Ga naar inhoud

welk merk / soort hooi geven jullie


danilina

Aanbevolen berichten

Ik geef meerdere soorten hooi.

Op dit moment heb ik een zak met hooi van zo'n grote baal (gekregen van iemand)

Verder heb ik ook Puik weidehooi

Soms heb ik ook het hooi van happy home (pets place)

Kruidenhooi heb ik of van vitakraft, of happy home en ook wel eens kenner gehad (welkoop/boerenbond)

En soms haal ik Timothy hooi van beaphar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook het hooi van de boer.

Omdat het goedkoop is en je hebt altijd genoeg en het is vers en mijn konijnen eten het graag.

Soms koop ik kenner kruidenhooi bij de boerenbond aar mijn konijnen houden er niet zo van ook omdat het veel te fijn hooi is mijn konijnen hebben liever hooi dat wat grover is en dat is het hooi van de boer.

Ik koop ook mijn stro bij de boer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi van de boer en dan krijgen ze 's avonds nog een mandje met Western Timothy hooi (niet van Beaphar, da's troep) of Readigrass, kruidenhooi.. (Eerst van het eigen merk van Pet's Family, andere lusten ze niet graag, maar die van de Welkoop lusten ze ook, blijkt nu. :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook hooi van de boer, maar hoorde dat het duurder ging worden, vanwege de te eiwitrijke voeding die begin dit jaar van het land is gehaald. Daardoor moet er nu veel hooi bij worden om te compenseren (in verhouding daardoor dus minder eiwit).

Maar nu het duurder word is het nog goedkoper dan in de winkels.

Ze zijn er hier dol op. De boer zegt dat het ook kruidenhooi is, omdat er veel (on)kruid in zit en dat klopt ook wel. Dat is ook het eerste wat ze eruit eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi bij de boer. Goed idee. Maar hoe vind je zo´n boer? En per hoeveel kg gaat dat wel niet?

Geen idee hoe veel kilo een baal weegt, maar ik kan een baal niet tillen. Ook heb ik geen opslag. Daarom heb ik een afspraak met de plaatselijke kinderboerderij gemaakt. Ik mag een plak hooi kopen voor 2,50 euro (=1/5 van een baal). Vergeleken met de winkel blijft dat erg voordelig. Misschien een oplossing voor meer mensen?

aangepast door Suuzi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef hooi van de boer, ik haal het in balen van ik schat ongeveer 5kilo?

als je in de garage of in het tuinhuis plek hebt, kan je het lang goed houden hoor.

je legt eerst een oude palet ofzo (tegen de tocht) en dan het hooi in een oude lakensloop en dan de touwtjes doorsnijden.

ik kom bijna een half jaar toe met 1baal en het kost 3euro!!

Het zijn lekker grote grove sprieten waar ze lekker op kunnen knauwen de hele dag door. ik koop meestal 2 balen. 1baal lentehooi waar dus meer (on)kruid bij zit, en dat fijnder is en 1baal van de laatste "oogst" ze zijn er helemaal dol op.

als ik van dat dure hooi ga kopen willen ze het niet weten, het word gewoon uit het hok gegooid!

wat heb ik toch boeren :P

ik vind het boerenhooi ook veel beter ruiken eigenlijk, en als je van dat voorverpakt hooi hebt dan is dat meestal al voorversneden en heb je al dat "kruim" van die kleine stukjes die tussen het stro raken...

ik denk toch wel dat boerenhooi het beste is, het is verser en je weet zeg maar wat ermee is gebeurd. en het is beter voor je portomonnee ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .