Ga naar inhoud

waterfles


salina

Aanbevolen berichten

Er zijn hoesjes voor en je kunt zelf de fles isoleren maar je zult altijd met het probleem zitten dat het water kan gaan bevriezen. Niets werkt optimaal. Toevoegingen in het water zijn ook niet aan te raden.

Een optie is de fles in de kooi maken maar dit bied ook niet altijd genoeg soulaas.

Twee keer per dag vers water, ze komen er vanzelf achter dat ze genoeg moeten drinken voordat het bevriest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals solfide zegt idd, ik heb altijd zo gedaan; ik heb 5 konijnen en 13 drinkflesjes, elke ochtend heb ik 5 al klaarstaan, gevuld, en de andere 5 zitten al aan het hok. wanneer ze bevroren zijn, dus 's ochtends, zet ik nieuwe erop, de andere vul ik bij en laat ik ontdooien, en de avond als het weer bevroren is doe ik weer wisselen. zo hoeven de nijntjes niet te wachten op nieuw water dat nog moet ontdooien. enja, veel kan je er niet aan doen :P

bij silvana dr drinkbak in de wei, heb ik een bal erin liggen. zodat het niet bevriest, er komt wel een laagje overheen maar dat kan je makkelijk kapot slaan dan. of er een luchtballetje in het drinkflesje voor konijnen kan...? dat weet ik niet :P heb nog nooit geprobeerd, maar miss werkt het ? x] succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Water voor buitenkonijnen is iedere winter een probleem.

De waterflesjes bevriezen redelijk snel.

Tips...

- Trek een wollen sok (of twee) over de waterfles(sen) heen, dit helpt. Een tijdje.

- Zorg ook regelmatig voor een stukje fruit in de kooi. Uit een stukje appel bijvoorbeeld, kunnen ze veel vocht halen.

- Een waterfles gemonteerd in het nacht/nesthok zal het uiteraard langer volhouden dan een waterfles aan de buitenkant van de kooi.

Verder blijft er eigenlijk niet veel meer over dan... regelmatig controleren en op tijd verversen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, zie het al voor me.

Maar heus, kan dat? In de natuur doen ze het toch ook zo?

In de natuur hebben konijnen verschillende mogelijkheden... sneeuw of smeltwater, dauw, vruchten, bast, blad..

Onze konijnen staan heel ver van de natuur af. Dat is niet te vergelijken. Zij zijn van ons afhankelijk.

En euh... Het vastzitten van een tongetje... dat kan echt.

Maak je eigen vingertoppen eens vochtig en houd deze daarna eens tegen de binnenkant van je vriezerdeurtje ofzo... je zult begrijpen wat ik bedoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me nu af: wat met een drinkbakje? Als het water dan bevriest, kunnen ze aan het ijs likken. Of is dit niet aan te raden?

Nee. Net als dat je geen wortels tussen water moet invriezen; de zogenaamde 'konijnen ijsjes'

Je hebt tegenwoordig toch van die hoesjes, tegen hitte en kou. Maar ik weet niet of het werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed punt! Ik heb gisteren voor mijn drinkfles een hoesje gekocht. Voor mijn 9 nijnen die apart zitten heb ik een lange bloembak een beetje ingegraven, daar zit altijd genoeg water is want dat vul ik om de 3 dagen bij, tot ie overloopt. Maar nu het winter is zal ik het idd 's ochtends en 's avonds moeten controleren dat het niet bevriest!

Ze krijgen hier wel 2 kleine stukjes appel per konijn. Dus daar zit ook al wat vocht in (niet heel veel vocht, maar alle kleine beetjes helpen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier een drinkbak en twee x per dag kijk ik of hij niet bevroren is. Is hij wel bevroren dan heb ik een stevige staaf waar ik het ijs mee kapot sla of ik gebruik een andere bak en wissel ze om. Tong vast aan het water heb ik nog nooit gehad gelukkig! Als het echt koud is drinken ze toch bijna niets. Wat meer groenvoer geven en verdelen over de hele dag en ze krijgen ook vocht genoeg. Als er sneeuw ligt dan eten/drinken ze sneeuw en raken ze hier de drinkbak helemaal niet aan.

Flesje is hier niet te doen ze kijken er niet naar om. Drinken geen van allen uit een flesje. Vind flesjes ook ondingen. Of ze lekken of er komt te weinig water uit of ze zijn helemaal vies. Niets voor mij dus.

Flesje in het hok hebik eens gedaan bij mijn vorige nijnen maar dat is niets waard. Ze knaagden het flesje kapot of gooiden het steeds uit de standaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .