Ga naar inhoud

Konijn eet als een gek!


Laura

Aanbevolen berichten

Ik heb sins kort een Franse hangoor ram van 5 maanden oud.

Hij krijgt gewoon net als Fluffie de hoeveelheid voor een volwassen franse hangoor.

Toen der tijd afgewogen enzo en dat geef ik hem ook, ze krijgen elke avond het eten en Fluffie doet daar dus tot de volgende dag mee. En in de ochtend krijgen ze allebei een half broodje of een wortel of witlof het is maar net wat ik in huis heb.

Maar Hopper die eet als een gek!

Binnen 5 minuten heeft hij het hele bakje leeg!

En zijn broodje net binnen een minuut!

En een wortel ook en witlof nog sneller!

En maar zeuren en zeuren.

Moet ik hem nou meer geven of niet? Want hij is nog wel in de groei!

Hij eet mij arm!

:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand wat ik kan doen?

Met mate geven heb ik ook even gedaan, maar hij word alleen maar bozer..

En probeert dan te bijten en wilt het hele bakje uit me handen trekken.

En als ik 1x geef alleen in de avond doet hij normaal...

Ik snap hem niet..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dieren in de groei hebben meer nodig dan wat ze volwassen nodig hebben. Ik weet niet hoeveel je volwassen geeft, maar hier eet de Fransoos in de groei als snel 350 a 400 gram op een dag aan brokjes.

350 à 400 gram?? Aan ss of andere biks? Mijn duitse reus in de groei eet dat niet eens. Of maak je een foutje?

Ik dacht dat 150 gram meer in de buurt kwam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus moet ik hem nou gewoon meer geven? Hooi heeft hij de hele tijd tot zijn beschikking.

Maar waar ik hem vandaan haalde hadden ze ook paardenvoer of snoepjes 1 van die 2 waar de konijnen ook wel is een handje van kregen.. echt raar denk niet dat dat goed was voor hem.

Ik geef trouwens biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een franse hangoor van nu een half jaar oud. Hij is ook een hele grote (vr)eter. Als ik aan kom met mijn emmertje met voer, dan spring hij letterlijk in de emmer, om aan te vallen op het voer.

Hij krijgt ongeveer 250 gram, samen met Noortje (een hangoortje van 2 kilo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

350 à 400 gram?? Aan ss of andere biks? Mijn duitse reus in de groei eet dat niet eens. Of maak je een foutje?

Ik dacht dat 150 gram meer in de buurt kwam?

Excuses samen met de NHD en gewone biks.

Dus zo'n 300 gram per dag krijgt hij en hij heeft het nodig, wel erbij vermelden zij krijgen geen dagelijks portie groenvoer bij. Als hij uitgegroeid is zal hij op 200 gram komen te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi eten ze als gekken, heb zo'n staande ruif die gaat 's ochtends vol en een groet hooibal die zijn 's avonds beide ook weer leeg weer vol en volgende ochtend weer leeg. Maar het is natuurlijk altijd naar het dier zelf. Brokjes zijn trouwens 's ochtends ook schoon op en die krijgen ze 's avonds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had toen der tijd voor mijn FH de hoeveelheid. Ik weet niet meer hoeveel het was. En wat mijn rammetje krijgt weet ik niet. Ik geef hem maar wanneer hij honger heeft. Ik geef hem nu s'ochtends en s'avonds zo'n langwerpig stenen bakje bijna vol.

Ja paarden voer of snoepjes dat geef ik hem zeker niet, maar daar bij die man kregen ze het wel. Het zijn van die grote langwerpige dikke brokdingen. Ik heb geen paard dus ik heb het ook niet en ik geef ze liever groenvoer dan dan iets dat voor een paard is.

Maar mag hij nog onbeperkt of niet?

Hij drinkt trouwens ook erg veel! (ff testen en ik zie verschil)

Ze hebben allebei een grote waterfles van dacht ik 1 liter als ik het goed heb.

En fluffie die is pas op de helft en Hopper heeft het al bijna leeg nog een likje erin zitten.

Is dit normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onbeperkt lijkt me veel te veel.

Je zou je biks een moeten afwegen. Als jij niet weet hoeveel je geeft kan ook niemand zeggen of je teveel of te weinig geeft. Volgens mij is 180 of misschien 200 gram normale biks een goede hoeveelheid voor een fh in de groei mits hij daar ook veel hooi bij eet. En groente's mag hij ook mits je dat opbouwt. Maar dan zul je dus de weegschaal moeten pakken. Onbeperkt voeren ben ik geen voorstander van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fluffie is een FH van 6 kilo en zij kreeg de hoeveelheid die zo mocht, dat geef ik haar nog steeds. Hoeveel gram dat was weet ik niet meer dat is al lang geleden (ik dacht iets met 150 of 250 biks dan he??). Maar me ram krijgt dus hetzelfde. En hooi heeft hij ook gewoon onbeperkt. En groentes krijgt ie af en toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je 150 gram bedoelt. Als je franse hangoor 6 kilo weegt en je geeft normale biks is de richtlijn hier. 6x25 gram is 150 gram. Maar dan is t wel zaak dat je konijn elkedag groenvoer krijgt. Ik weet niet wat je bedoelt met af en toe?

Een franse hangoor in de groei mag nog wel wat meer dan de 6 kilo omdat hij nog moet groeien. Persoonlijk zou ik die 180 gram geven en groenvoer en hooi.

Maar t is een beetje proberen. De 1 heeft meer nodig de ander minder. Het bekangrijkste is hooi eten. Merk je dat je konijn slechter hooi gaat eten en wellicht bdk's laat liggen moet je minder geven. Maar ik zou zeker niet meer gaan voeren omdat je konijn als een gek eet. Mijn konijnen hebben ook altijd honger en kunnen als ze de kans hadden 2 x zoveel op maar dit is uiteraard niet de bedoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ind fluffie krijgt 150. Dat is bij mij nog net zo'n stenen bak vol. En dan krijgt hopper dus nu ook. Ja hooi eet hij niet zo graag maar ik geef het hem wel.

Het ligt eraan wat voor groenvoer ik in huis heb.

Hij is trouwens gecastreerd, hij eet en poept en heeft al geplast en drinkt dat is dus al goed teken* :)

De dierenarts vroeg aan mij of Hopper vaker zoveel drinkt! Want ze vond het wel erg veel, ze gaf hem water en hij dronk als een gek. Dat is mij ook opgevallen. Hopper drinkt 1 liter in 2 dagen leeg. Dus als ik het er nu s'ochtends aan hang, is het niet morgen maar overmorgen in de ochtend ook weer leeg en soms pas in de avond echt apart. Maar hij is verder gezond, de DA vroeg ook of hij altijd groenvoer kreeg. Dat weet ik niet want waar ik hem vandaan heb die loog met alles die loog ook dat hij ingeënt is en niet is dusja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .