Ga naar inhoud

Bevroren oren?


Stéphanie87

Aanbevolen berichten

Wat hier gisteren nu weer gebeurde....

Het begin hier gisterenavond pas te sneeuwen. Konijnen helemaal blij, want ze hebben een overdekte en een niet overdekte ren. Ze konden dus lekker in de sneeuw spelen.

Fluffie mijn driejarige Hollander voedster vond het ook helemaal geweldig. Beetje rondrenen, graven, sneeuwhappen. we zijn telkens bij ze gana kijken 's avonds en rond 10 uur gingen we ze weltrusten zeggen. Ik aai Fluffie als een van de laatste en voel iets vreemd aan haar oren.

Ik pak haar op en zie dat er allemaal ijs aan de randen zit! :shocked:

Het ijs zat echt vast en leek op half gesmolten en weer bevroren sneeuw. De oren waren vrij nat geworden. Ze had dus gewoon bevroren oren! Ik heb Fluffie even vastgehouden en met mijn hand het ijs eraf gedooid. Fluffie vond het maar niks, dat ontdooien want die wilde gewoon doorspelen. Ze had er zelf helemaal geen last van. Ze had het ook helemaal niet koud. In aar nek en tussen haar vachtje was ze heerlijk warm. We hebben nog even bij het licht gekeken, maar de oren waren niet rood, en er waren geen blaren te zien. Ze waren alleen een beetje nat. We hebben ze droog gemaakt en haar weer terug gezet. Achteraf dacht ik nog: 'dit hadden we op de foto moeten hebben'

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Of is mijn Fluffie het enige konijn met bevroren oren? (en in de zomer een zonverbrande neus als we die niet insmeren :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie je bij die noordpoolexpeditie gasten enzo toch ook. Bevroren wenkbrauwen en snorren.

Het ijs zit vooral aan dehaartjes en niet de huid. Dus ECHTE bevroren oren zal wel mee vallen. Dat laagje ijs isoleert ook voor een deel waardoor het vleesje zelf niet bevroren raakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zelf 2 jaar geleden meegemaakt met Ollie....punten van zijn oren en zijn kin en borst was 1 ijsbende.

De ijspegels hingen aan zijn kin maar heeft er nooit last van gehad.Ze likken het er terzijndertijd gewoon weer af.

Hoe het komt weet ik niet maar het kan geen kwaad.....tenminste toen niet bij Ollie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de haren zijn dan nat geworden van de sneeuw, en dat is weer opgevroren. Waarschijnlijk zijn de oren zelf, het vel dus, wel gewoon warm. Oren, neus en staartje zijn een van de koudste delen van het konijnenlichaam, dus niet gek dat de haren op de oren ook wat minder warmte vangen. Voel anders eens in het nekje, achter de oren, onder het haar, dus echt op de huid. Als dat gewoon warm is, zou ik me geen zorgen maken. Bovendien denk ik dat als je konijn het echt heel koud zou hebben, hij/zij wel ergens in het stro weg zal kruipen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zelf nog nooit gehad, maar als ik zo de mooie lange oren van je konijn zie kan ik het me wel voorstellen. Die mooie oren hebben natuurlijk door de sneeuw gesleept en daardoor is de sneeuw ijs geworden denk ik. Gelukkig dat ze er geen last van had!

Het was bij mijn Hollander voedster. Hollanders hebben staande oren. Dit is Fluffie:

stephanie87-albums-fluffie-picture33249-100-8727.jpg

Die profielfoto is mijn Franse Hangoor ram Lucky. Die oren hangen soms wel op de grond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha dat zal me een gezicht zijn geweest.. Ik vond Pip gisteren al grappig, die heeft rond haar staartje langer haar, dat knip ik normaal kort maar ja om dat nu nog te doen? Maar daar hing ook allemaal sneeuw in :he:

(Overweeg daarom om het er toch maar af te knippen, als het vol sneeuw hangt zal het haar toch niet warm houden. Al had ze er ook geen last van.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .