Ga naar inhoud

Sterilisatie Bambi


Bambii

Aanbevolen berichten

Bambi is zojuist gesteriliseerd. De dierenarts gaf aan dat we voer mee moesten geven, maar daar heeft ze helemaal niks van gegeten. Ook nu eet ze eigenlijk nog niets. Heb de dierenarts gebeld en die zei dat we het tot morgen moeten aan kijken, maar ze zit zo zielig voor zich uit te staren. :frown:

Wat is jullie ervaring? Hoelang duurt het ongeveer voordat ze weer wilt eten en een beetje gaat bewegen? Normaal laat ze het ook echt niet toe als we in haar hok komen, maar nu vind ze alles goed. Ze is natuurlijk wel nog suf van de narcose, maar het is ineens zo'n ander konijntje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

O echt? Dat is een goede, ga ik ook meteen halen. Voor de operatie heeft ze nog wel gegeten ja.

Bedankt voor jullie reacties, voel me iets geruster nu. Het is ook gewoon zo'n zielig gezicht. Heb het gevoel dat ze ook heel boos op me is nu. Dat zou ik zelf ook zijn als iemand het toe liet om me zoveel pijn te doen. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net hebben we haar pijnstillers gegeven en toen werd ze even heel actief. Ik hoopte dat ze wat naar binnen zou werken maar dit vertikt ze echt. Wel heeft ze een rondje gelopen in haar hok. Daar ligt ze nu weer van bij te komen. Heb nog binnen andere forums zitten kijken en zie toch wel veel staan dat er dwangvoeding wordt gegeven.

Als ze om 21.00 uur nog niks heeft gegeten ga ik haar daar ook wat van geven. Dan heeft ze in ieder geval iets binnen. Of is dat nog te vroeg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of ik dan al wat zou geven. Weet je hoe laat ze geopereert is?

Wat hier vaak wel werkt, is het konijntje een beetje pesten met eten, bijv. de peterselie 'n beetje tegen haar mondje duwen enzo. Als ze inmiddels weer redelijk wakker is natuurlijk, je moet een half slapend konijn ook niet gaan lastig vallen. Maar vaak happen ze (uiteindelijk) wel, letterlijk en figuurlijk. Dan bijten ze in wat je ze voorhoud, of ze willen het uit je handen trekken ofzo.. En voor ze het door hebben, knabbelen ze het zo op. Mijn ervaring is dat ze dan vaak nog wel een takje lusten.. ;)

Voel me altijd een beetje een gemene "konijnenmoeder" als ik ze zo pest, maar dwangvoeren is ook niks en het werkt hier vaak toch wel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet het konijn binnen 12 uur zelf hebben gegeten als ik me niet vergis, zo niet moet je gaan dwangvoeren.

Heb je al geprobeerd om van de biks een zacht papje te maken door er lauw water bij te doen? Misschien likt ze dit uit zich zelf op.

Wat heb je al geprobeerd om haar te laten eten?

Keutelt ze wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ook niet. We houden continu voer voor d'r neus en ik denk dat elk ander konijn jaloers zou zijn op wat er nu allemaal voor voer in haar hok ligt. :P

Ze heeft net wel gedronken en aan de komkommer gelikt. Dus ik ga dat papje proberen want dat zou best eens kunnen werken nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee er zijn geen keutels nee. Bambi lust geen wortels, we hebben het groen van de wortel eigenlijk nooit geprobeerd bij d´r. Paprika en komkommer is ze normaal gek op dus dat hebben we haar gegeven. Verder hebben we biks in d´r hok gelegd, hooi natuurlijk, brood en sla. O en er liggen ook nog wat snoepjes, maar daar heeft ze normaal ook niet zo heel veel van.

Ik ga dat papje even proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een papje maken van biks

En als ze zelf niet eet wat met een spuitje in haar mond doen

Maar ik heb ook gelezen van binnen 12 uur moeten ze gaan eten

Dus het kan dat ze misschien dadelijk vanzelf begint

Lastig voor je

Je ben al gauw bezorgt na een operatie

Dan wil je alleen maar zien dat ze gaat eten of drinken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net de spoed gebeld en die vertelde dat we het tot morgenochtend aan konden zien, omdat ze anders de kou in moet en het best een stukje fietsen is naar die dierenarts.

We hebben haar daarna weer in de houdgreep genomen en gewoon net zo lang met de komkommer voor haar neus zitten zwaaien (meer: in haar mond zitten duwen) totdat ze een hap nam. Ze heeft nu 2 stukjes komkommer gegeten, 3 stukjes paprika en een heel klein beetje (twee hapjes ofzo) brood! Hiep hoi :mdr:

En! We vonden een keutel :mdr: Wauw wat ben ik blij :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt normaal hoor.

Laat haar nu maar een beetje bijkomen. Het belangrijkste is dat ze wat heeft gegeten en dat heeft ze. Als ze straks zelf nog niet eet, mag je haar teug wat 'pesten' met eten. Van zodra ze terug zelfstandig iets begint te eten, komt het eten normaal terug in orde. Dan gaan ze steeds meer eten en zoals al gezegd kan biks idd zelfs een paar dagen duren.

Blijf wel in de gaten houden dat de pijn onder controle blijft met de pijnstilling. Want als ze terug meer pijn krijgt, kan ze ook weer stoppen met eten.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .