Ga naar inhoud

2nijntjes dood, bang voor de rest


Tao_Gini

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben vandaag mijn 2 kleine nijntjes Gaia en Burk verloren.

Het gaat over 2 ongecastreerde rammetjes van 2 tot 3 maanden die samen een hokje deelden tot ze een nieuw huisje hadden gevonden.

's Ochtends waren ze nog erg speels en blij en hadden ze niets, maar toen ik ze 's avonds terug ging voeren waren ze allebij dood???

Ze hadden geen verwondingen en hun vacht zat niet door elkaar, er was ook geen bloed dus ze konden niet hebben gevochten.

Ze hadden altijd hooi beschikbaar, en water en 's avonds kregen ze hun biks en groentjes, ze waren goed op gewicht en ze hadden geen glazige oogjes, snotneusje of plakpoep.

Ook kregen ze alleen dingen die ze mochten eten...

Ik snap echt niet wat ik verkeerd heb gedaan, en heb schrik dat ik mn andere 3 konijntjes ook dood ga vinden...

Kunnen jullie me verder helpen met evt symptonen die ik zou kunnen opmerken, aangezien ik er nu "blind" voor was????

Ik heb ze begraven in onze tuin, naast elkaar, en ik hoop dat ze het goed hebben daarboven... mijn 2 engeltjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad ook sectie laten plegen.

Ik moet bij dit soort dingen altijd gelijk denken aan VHD, omdat konijntjes daar ook zo plotseling aan kunnen overlijden. Maar het kan ook iets anders zijn natuurlijk. Hoe dan ook zou ik toch sectie laten verrichten. En tot die tijd alles wat van hen was apart houden van je andere nijntjes.

Waren ze al geënt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb destijds een konijntje van bijna een jaar verloren. Hij mankeerde niks, hij leefde nog toen ik aan het stofzuigen was, mijn zoontje kwam thuis en zei : "hij ligt zo stil" en jawel hoor.

Maar twee tegelijk dat vind ik wel erg vreemd.

Sterkte met verwerken hiervan, is niet niks he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn ze wel echt dood want het kan ook zijn dat ze winterslapen

is een keer bij mijn vriendin gebeurt ze dacht dat hij dood was dus had ze hem al begraven maar in de zomer toen liepen hij gewoon door de tuin winterslaap dus

Snoepi, ik snap je verhaal niet helemaal... hadden ze het konijn in de herfst begraven en liep het toen in de zomer ineens weer door de tuin??? :eek:

Link naar reactie
Delen op andere sites

winterslapen tamme konijnen dan??

en ja, ze zijn echt dood, want ze waren ijskoud...

Hoe graag ik ook wil, ik kan geen dissectie betalen, en hier is nergens in de buurt (nergens berijkbaar) een plaats waar ze het gratis of voor minder geld doen. Ik ben nog steeds bezig met de castratie van mijn rammetje af te betalen want ik moet alles zelf betalen. En ik moet nog een nieuwe zak biks halen ook...

Ik heb wel de andere nijnen laten controleren en ze zijn gezond (gelukkig!!)

Maar, ze kunnen niets verkeerd hebben gegeten ofzo, ze kregen alleen vertrouwde dingen en ik was daar erg streng op.

altijd hooi en water, 's avonds biks en groentjes, en de ren stond op het pleintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaten de konijntjes binnen of buiten?

En waren ze ingeënt?

Mijn vorig konijn is ook zomaar plots gestorven, zonder enige aanleiding.

sMiddags zat hij in de tuin, 's nachts kwam ik thuis en was hij stervende...

Ik heb hier nog steeds erg last van... Door zo'n situaties word je echt helemaal paranoia wat je andere konijnen betreft!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de konijntjes zitten in de tuin, ze waren niet ingeënt aangezien het nieuwe baasje dat ging doen, maar ze zagen er helemaal niet ongezond uit. Er zat geen prut in de ogen of bij de neus en er hing ook niets aan de pootjes. Ik heb ze helemaal gechekt maar echt niets gevonden.

het zou missgien inderdaad wel opzet zijn geweest aangezien we aan het verbouwen zijn en er dus via de garage in de tuin kan worden gekomen en over het tuinhek klimmen gaat ook makkelijk.

Maar zouden ze niet kunnen zijn geschrokken?? Er lopen hier nogal veel katten rond.

Nu ik er zo over nadenk, er werden ook kippeneieren gestolen dus misschien een soort fred ofzo? We wonen vlakbij het bos dusja.

De ndere konijntjes zijn ook nog gezond, ik controleer ze bijna constant op vreemd gedrag, ze zijn er wel verdrietig over, dat is wel duidelijk, dus ik heb ze wat speelgoed gegeven zodat ze zich bezig kunnen houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .