Ga naar inhoud

Bloedspetters.


xxxsandra1980xxx

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ik heb een binnenkonijn Snuffel, ex-ram, 13 maanden.

Snuffel ligt regelmatig achter de bank te luieren. Nu zag ik vandaag allemaal bloedspetters tegen de muur zitten. Ze waren al opgedroogd dus ik weet niet hoe lang ze er al zitten. Ik heb aan Snuffels gedrag niks gemerkt alleen dat als ik hem oppak dat hij zich op alle mogelijke manieren probeert los te wurmen. Van te voren vond hij het ook niet leuk maar was hij niet zo fel als nu. Ook heb ik hem een keer of 4 horen niezen. Hij heeft verder geen natte neus of vochtige ogen.

Nou heb ik net de DA gebeld maar deze had vandaag geen plaats meer. Ik ZIE geen bloed.

Maar ik maak me nu wel een beetje zorgen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je zeker dat het bloed is? Want als een ram sproeit, kan dit ook een rode kleur hebben.

Het kan ook zijn dat hij een nageltje heeft gebroken. Als ze dan springen, geeft dat ook bloedspetters. Maar dat is niets om je zorgen over te maken. Het bloedt even, maar eens het bloeden gestopt, is het over. Hoef je niets aan te doen.

Heb je zijn oren gecontroleerd? Misschien heeft hij zijn oor bezeerd, en dan met zijn kopje geschud.

Ik denk niet dat het bloed van zijn neusje afkomstig is, dat zou je dan wel zien aan opgedroogde korstjes aan zijn neusje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dĆ©nk dat het toch urine is, maar ik weet natuurlijk niet hoe het er bij jouw uitziet. Ik had ook echt rood/bruin achtige spetters tegen de witte kastdeuren aan toen Kaj binnen zit. Was toch van het sproeien maar het leek zĆ³veel op bloed. Ik hoop in iedergeval voor je dat het gewoon sproeien is, en niks ernstigs. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk ook dat het urine is.

ik heb hier sins een aantal dagen een gecastreerde ram binnen zitten bij een voedster van mij en kwam gisteren thuis en toen lagen er ook allemaal rode spetters over de vloer heen.

en dat je konijntje nu feller is als je hem oppakt kan ook komen omdat hij nu weer iets ouder is en dus ook sterker.

maar toch altijd goed dat je het even laat na kijken als je het niet vertrouwd beter een keer te vaak naar de DA als een keer te weinig en dat het dan te laat is.

succes en ik hoop dat er niks mis met em is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .