dit moment ook niet echt vriendelijk noemen. Iris heeft Amanda's vragen in de openingspost al beantwoord. Kan me er dan iets bij voorstellen dat je wat kriebelig wordt als het dan weer wordt gevraagd en dan 2 keer achter elkaar.

en gezemel? je hoeft het toch niet te lezen? als je het gezemel vind lees je het toch niet? niemand die je dat verplicht hoor. maar als je reageert zorg dan wel dat je alles hebt gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou sorry eva, maar kan jou op dit moment ook niet echt vriendelijk noemen. Iris heeft Amanda's vragen in de openingspost al beantwoord. Kan me er dan iets bij voorstellen dat je wat kriebelig wordt als het dan weer wordt gevraagd en dan 2 keer achter elkaar.

en gezemel? je hoeft het toch niet te lezen? als je het gezemel vind lees je het toch niet? niemand die je dat verplicht hoor. maar als je reageert zorg dan wel dat je alles hebt gelezen.

Nope, ik ben helemaal niet vriendelijk, en ik zal ook ophouden nu. Maar ik hoop toch echt dat Iris zich eens wat vriendelijker gaat gedragen op het forum. Ik ben er namelijk goed zat van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat zijn eventuele behandel mogelijkheden van een cyste, een goed aardig gezwel of kanker?

Wil je eerst de evt. EC behandelen en dan verder onderzoek laten doen of wacht je tot hij klachten krijgt of verwacht de DA dat het vanzelf over gaat?

Díé vraag heb ik anderhalf uur eerder (n.a.v. jouw bericht..) al beantwoord..

Waar heb je dit dan al beantwoord? Je kunt toch gewoon zeggen dat je dit nog niet besproken hebt ipv een heel *** verhaal er omheen.

Ja dat snap ik ook wel dat het er aan ligt wat het is voordat je gaat behandelen, maar het kon toch dat je DA alvast had doorgesproken wat de behandelmogelijkheden dan zijn als het het een of het ander is. Dat er voorlopig niks gebeurt snap ik ook wel, ik was gewoon benieuwd naar de opties die er eventueel zijn...

En Eva, dankjewel, het is duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even los van de discussie, Iris heel veel sterkte de komende tijd met Fred en ik hoop dat het allemaal opgelost kan worden zodat hij nog heeeel wat jaartjes bij jullie mag zijn! ;) Maar hier gaan we natuurlijk ook vanuit ;). Je houdt ons vast wel op de hoogte over eventuele vorderingen:yes:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan kun je toch evengoed normaal reageren? Excuse me dat ik geen 2 pagina's in mn hoofd op sla.. Ik zal de volgende keer mn kladblok erbij nemen en aantekeningen maken onder het lezen.

Ooit gehoord van fouten maken is menselijk?

Nee, ik had inderdaad niet zo geirriteerd hoeven reageren. Vind het niet erg netjes om gewoon twee keer dezelfde vraag te stellen over iets dat voor jou wellicht niks betekend (wat ik ook niet erg vind) maar voor mij wél, maar dat geeft mij nog niet het recht om zo te reageren. Daar heb je gelijk in. Daarvoor dan ook mijn excuses. Sorry. Dat meen ik echt.

Wat Eva betreft, ze hebben zo'n spreekwoord met potten en ketels.. De boodschap is overgekomen en laten we nu maar weer on topic gaan. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even los van de discussie, Iris heel veel sterkte de komende tijd met Fred en ik hoop dat het allemaal opgelost kan worden zodat hij nog heeeel wat jaartjes bij jullie mag zijn! ;) Maar hier gaan we natuurlijk ook vanuit ;). Je houdt ons vast wel op de hoogte over eventuele vorderingen:yes:.

Dankjewel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .