Ga naar inhoud

JR Farm bergweide hooi


Femkeee

Aanbevolen berichten

Ik sta op het punt op nieuw hooi te bestellen voor mijn 2 konijnen.

Het wordt weer JR Fram bergweide hooi, dit hooi vallen ze gewoon aan zo lekker vinden ze het :)

Nu twijfel ik alleen tussen de 2,5 en 14 kg verpakking. De vorige keer had ik de 2,5 kg verpakking, maar die was al vrij groot. Heeft iemand ervaring met de 14 kg verpakking, zowel qua kwaliteit als de omvang ervan?? Is deze verpakking echt 5 x groter dan de 2,5kg verpakking?

Ik ben benieuwd, bedankt alvast! (zou zonde zijn als ik de schuur niet meer in kan door het enorme pak hooi haha!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je voor n t hok alszijnde bodembedding? Hooi is ook alleen om te eten en niet geschikt als bodembedekking.

Waarom niet? Op zich is stro geschikter (als het gaat om warmte) en neemt hooi geen vocht op (stro ook niet) maar hooi is ook niet ongeschikt als bodembedekking. Ik gebruik ook stro én hooi in de nachthokken. En die sukkels van mij hebben het liefst een dikke laag hooi op de g rond ook, die blijven hun hooiruif leegplukken zolang er niet genoeg ligt! -.-' :P

Mocht je het wel bestellen, meldt je hier dan even hoe groot het is? :P want het hooi is mij ook heel erg goed bevallen, maar ik vond 2,5 kg idd ook al veel, al gaat het er wel snel doorheen. Ik heb hier ook al een baal met hooi van de boer staan..

edit; Oh, wacht, ik had geen JR Farm maar Hansepet :P

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de reden die jij idd hierboven noemt lijkt mij alleen hooi geen goede bodembedekking nee. Maar heb je zindelijke konijnen en ook nog stro voor de warmte erbij zie ik nu, dan is t ander verhaal. Overigens hier eten ze ook niet uit een ruif moet t ook op de grond zodat ze er lekker doorheen kunnen woelen en de lekkerste sprietjes eruit kunnen halen.:whistle2: Maar heb je een konijn die er dan ook op pist lijkt t me niet zo fris:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bestel mijn hooi (1e snede) via een groothandel, die het zelf oogst. Balen van 15? kilo voor zo'n 6-7 euro. en idd ongeveer dezelfde maat. Bij mij gaat 1 baal ong. 5 weken mee, de cavia eet het graag en speelt verstoppertje in het hooi. De egels maken er een holletje in.

Mijn konijnen staan binnen en hebben geen hooi/stro nodig voor de warmte, ze eten het, spelen er mee en liggen in het hooi :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet? Op zich is stro geschikter (als het gaat om warmte) en neemt hooi geen vocht op (stro ook niet) maar hooi is ook niet ongeschikt als bodembedekking. Ik gebruik ook stro én hooi in de nachthokken. En die sukkels van mij hebben het liefst een dikke laag hooi op de g rond ook, die blijven hun hooiruif leegplukken zolang er niet genoeg ligt! -.-' :P

Zo herkenbaar! Alleen doen ze er hier dan wel een plasje over zodat ze gegarandeerd zijn van nieuw vers hooi in hun ruif.

Wat betreft de baal, ik heb de gok een tijdje geleden genomen en het viel mij erg mee. De 14Kilo baal is niet geperst maar is wel een stuk strakker verpakt dan de 2,5 kilo zak. Die zak heb ik overigens wel bewaard en vul ik nu steeds bij want de baal in de woonkamer is erg groot ;)

Je hebt de afmetingen al dus ik ga niet proberen te schatten hoeveel groter ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .