Ga naar inhoud

Wie kan mij vertellen wat ik nu nog kan doen?


bengel

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds een week of 2 eet mijn konijn echt geen hooi meer. Ik heb alles al geprobeerd. Ik heb denk ik wel alle soorten hooi uit de winkel geprobeert, ben bij verschillende boeren langs gegaan, heb haar een paar dagen geen groenvoer gegeven zodat ze misschien eerder het hooi zal pakken dan het groenvoer en ik heb haar een dag geen SS gegeven maar ze eet gewoon echt geen hooi. Weet iemand misschien hoe ik dit beter aan kan pakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

eet ze wortel? normaal gezien als een konijn wortel kan knagen,kan ze ook hooi knabbelen en zal het niet aan de tanden/kiezen liggen. Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat ze blijft eten, al is het biks en groenvoer. Probeer anders eens hooithee te maken? Eens kijken of ze dat drinkt (recept vind je wel op het internet). Je kan ook groenvoer wikkelen in hooi, of goed ondereen mengen zodat ze bij het eten van groenvoer (of biks) automatisch wat hooi binnenkrijgt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wortel eet ze wel. En groenvoor in hooi wikkel of onderaan leggen heb ik ook al gedaan. Dan gooit ze al het hooi er vanaf. Ik heb denk al alles geprobeert. Maar als ik hooithee maak, stimuleert dat dan dat ze weer hooi gaat eten? Als ze wel alles eet behalve hooi zal ze dan echt last hebben van haar tanden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wortel eet ze wel. En groenvoor in hooi wikkel of onderaan leggen heb ik ook al gedaan. Dan gooit ze al het hooi er vanaf. Ik heb denk al alles geprobeert. Maar als ik hooithee maak, stimuleert dat dan dat ze weer hooi gaat eten? Als ze wel alles eet behalve hooi zal ze dan echt last hebben van haar tanden?

Ja dit is heel goed mogelijk.

Mijn rammetje heeft een chronisch tandprobleem, als hij er last van heeft eet hij alles behalve hooi.

Mijn voedster is weer een ander verhaal, die had een tijdje gewoon geen zin in hooi.

Dat was in het voorjaar toen at ze wss te veel groenvoer uit de tuin. Maar over het algemeen is het geen goed teken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

eet ze wortel? normaal gezien als een konijn wortel kan knagen,kan ze ook hooi knabbelen en zal het niet aan de tanden/kiezen liggen. Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat ze blijft eten, al is het biks en groenvoer. Probeer anders eens hooithee te maken? Eens kijken of ze dat drinkt (recept vind je wel op het internet). Je kan ook groenvoer wikkelen in hooi, of goed ondereen mengen zodat ze bij het eten van groenvoer (of biks) automatisch wat hooi binnenkrijgt...

Ehm, waar baseer je dit op? Toen mijn konijn haken op zijn kiezen had, at hij op den duur niks anders dan wortel (en appel) meer... En het lag toen wel degelijk aan de kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hooi en wortel is helemaal niet hetzellefde. Bij wortel gebruiken ze vooral de snijtanden, en hooi nemen ze vast en word tussen de kiezen fijngemalen.

evt kan je met gedroogde kruiden proberen (de mijne wouden ook eens geen hooi meer en ik probeerde kruiden dat werkte wel, na een tijdje gewoon door het hooi mengen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk gaat je konijn weer hooi eten als je een afspraak bij de dierenarts hebt gemaakt voor morgen. Ik had vanmiddag de dierenarts gebeld voor een afspraak. Ik kon morgen pas terecht. Ververs ik haar hooi net, gaat ze in een keer hooi eten?! Alsof ze wist dat ze naar de dierenarts moet. Ik wacht nog even met de afspraak afzegen. Eerst maar eens kijken of ze het nu echt goed eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die wortel klopt idd niet. Mijn konijn at sinds juli al geen hooi meer, wortel ging er met gemak nog in. Absoluut niet vergelijkbaar.

Nu ze een zware gebitsbehandeling heeft ondergaan, waarvoor ze nog 7 weken antibiotica geprikt moet hebben, eet ze ineens wel weer hooi, alsof ze nooit anders gedaan heeft. En dat allemaal door na 2 mislukte behandelingen eens naar een goede, bekende, konijnendeskundige dierenarts te gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vanmiddag naar de DA geweest. Geen haakje te bekenen. Verder hebben ze ook een algemeen onderzoek gedaan waar ze ook niets uit konden halen. Het is waarschijnlijk een kieskeurig konijn. Ze was trouwens heel relaxed, het was de eertse keer dat ze bij de dierenarts was en ze ging meteen languit op de tafel liggen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .