Ga naar inhoud

algemeen afval topic


Margot

Aanbevolen berichten

  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik weeg mijn konijnen heel eenvoudig!

We hebben thuis een keukenweegschaal van Blokker, de goedkoopste die er is.

Op de gram nauwkeurig. De konijnen passen niet in het bakje maar dat los je simpel op!

Je neemt een dunne plank, en voor mijn springerige, niet stil willen zittende konijn heb ik een kittenbak die ik als toilet gebruik.

Nou, die zet je op het schaaltje, en dan zet je de weegschaal met schaaltje en plank of toilet op nul.

Konijn erin en wegen maar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlij kdoe ik het net zo als Sjaak en Floortje :he: althans, met Fred en Feline, Pip is zo gewend om netjes op de weegschaal te zitten dat het geen probleem is. Maar die wordt ook al vanaf 3/4 weken elke dag (later om de dag, nu wekeljks) gewogen.. :P al begint het krap te worden.

In de opvang hebben we ook een babyweegschaal en het is heel handig, maar waar láát ik het ding (straks) dus ja. Heb al te veel konijnenspullen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Margot: De snelheid van het afvallen van Bouke lijkt me nu goed! Ben jij tevreden? Vind je het nog steeds gek dat ze nog even 'spekkerig' is als eerst? Of voel je al verschil?

Bouke komt in dit tempo op haar streefgewicht in ongeveer 5 weken.

Floortje zou minder bijgevoerd hoeven worden om gelijk te blijven.

Jinty weegt nu 1350 gram, 90 gram minder dan ze woog voor je begon met afvallen. 1440 gram vond je toen een goed gewicht. Ik neem aan dat je haar niet verder wilt laten afvallen of misschien wil je haar zelfs laten aankomen? Meer bijvoeren?

Ik ben zeer tevreden over de snelheid van het afvallen :D. Gelukkig niet meer zo heftig als eerst... Floortje ga ik nu inderdaad minder bijvoeren en Jinty krijgt juist iets meer:yes: Ze mag wat mij betreft ook nog wel iets aankomen maar niet teveel, ze voelt nog steeds helemaal goed, niet overdreven de ruggegraat en ribben maar gewoon normaal.

Ik weet niet of iemand zich mijn topic nog herrinderde over de bulten achter Floortjes voorpoten? Maar die zijn ook een stuk kleiner geworden dus volgens mij waren dat vetbultjes. Ze voelt nu ook helemaal prima. Ze was al nooit dik maar nu voelt ze helemaal goed.

Over Bouke, ze ziet er nogsteeds heel spekkerig uit... Je voelt wel goed haar ruggegraat(maar niet overdreven) en je kan ook haar ribben voelen maar haar buik... Die lijkt best wel dik :s. Dat was bij mijn vorige hangoor trouwens ook.

Maar over het algemeen zie ik wel positieve verandering!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moffel had ook beenwammen, die zijn nu helemaal weg. En haar gewone wam is ook bijna weg. Nu weet ik wel dat een wam niks zegt over of een konijn te dik is, maar ze worden hier wel kleiner als ze afvallen. Dit zie ik ook bij Svennie, die heeft nu ook nog maar een klein wammetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de titel van het topic helemaal verkeerd begrepen. Ik dacht aan 'afval' dingen die je weggooit :lol:

Naast op de voeding van je konijntje letten, zorgen voor voldoende beweging! Evt enkele 'hindernissen' waar ze kunnen opspringen, over springen, ...

Met 2 zijn ze volgens mij ook veel actiever dan alleen, maar ik denk dat de meeste konijntjes hier wel al gekoppeld zijn :)

Misschien kan je ook met je konijntje trainen? En je konijntje dan allerlei parcours laten afleggen? Hem lekker actief bezig houden. Als beloning kan je dan elke keer 1 biksje geven, dat dan van hun dagelijkse portie biks afgehouden wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga ook een weegschaal halen denk ik.. mijn konijn ziet er goed uit alleen voor als die ziek word ofzo

Het kan sowieso geen kwaad om je konijnen regelmatig te wegen. Konijnen kunnen ook bijvoorbeeld wormen hebben waardoor ze afvallen maar dan hoeven ze zich nog niet ziek te gedragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de titel van het topic helemaal verkeerd begrepen. Ik dacht aan 'afval' dingen die je weggooit :lol:

Naast op de voeding van je konijntje letten, zorgen voor voldoende beweging! Evt enkele 'hindernissen' waar ze kunnen opspringen, over springen, ...

Met 2 zijn ze volgens mij ook veel actiever dan alleen, maar ik denk dat de meeste konijntjes hier wel al gekoppeld zijn :)

Misschien kan je ook met je konijntje trainen? En je konijntje dan allerlei parcours laten afleggen? Hem lekker actief bezig houden. Als beloning kan je dan elke keer 1 biksje geven, dat dan van hun dagelijkse portie biks afgehouden wordt.

Ja hiervoor ookal 1 die het verkeerd begrepen had :P.

Ze hebben bij mij een ren van 25 m2 met allemaal huisjes en boomstammen erin. Ik probeer ook wel steeds meer dingen erin te zetten en het lijkt wel te werken :D.

Floortje en Jinty train ik al maar Bouke was niet zo´n succes... Hahaha! Die heeft alleen maar aandacht voor het biksje en denkt echt van: `moet ik voor máár 1 biksje werk doen! Echt niet!´ Ik ga het doorzetten en ze zal vast doorgaan hebben dat ze wat lekkers krijgt als ze ervoor werkt. Bedankt voor de tip!

Bouke kan overgens wel andere commando´s maar dat zijn allemaal commando´s die op de plaats kunnen om het zo maar te zeggen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag zijn ze weer gewogen en dit is het resultaat!

Floortje:

Bouke:

Jinty:

En dit zijn ze afgevallen:

Floortje: 1830 - 1810 = 20 gram

Bouke: 2719 - 2710 = 9 gram

Jinty: 1350 - 1390 = +40 gram

Ik ben opzich wel blij met het resultaat. Alleen gaat het bij Bouke nu niet te langzaam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mag antwoorden voor Margot: Jinty was aan het begin goed op gewicht: 1440 gram. Daar zit ze nu nog iets onder.

Ik regel op dit moment praktische dingen om met het afvaltopic te kunnen meedoen.

- beweging: de konijnen zitten sinds gisteren in een dubbele 1m20 kooi.

- weegschaal: morgen ga ik via MP dezelfde weegschaal ophalen als Amatjuh heeft.

Tony was van de week bij de DA ivm een oogbeschadiging. Hij is een brokjesverslinder, maar bleek nog steeds op een prima (hetzelfde) gewicht: 1350 gram.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .