Ga naar inhoud

Vragen over Rescue remedy, Hoeveelheid voer, Verhaarde voetjes & het trappengat


smurfkuh

Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal vraagjes en om niet meteen 4 nieuwe topics aan te maken wil ik het graag in 1 topic doen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen :)

sssnf.jpg

traoppengat.jpg

druppelsofspraykopie.jpg

lossenplukken.jpg

1. Hoeveelheid voer "Sienceselective" voor een (jonge+volgroeide) franse hangoor (hoeveel gram bedoel ik dan)

2. Heb sinds 2 maanden een nieuw hok alleen de kleine is gegroeid en nou stoot hij zijn rug af en toe. Het trappengat is dus te klein. Iemand enig idee hoe ik dit op een mooie manier groter kan maken ?

3. Wat is beter Bach rescue remedy spray of druppels ?

4. De kleine heeft haaruitval onder haar voetjes je ziet allemaal plukjes deze zitten los, maar ze blijven plakken/klitten hoe krijg ik deze het makkelijkste eruit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

met je eerste vraag over de ss kan ik je wel helpen das ongeveer 15 tot 20 gr per kg gewicht voor een volwassen konijn

en tot 7 maanden mag je dacht ik onbeperkt voeren

las hier laatst goede tip dat 1 klein leeg blikje tomatenpuree ongeveer 20gr ss is

dat andere kan ik je niet mee helpen

aangepast door lekkertjevr
Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Jonge en volwassen Franse Hangoren hebben ongeveer 120 gram ss per dag nodig, mits ze daarnaast nog groente bij krijgen. De een heeft wat meer nodig, de ander wat minder. Dat moet je zelf even proberen.

2. Hoe groot is je hok? Afmetingen?

3. geen idee

4. De voetzolen van een Franse Hangoor moet ook regelmatig gekamd worden om vervilting te voorkomen. Ik heb hier toevallig twee Fransen zitten waar het niet nodig is, omdat de haarstructuur onder de voeten zo is dat het niet gaat klitten enzo, maar ik geloof dat de meeste ook onder hun voeten gekamd moeten worden. echte klitten moet je voorzichtig wegknippen geloof ik en verder met een goede kam/ borstel regelmatig kammen.

Misschien heb je hier wat aan http://fransehangoren.com/franse%20hangoren%20en%20kammen.html

http://www.allesoverfransehangoren.nl/verzorgingvanhethaar.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt niet echt spreken van 'beter' of 'slechter' als je het hebt over de druppels of de spray. Het is gewoon wat jij het fijnst vind.

Persoonlijk vind ik het prettig om met de druppels te werken, omdat je dan naar mijn gevoel beter kunt doseren. Je wrijft 4 druppels in over de oortjes, al voorbereiding op een bezoek aan de dierenarts of een ritje in de auto naar pension oid, of dagelijks 16 druppels in het waterflesje, als het bijvoorbeeld oud&nieuw is.

Mocht je vragen hebben m.b.t Bach, mag je me altijd een pb'tje sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) 15g per kg volwassen lichaamsgewicht. Dus je moet weten hoeveel je fransoos ongeveer zal gaan wegen als hij volgroeid is.

2) Een hok met 2 verdiepingen is niet ideaal voor een franse hangoor. Als hij nog groeit, zal hij helemaal problemen krijgen met dat trapgat.

Wat je bv kan doen voor een franse hangoor is een hondenhok als nachthok in een permanente ren.

3) ik heb de spray. Hiermee spray ik dan op de buitenkant van hun oortjes. Als je het in het eten wil gebruiken zijn druppels makkelijker denk ik.

4) geen ervaring mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor het antwoorden van mijn vragen :)

- Ik ga dus voor de druppels, lijkt me ook dat je hier langer mee doet haha.

- Verder ja ik heb dit hok nu 2 maanden ongeveer, dus ga even kijken voor een oplossing gelukkig heb ik een handig vader :D Vind het wel apart want toen herman nog buiten woonde (en ik bij mijn ouders) had hij hetzelfde hok alleen dan wat kleiner en geen schuin dak. Hier kon hij met gemak naar boven en nu niet (Herman is 2,5 jaar oud) En de kleine tsja die is nu 8 maanden maar of die nog groeit ik heb geen flauw idee. Heb haar als een franse hangoor gekocht maar ik heb zo mijn twijfels. De kleine weegt ongeveer 2,5 kg.

- Nooit geweten dat je de voetjes moest kammen! Bij Herman hoeft dit namelijk ook niet. Bij de kleine dus wel, dat word nog wat aangezien ze best schuw en snel bang is. En t kietelt als ik haar voetjes aanraak :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt niet echt spreken van 'beter' of 'slechter' als je het hebt over de druppels of de spray. Het is gewoon wat jij het fijnst vind.

Persoonlijk vind ik het prettig om met de druppels te werken, omdat je dan naar mijn gevoel beter kunt doseren. Je wrijft 4 druppels in over de oortjes, al voorbereiding op een bezoek aan de dierenarts of een ritje in de auto naar pension oid, of dagelijks 16 druppels in het waterflesje, als het bijvoorbeeld oud&nieuw is.

Mocht je vragen hebben m.b.t Bach, mag je me altijd een pb'tje sturen.

Ik heb een foutje gemaakt:$ Als je Rescue aan het water toevoegt, niet 16 maar 8 druppels toevoegen. Domme ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn FH, Sem, is nu 8 maanden oud.. ( morgen precies 8 maanden :yipi: )

Ik weeg geen voer, ik weeg haar zelf niet. Ik voel haar vacht, haar vel en kijk hoe ze er inzit.

Samen met haar levenspartner Fritz krijgen ze 2x per dag een volle bak biks, wat neer komt op toch wel 200 gram per dag ( ruim genomen ) Ze zit prachtig in haar vel, is niet dik en schranst niet al het eten weg. Ze eten wanneer ze daar behoefte aan hebben.

Daarnaast krijgen ze verse groente. Fritz en Sem zitten buiten. Voor het binnen duo geldt het zelfde. 2x per dag een bak biks. Wel een kleinere bak. Kleine nijnen, kleine bakjes. Ook zei eten wanneer ze daar behoefte aan hebben. En de twee jaar dat ze hier zitten, zijn ze prachtig op gewicht, gezond en mooi in het vel.

Wat ik duidelijk wil maken... dat biks afwegen op gewicht ook niet op ieder konijn van toepassing is.

Kijk en ondervind een manier en methode die jij makkelijk vind. Er zijn geen strikte richtlijnen.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Jonge en volwassen Franse Hangoren hebben ongeveer 120 gram ss per dag nodig, mits ze daarnaast nog groente bij krijgen. De een heeft wat meer nodig, de ander wat minder. Dat moet je zelf even proberen.

2. Hoe groot is je hok? Afmetingen?

3. geen idee

4. De voetzolen van een Franse Hangoor moet ook regelmatig gekamd worden om vervilting te voorkomen. Ik heb hier toevallig twee Fransen zitten waar het niet nodig is, omdat de haarstructuur onder de voeten zo is dat het niet gaat klitten enzo, maar ik geloof dat de meeste ook onder hun voeten gekamd moeten worden. echte klitten moet je voorzichtig wegknippen geloof ik en verder met een goede kam/ borstel regelmatig kammen.

Misschien heb je hier wat aan http://fransehangoren.com/franse%20hangoren%20en%20kammen.html

http://www.allesoverfransehangoren.nl/verzorgingvanhethaar.html

Iemand tips om voetjes te kammen ? Dat van hierboven (op de sites) is echt een ramp met deze 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor het antwoorden van mijn vragen :)

- Ik ga dus voor de druppels, lijkt me ook dat je hier langer mee doet haha.

- Verder ja ik heb dit hok nu 2 maanden ongeveer, dus ga even kijken voor een oplossing gelukkig heb ik een handig vader :D Vind het wel apart want toen herman nog buiten woonde (en ik bij mijn ouders) had hij hetzelfde hok alleen dan wat kleiner en geen schuin dak. Hier kon hij met gemak naar boven en nu niet (Herman is 2,5 jaar oud) En de kleine tsja die is nu 8 maanden maar of die nog groeit ik heb geen flauw idee. Heb haar als een franse hangoor gekocht maar ik heb zo mijn twijfels. De kleine weegt ongeveer 2,5 kg.

- Nooit geweten dat je de voetjes moest kammen! Bij Herman hoeft dit namelijk ook niet. Bij de kleine dus wel, dat word nog wat aangezien ze best schuw en snel bang is. En t kietelt als ik haar voetjes aanraak :D

Een konijn van 8 maanden dat 2,5 kg weegt is absoluut geen Franse Hangoor. Je kan dus stoppen met twijfelen :P Ik denk dat dat konijn niet veel groter zal worden. Met 8 maanden zijn de wat kleinere konijnen al wel aardig in de buurt van hun volwassen gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn van 8 maanden dat 2,5 kg weegt is absoluut geen Franse Hangoor. Je kan dus stoppen met twijfelen :P Ik denk dat dat konijn niet veel groter zal worden. Met 8 maanden zijn de wat kleinere konijnen al wel aardig in de buurt van hun volwassen gewicht.

Aah heel erg bedankt. Vroeg het me het al zo lang af, vooral omdat ze totaal niet op mijn andere franse hangoor lijkt. En dat terwijl ik haar bij een Franse hangoor fokker heb gekocht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfoe een analoge weegschaal + 2 konijnen die het haten om opgetild te worden is niet zo'n succes.

Herman 2,5 jaar oud weegt 7kg

En De kleine 8 maanden oud weegt 5kg

Gelukkig toch meer dan 2,5kg haha. Maar toch blijf ik mijn twijfels houden of ze wel een echte Franse hangoor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 kg met 8 maanden kan wel heel goed. Ik heb twee Fransen die allebei aan de kleine kant zijn. Echt de ondergrens qua grootte. een van 4,5 kg en een van 5 kg. Deze Fransen zijn volwassen en raszuiver maar gewoon voor een Frans erg klein gebleven.

Ik denk dat jou kleine best wel een Franse is, hoewel ze wel een beetje een spits snuitje lijkt te hebben voor een Franse. Waar heb je haar vandaan? heeft ze een tatoeage?

Als je twijfelt moet je het even aan BRC vragen. Die ziet zo of het een echte Franse is of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .