Ga naar inhoud

Geen bevroren groente meer


Fluf en Tinus

Aanbevolen berichten

In een helder ogenblik heb ik een warmhoudbordje (voor peuters) gekocht en daarin serveer ik de groenteschotel voor de nijnen in deze kou. Het werkt echt super: bordje is dubbelwandig en wordt met heet water gevuld; groente erin en klaar. Het duurt best lang voordat het koud wordt en in die tijd is het groen al opgegeten. En omdat het niet zo'n koude hap is heb ik het idee dat ze het ook nog eens lekkerder vinden. :mdr: Bovendien drinken ze het water wat van de gespoelde groente komt ook nog eens onderuit het bordje! Bordje kost bij de HEMA nog geen 7 euro...:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe is de temperatuur van de groente dan? Het klinkt ideaal mits het de groente niet té veel op warmt.. Lijkt me ook niet bevorderlijk?

Denk dat ik het ook eens ga proberen.. Vind het ook een beetje zielig, ze zijn dan wel niet bevroren maar sowieso wel koud, de groenten, dan is het al zo koud en dan hebben ze ook nog van dat koude spul in hun buikje.. Waarschijnlijk valt het wel mee met hoe erg ze dat vinden, ze vissen de grassprieten tussen de sneeuw uit op dit moment, maar ik ben toch een beetje een watje hoor.. :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij vallen sowieso altijd als eerste aan op het groenvoer.

Er zijn altijd 2 bakjes gevuld met verschillende soorten groente en die gaan snel op.

Uiteindelijk blijft er nog wel een klein beetje liggen, wat dus bevriest. Maar het merendeel is op.

Dat gebeurd 2x per dag, dus uiteindelijk krijgen ze echt wel veel groenvoer binnen.

En daarnaast geef ik tussendoor wel eens een klein stukje witlof, komkommer of wortel extra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De groente wordt niet echt warm, hoor. Het is meer dat het vanuit de koelkast niet bevriest in het buitenhok. Sinds ik deze methode gebruik eten de nijnen ook weerk alles op en blijven er geen bevroren witlofblaadjes en andijvie meer liggen. Volgens mij vinden ze het wel lekker dat hun eten niet als een koude steen in hun buik ligt :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn de groenten binnen een kwartier op, dus heeft niet zo veel zin om ze op zo'n bordje te leggen. Het water uit de drinkfles is toch ook koud, ik denk dat ze er best wel tegen kunnen tegen koude groenten. Oké echt bevroren is wat anders, maar gewoon koud moet wel kunnen. Anders hadden ze hier al lang wat gehad ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het wel een goede tip!

ik geef ze 1 x per dag eten en dan de groente en brokjes tegelijk. de één begint aan de brokjes, de ander aan de groente. Sinds vandaag ben ik aan het uitproberen om ze eerst de groente te geven. Ze komen er als een malloot op af. nu even een uurtje later zet ik er de brokjes bij. kijken of dan de groente op zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Water geef ik nu ook wat warmer hoor.. Niet alleen omdat ik dat zelf een prettiger idee vind (ik zei het al, ik ben en bljif gewoon een watje.. :he:), maar ook omdat het schijnt dat ze warm water lekkerder vinden. Ze drinken dan dus meer. Warm (nou ja, lauw in dit geval) water bevriest wel wat sneller, maar het bevriest sowieso voor ze nog een keer willen drinken hier.. Dus dan heb ik liever dat ze die ene keer wat meer drinken.

En hoewel ik den kdat ze koude groente ook wel overleven (al is het normaal uit den boze om het rechtstreeps uit de koelkast te geven..?), is "anders hadden ze hier allang wat gehad" natuurlijk niet echt een sterk argument.. Mijn overbuurman rookt ook al tachtig jaar en is gezonder dan ik..

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteindelijk is het niet het water maar het tuitje wat zo snel vast vriest. Dus bij een fles heeft het allemaal niet zo heel veel zin heb ik het idee. Vaak zit de fles eerder dicht dan dat er ijsvorming in de fles is.

Een bakje wat het water wat langer boven 0 houd zou misschien een optie zijn. Je hebt ook waterbakje met een verwarmingselement erin. Maar stroom, water en konijnen vertrouw ik niet echt, zeker niet met die slopers van ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ging het bakje van de hema bijna kopen, had het al in mijn handen tot ik me bedacht:

als ik er warm/heet water in doe en dat bevriest, dan vriest mijn bakje kapot want dat zet uit en dan klapt dat bord kapot.

heb het maar weer terug gelegd en mijn laatste truk werkt goed. eerst de groente geven, een uur later pas de brokken. dan zijn alle groente echt wel op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .