Ga naar inhoud

Mijn konijnen houden niet van hooi


Es Dp

Aanbevolen berichten

Mijn 2 mannenkonijnen houden er niet zo van...nou sterker nog...ik koop het altijd en blijf het geven maar eigenlijk eten ze het niet. Ze gooien het door hun verblijf heen dat wel.

Toen ze jong waren aten ze het wel...maar in de zomer plukte ik allerlei verse spulletjes en toen waren ze te verwend. Vers gras en takken van platen die ze mochten hebben en paardebloemen. Maar na 3 maanden winter eten ze nog steeds geen hooi. Ze kunnen dus blijkbaar prima zonder.En ik heb ze niks vers meer aan te bieden uit de tuin. Heb ik nu 2 hele vreemde konijnen ofzo of herkennen mensen dit? Volgens mij vinden mijn konijnen hooi absoluut oninteressant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al verschillende soort hooi geprobeert? Zoals hooi van de boer, kruidenhooi, weide hooi???

Desnoods als je dit al geprobeerd hebt (mijn konijnen eten namelijk ook nauwelijks hooi en heb vanalles geprobeerd) kan je bij de aveve compact gras van het merk hartog krijgen; http://www.hartog-lucerne.nl/paardenvoer/ruwvoer-paarden/compactgras 20 kilo kost iets van 8 euro.. en je zou ze dat kunnen proberen te geven. Hier eten ze dat redelijk.. ene dag hebben ze meer van het bakje op dan de andere dag

Als je echt alles geprobeerd hebt kan je via caviakruiden.nl gedroogde kruiden bestellen en dit in een bak mengen en ze iedere dag er een klein bakje van geven (ik gebruik een eetbakje dat voor hamsters bedoeld is ervoor) en dit slijt ook enigzins de tanden.

Maar hooi en compactr gras is nog altijd het beste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst eens verschillende soorten proberen, kruidenhooi inderdaad, timothyhooi gaat er vaak ook beter in dan gewone soorten. Want het lijkt misschien of ze goed zonder kunnen, maar op lange termijn is dit een heel ander verhaal (denk aan het gebit). Bovendien zullen konijnen die geen hooi eten denk ik toch altijd gevoeliger zijn voor darmproblemen.

Mijn konijn at ook absoluut geen hooi, verschil was dat hij dit ook nooit gedaan heeft. Hij heeft er ook de nodige problemen van gehad later in zijn leven.

Hoeveel biks krijgen je konijnen nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat lijkt me ook niet, dan hebben schimmels binnen de korste keren de overhand. Ik wist niet dat je hooi nat mocht maken om dan aan konijnen te geven, ik dacht dat het altijd droog moest zijn. Als het hier vochtig weer is en ik voel dat de hooi wat klam aanvoelt, dan ga ik het gelijk verschonen, maar zoals ik het nu begrijp, hoeft dit niet persé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

had dat met billy ook, alles al geprobeerd in een kokertje, ja dat werkte tot het kokertje leeg was, en toen kwam het tweede kokertje en vond ze alleen het kokertje intressant, het nat maken ook geprobeerd, kruidenhooi, ze kwam nooit verder als een paar happen

toen ze werd gekoppeld in de opvang gaven ze haar wat hooi vd boer,

en ze rent erop af en gaat zitten eten, ik zeg johhhh billlie doe normaal,

ik voelde me daar staan als een leugenaar sjonge jonge dacht ik gek beest.

dus ik zou hooi halen van de boer, is ook nog eens stukken goedkoper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnen zijn ook slechte hooi-eters. Ik geef ze de biks die ze mogen hebben verdeeld over 2 porties op de dag, dit kan dus ook in 1 keer `s avonds? Op die manier eten ze dan overdag misschien wat meer hooi...

Ja dat lijkt me inderdaad wel iets om te proberen. En dan regelmatig een klein beetje vers hooi er bij. Konijnen kunnen echt zeikerds zijn, hier eten ze meer hooi als ik drie keer per dag de ruif een beetje bij vul dan wanneer ik dezelfde hoeveelheid in één keer er in stop..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .