Ga naar inhoud

Waar halen jullie groenten?


W&W

Aanbevolen berichten

Hier nog zo iemand.

Als ze me aan de kassa zien staan met een kar vol groenten,

hoor ik de mensen al denken: wat eet die gezond, zoveel groenten.

Ze moesten eens weten ... :$

Ja en wat ook grappig is, er valt dat een blad van een andijvie en dan wil de kassadame dat weggooien en zeg ik, nee nee, tis voor de dieren, élk blad telt. Tja, je betaalt er toch voor?

Als ik mensen zie met wortelen met loof heb ik ook steeds zin om te vragen "mag ik het loof", maar ik durf niet en misschien hebben ze ook konijnen:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja en wat ook grappig is, er valt dat een blad van een andijvie en dan wil de kassadame dat weggooien en zeg ik, nee nee, tis voor de dieren, élk blad telt. Tja, je betaalt er toch voor?

Als ik mensen zie met wortelen met loof heb ik ook steeds zin om te vragen "mag ik het loof", maar ik durf niet en misschien hebben ze ook konijnen:mdr:

Haha tja waarom niet meestal wordt t weggegooid idd! Maar ze zullen wel gek kijken:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik haal alles bij de jumbo samen met de weekboodschappen!

* 3 kropjes andijvie (zijn altijd erg klein)

* 7 witlofstronken

* 2 zakken boerenkool

* zak spinazie

* winterpeen (niet iedere week want er zitten veel wortelen in een zak)

Als ik naar de makro ga neem ik selderij en peterselie mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal ze waar ik maar ben, soms op de markt soms bij mn opa van het land, maar meestal uit de winkel.

Ik denk dat ik tussen de 5 en 10 euro per week kwijt ben aan groenten voor mijn 4 konijnen.

Ze krijgen hier meestal, witlof winterpeen en komkommer.. en de rest wat in de aanbieding is..

en dan krijgen ze ook gedroogde kruiden, elke dag een bakje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal het altijd op vrijdag/zaterdag bij de Jumbo (ik werk daar), en als ik op donderdag geen stage heb loop ik even langs de groenteboer op de markt hier :D

Das ook niet duur :)

Zit bij de jumbo meestal rond de 4 euro per week ofzo, verschilt.

Haal meestal (verse) Andijvie, 2 stonken witlof, komkommer, bleekselderij, en soms cherrytomaatjes.

Andijvie doe ik de ene keer 1 week mee ,en de andere week 2 weken. Ligt er ook aan hoe groot de krop is, haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je hebt voor 7 kilo aan konijn Mystique? ;)

Ik zal ook eens gaan wegen want voor mijn 4 nijnen gaat er toch wel veel doorheen denk ik. Als ik bijv. 4 stronkjes witlof koop dan doe ik daar niet langer dan 2 dagen mee en dan krijgen ze er ook nog minstens 1 andere groente bij. Tomaten blijken ze hier niet te lusten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Lidl is het beste uit de test gekomen met zijn groenten.

Het is het beste vers en wordt het minste bespoten.

Wij halen zelf al onze boodschappen bij AH maar onze groente bij de Lidl. Wij houden niet zo van pesticiden.

Weet je wat ook zo jammer is? Dat ze in steeds meer supermarkten iedere winterpeen apart in een plastic doen. Dit ook met bloemkool, brocolli etc etc. Dat is niet alleen zonde van het milieu, het is ook nog eens peperduur. Zelfs een komkommer zit tegenwoordig in de plastic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haalde tot nu het meeste bij de AH of de markt, maar sinds kort is hier ook een Lidl. Daar heb ik gisteren knolselderij, bleekselderij en witlof gekocht, daar was ik inderdaad wat goedkoper mee uit dan bij de AH. Op de markt koop ik altijd wat peterselie en selderij. En bij de groentekraam krijg ik wortelloof of bloemkoolblad, als ze het hebben. Het wisselt wel, soms is het een bosje loof, soms een zak helemaal vol groen. Dat bepaald ook weer hoeveel witlof of andijvie ik verder voor ze koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat ook zo jammer is? Dat ze in steeds meer supermarkten iedere winterpeen apart in een plastic doen. Dit ook met bloemkool, brocolli etc etc. Dat is niet alleen zonde van het milieu, het is ook nog eens peperduur. Zelfs een komkommer zit tegenwoordig in de plastic.

EN het is bloed irritant.... Ben 'k weet niet hoe lang bezig zo'n ding er af te peuteren :no:

Ik heb nu zo'n vijf kg konijn denk ik.. 2,1 + (normaal) 1,6 + 1,3 is ehm.. Precies vijf inderdaad :rofl: en die krijgen tussen de 600 en 800 gram gemiddeld denk ik. Ligt er ook aan wát het is. Gisteren gesneden andijvie en ik weet niet hoeveel gram het dan is (zal wel zo'n 150 zijn, het hele zakje was 600, ik heb de helft gekregen en dat weer verdeeld over 2 dagen :P) maar de halve bak zit al vol.. Dan prop ik 'm ook gewoon echt helemaal vol (en verlies de helft onderweg :he:) maar 't zal dan best eens wat minder zijn in gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de lidl hebben ze winterpeen in een grote zak zitten, je doet er dus lang mee en het is makkelijk. Ik leg het dan in de schuur in een afgedekte mand.

Tip : kruiden als peterselie en rucola zijn heel makkelijk zelf te houden. In een grote pot een rucolaplantje doen en je hebt zeker een jaar lang elke week een grote oogst....Ik knip er dan steeds wat af, heel makkelijk. komkommer is ook makkelijk zelf te verbouwen en de makkelijkste groente qua opbrengst. ze zeggen niet voor niets....het is weer komkommertijd. Als er niets meer is, is er altijd wel komkommer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben helemaal blij met dit topic, lekker veel tips! :)

Ik zit maar moeilijk te doen en te rekenen, te herrekenen en en ..... Bedenk me net pas wat nou het échte probleem is; ik weet niet wat m`n nijnen wegen! :eek: Is samen met de nijnen op de weegschaal staan betrouwbaar genoeg? :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haal altijd bij de lidle, goedkoopste en het beste (mijn mening dan! :)) Dit blijft best lang vers. Per week heb ik gewoon 3 x witlof, grote zak gesneden andijvie, 1 komkommer en die worteltjes, maar daar doe ik langer mee. Ongeveer rond de 3 euro. Ik geef ook niet te veel groente ivb de haakjes op de kiezen van Kaj. Als ik teveel groentes geef eet die minder hooi en slijten zijn kiezen weer minder goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren boodschapjes gedaan met mama voor Pummel.

Ik zag alfalfa staan, dus ik pak dat.

Mama; 'Waarom heb je dat nodig, je hebt nou al 7 groenten, die gaan nooit op.'

Ik; 'Och, doe gewoon erbij voor Pummel, kijken of hij dat lust.'

Mama; 'Moet je zelf weten dan, je koopt het toch zelf.'

Ik; 'Is dat eigenlijk ook wel voor mensen?'

Mama; 'Lydia! Doe normaal, het is hier toch geen dierenwinkel!'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren boodschapjes gedaan met mama voor Pummel.

Ik zag alfalfa staan, dus ik pak dat.

Mama; 'Waarom heb je dat nodig, je hebt nou al 7 groenten, die gaan nooit op.'

Ik; 'Och, doe gewoon erbij voor Pummel, kijken of hij dat lust.'

Mama; 'Moet je zelf weten dan, je koopt het toch zelf.'

Ik; 'Is dat eigenlijk ook wel voor mensen?'

Mama; 'Lydia! Doe normaal, het is hier toch geen dierenwinkel!'

Zo gaat het bij mij ook

Mijn moeder vind het onzin dat ik zoveel groente koop,maar ik doe het gewoon, ik wil het beste voor de nijntjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .