Ga naar inhoud

Zelfde ras konijn toch 2 verschillende vacht soorten


brigit

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 raszuivere witte duitse hangoren.

(Komen bij 2 verschillende fokkers vandaan)

Maar de voedster heeft een veel dikkere vacht met meer "wol"

dan mijn ram.

De voedster kan zich prima op tempratuur houden en maakt holletjes met stro.

De ram doet helemaal niks met hooi en sto en staat daarom ook in de schuur.

Dit is altijd al zo geweest, weet iemand hoe dit kan?:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het is van 2 verschillende fokkers, dus de ene heeft een andere bloedlijn als de andere. (en de ene fokker is kieskeuriger in zijn fokdieren als de andere). Misschien was 1 van je dieren ook wel niet geschikt voor de fok door de andere vacht, maar wel als huisdier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmmmm dat zou kunnen.

Maar bij de aankoop van mijn ram is dat er niet bij verteld of het een huisdier of een konijn voor de fok was.

(was ook mijn eerste konijn)

Bij mijn voedster is het wel verteld dat ze voor de fok geschikt is.

(niet dat het uit maakt want de ram is "geholpen")

jouw verhaal klinkt idd heel aannemelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik vragen waarom ze niet bij elkaar zitten? Dan kunnen ze elkaar gelijk lekker warm houden. Ik moet zeggen dat mijn konijnen ook niets met hun stro doen, dat wil nog niet zeggen dat ze het koud hebben. Ik laat ze lekker buiten zitten ongeacht de temperatuur en ze redden zich prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar het kan toch ook zijn van zoals brigit zegt, hihi bijna dezelfde naam als mij;), dat zoals bij mensen de een heeft meer haar dan de ander. dat zou toch kunnen? mijn nijn zie ik ook verschil, bij bijoux is echt een dikkerdje geworden met al dat vacht, en chino blijft nog zo slank, je voelt wel veel haar maar ziet er nog zo slank uit. en idd, zoals lieke zegt, zet ze lekker bij elkaar ;D dan maakt de voedster een holletje voor 2. probleem opgelost :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ram zal idd geen eigen wintervacht aanmaken, dit kan idd zoals Amatjuh zegt door de bloedlijn komen.

Vergelijk het met paarden, die horen van nature ook een eigen wintervacht aan te maken.

Maar er zijn paarden die dat niet kunnen en daardoor dat ze met dekentjes lopen.

Niet dat je nu jou konijn een deken om moet doen hoor hahahaha, het was even een vergelijking met.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschillende vachtstructuren komen inderdaad voor bij fokkers, sommige zijn heel mooi gesloten, mooi zacht een mooie pels. De ander wat grover en is voor de show wat minder geschikt, minder gesloten.

Over het bij elkaar zetten, terug te lezen zie ik dat je 3 konijnen had, dacht 2 rammen, nu een voedster en ram? Ik kan niks lezen over koppelen op neutraal terrein, man en vrouw gaat in zoveel gevallen goed. Sorry als ik er over heen heb gelezen, maar wellicht dat nog een keer koppelen op neutraal terrein een kans heeft? (is namelijk zo lekker bij elkaar met deze kou :D) Excuses als ik ergens anders overheen heb gelezen, maar kan niks over koppelmanier en wat er mis ging lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk denk ik dat een voedster en betere pelskwaliteit heeft. Ook is mijn ervaring dat de voedsters veel eerder door de verharing, ondanks dat ze nesten hebben grootgebracht. Wat uiteraard veel energie kost, waardoor lichaamsconditie en pelsconditie achteruit gaan.Maar verbazingwekkend vaak snel herstellen.

Terwijl de rammen langer de tijd nodig hebben en vaak in schoot en flanken/ AH het oude haar vaak hardnekkig lang blijft zitten. Dit is bij de voedster niet het geval. Ik kan alleen niet zeggen of ras- of evt. stamgebonden is.

ook hebben rammen een dikkere huid dat voedsters dat heeft ook invloed op de haargroei lijkt me

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik vragen waarom ze niet bij elkaar zitten? Dan kunnen ze elkaar gelijk lekker warm houden. Ik moet zeggen dat mijn konijnen ook niets met hun stro doen, dat wil nog niet zeggen dat ze het koud hebben. Ik laat ze lekker buiten zitten ongeacht de temperatuur en ze redden zich prima.

Ik ben het helemaal met Lieke eens mijn nijntjes doen ook niets met het stro ze eten het alleen..

alleen mijn ene konijn is ziek,

en hier wilt niemand mij helpen ..

dus staan ze in de schuur..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .