Ga naar inhoud

Teatreezalf??


Lauwtjee

Aanbevolen berichten

1. Tea Tree tegen steenpuisten. Kookt zijn rood opgezwollen, pijnlijke uitbarstingen die erg hard kunnen zijn. Tea tree olie heeft krachtige antibacteriële eigenschappen en helpt bij het bestrijden van infecties. Breng een druppel onverdunde tea tree olie aan de steenpuist, meerdere keren per dag tot het is genezen.

2. Impetigo (Krentenbaard) Impetigo is een aandoening die kleine blaren veroorzaakt, meestal rond de neus en mond. De antibacteriële eigenschappen van Tea Tree helpen de impetigo blaren uit te drogen. Voor een meer effectieve behandeling kunt u deze combineren met lavendel etherische olie die helpt de ontsteking te verlichten. Om te mix te maken; 1 el amandelolie ½ tl tea tree olie ½ tl lavendel olie Dep 3 keer per dag op de blaren.

180px-Tea_tree_olie.png magnify-clip.png

3) Tea Tree olie tegen wratten Om een einde aan wratten te maken. Tea tree olie heeft krachtige antivirale eigenschappen en kan helpen wratten te elimineren. Breng onverdunde tea tree etherische olie, met een wattenstaafje, direct op de wrat aan. Herhaal meerdere keren per dag.

4) Tea tree olie ter behandeling van ontstekingen Voor de behandeling van ontstekingen geldt, een warm washandje met tea tree olie op het ontstoken gebied voor een paar minuten. U kunt ook rechtstreeks onverdunde tea tree olie op de ontstoken huid doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt geweldig bij allerlei soorten wondjes, krassen etc. Het geneest sneller en mooier, er is een minder grote kans op littekend. Ook is het licht ontsmettend. Ik gebruik het zelf, maar ook als een van de dieren een wondje heeft.

Ik kan je ook de rescue-zalf aanraden. Werkt praktisch hetzelfde, ruikt alleen niet zo sterk en is een stuk prettiger voor de dieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dat rescue-zalf dan precies? Speciaal voor dieren neem ik aan?

Ook voor jezelf te gebruiken?

Nee hoor, bedoeld voor mensen maar ook voor dieren te gebruiken. Net als de teatreezalf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar bijv. de TeaTreeZalf van THE (The Hay Expert) is dat hetzelfde?

Is er iets waar je het NIET voor kan gebruiken kan ik eerder vragen? :P

Ik raad je af om het op te eten.

Ik ga ervan uit dat de TTZ van THE hetzelfde is, maar je kunt het met hetzelfde gemak bij een drogisterij halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan het niet gebruiken om de kerstboom te verlichten

Wij gebruiken het hier om zelf wondes te ontsmetten, bijvoorbeeld als het kleine wondjes zijn of als het grotere wondes zijn en de DA is niet beschikbaar, als het vuile wondes zijn

aangepast door NafNaf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Candula zalf wordt ook veel voor het herstel van wondjes bij een konijn gebruikt.

Dit gebruik ik zelf ook voor de konijnen (bijv. als Feline weer last van haar hakjes heeft) maar werkt niet ontsmettend geloof ik. Voor echte wondjes zou ik denk ik de voorkeur aan teatreezalf geven. Tsja, of je dat echt veel gebruikt? Ik heb het niet in huis en ik heb ook nog nooit gedacht "had ik maar teatreezalf in huis" :P maar ik zou zeker iets in huis halen om kleine wondjes even mee te kunnen behandelen/schoonmaken. Heb daar zel fbetadine voor nu (wel goed verdunnen, 1 op 10) maar dit is wellicht wat vriendelijker voor de huid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, jaa dat snap ik :P

Maar is het een wondermiddel? Of hebben jullie zoiets van: Ik pak het toch nooit uit de kast?

Wondermiddelen bestaan niet, maar ik gebruik teatreezalf wel voor van alles en nog wat, ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .