Ga naar inhoud

Nee! Wat zouden jullie doen?


Adel

Aanbevolen berichten

Mijn liefe konijntje is dood. :frown:

Ze weten niet wat het is, omdat uit te zoeken zou het konijntje helemaal opengsneden en onderzocht moeten worden.

Wat zouden jullie doen??

In vrede laten rusten of opensnijden en laten onderzoeken?

Ik hoor het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt ervanaf of JIJ wil weten wat het is. Heb je er vrede mee, dan hoeft het absoluut niet. Blijf je met vragen zitten en twijfel je, dan kan een autopsie oplossing bieden.

Ik wou het bij Mystique laten doen, omdat er zoveel vragen waren rond zijn overlijden, maar de dierenartsen in m'n buurt deden geen autopsieën. (vraag me af waarom, als ze levende dieren opereren, kunnen ze dat toch ook met een dood dier?) Maar bon, ze deden het dus niet en ik moest helemaal naar Merelbeke, dezelfde avond nog, én ik zou hem niet terugkrijgen. Dus heb ik besloten het niet te laten doen.

Maar dat is dus volledig JOUW keuze. Waar jij je het beste bij voelt.

Sterkte met je verlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier op BB en natuurlijk veel sterkte met het verlies van je konijntje!

Jullie hebben geen idee waaraan je konijntje overleden is? In dat geval zou ik persoonlijk wel laten onderzoeken wat er gebeurd is, ook i.v.m. evt. besmettingsgevaar voor andere konijnen (als je die hebt). Maar dat is denk ik wel iets persoonlijks wat ieder voor zich moet beslissen. Kan me voorstellen dat niet iedereen het een prettig idee vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst heel veel sterkte

Lastig. Ik heb het zelfs onlangs met een van mijn konijnen niet laten doen.

Mocht ik echter het vermoeden hebben dat het een besmettelijke ziekte was geweest zou ik denk toc hde neiging hebben het wel te laten doen zodat ik zeker weet dat mijn andere konijnen geen risico lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eerst, heel veel sterkte toegewenst. Ik heb het bij mijn konijnen die (onverwachts) waren overleden, niet gedaan. Eigenlijk handelde ik op dat moment voornamelijk uit emotie en heb ik ieder konijn na het afscheid nemen laten begraven. Op zo een moment is het niet eens in mij opgekomen om het konijn te laten onderzoeken. Waarschijnlijk zou ik, net als Sef, op het moment dat ik vermoed had dat een besmettelijke ziekte was, wel anders hebben gereageerd. Of wanneer er meerdere konijnen vlak achter elkaar overlijden.

Ik zou zeggen, doe wat goed voelt voor jou. Die keuze kunnen wij niet maken voor jou. Als je zeker wilt weten dat het niet om iets besmettelijks gaat (en dus andere konijnen hebt op dit moment), zou je het zeker kunnen overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .