Ga naar inhoud

Hoe stro/hooi opbergen?


pup

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om binnenkort een boer in de omgeving te zoeken die balen stro en evt. hooi verkoopt alleen vraag ik me af hoe je zoiets goed bewaard? Kan het gewoon in de garage op de grond bijvoorbeeld? En hoe lang blijft zoiets goed/lekker voor de nijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bewaar het in grote plastic zakken (open) in de garage, gewoon op de grond. Tegenwoordig gaat het er snel genoeg door, drie maandjes doe ik er mee denk ik. Toen mijn rammetje nog de enige was die hooi at, deed ik veeeeeeel langer met een baal en dan ging hij ook slechter eten op den duur, hoewel er aan het hooi niet echt wat opviel. Maar dat merk je dus wel aan je konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staan ze in de schuur (die erg vochtig is) op bananendozen. Op de grond wordt het nat en in een zak droogt het niet als er vocht bij komt. Hier staan ze dus van de grond en lekker te luchten. Ze worden wel vochtiger als het buiten ook vochtig is, maar hier eten ze zelfs het hooi wat zeiknat van het water is en uit vieze hoekjes tevoorschijn komt als ik alle poepbakken weghaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij haalde vaak stro en hooi bij de boer voor onze paarden, die hadden we toen op pallets gezet. Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel hooi en stro je in wil slaan.

Moet namelijk wel lucht onder bij kunnen. Anders gaat het (ook met dit weer) broeien.

aangepast door Sushi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .