Ga naar inhoud

Zou ik dit kunnen vertrouwen?


mlissathing

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een Teddy dwerg rammetje.

Had een advertentie op marktplaats gezet en kreeg er een reactie op, dat ze een teddy rammetje hebben van ongeveer +- 2 jaar.

Had gevraagd om foto's en kreeg deze foto's:

2va1h90.jpg

2bxgky.jpg

Ik keek naar de ogen en die staan op beide foto's zowat dicht.

Ik mailde terug met de vraag of de ogen altijd zo staan.

Ze zei dat het misschien lijkt alsof ze halfdicht zitten, maar dat het konijn zeker niet ziek is.

Toch vertrouw ik het niet echt, en is het ook een eindje rijden.

Ik moest namelijk meteen denken aan myxomatose.

Heb ik gelijk en is dit misschien niet echt te vertrouwen.(omdat de ogen zo staan)

Of maak ik me druk om niks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn dat op zijn gemak zit, zit al gauw met de ogen (half)dicht.

Het dier zit binnen in huis en is de honden gewend, het is dus geen konijn dat zijn hele leven

in een hok achterin de tuin heeft gewoond en nu voor de foto's in huis is gehaald.

En de poep en pootjes zijn proper, dat is ook al heel wat.

Ik zou het niet doen, maar ja, ik haal sowieso nooit dieren van Marktplaats,

omdat je gewoonweg nooit weet wat je in huis haalt.

Ik ben een opvang-mens.

aangepast door mystique
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ mystique, als je een konijn bij een opvang haalt weet je toch ook niet wat je in huis haalt? Oké ze worden wel nagekeken door de opvang maar 100% garantie dat er niks mee is krijg je niet want de opvang medewerkers zijn geen dierenartsen. Pico had/heeft namelijk problemen met zijn kiezen en dat hebben ze in de opvang niet gezien omdat hij daar prima at.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind, mijn persoonlijke mening, dat de meeste mensen die hun dieren op MP zetten er op een makkelijke manier vanaf willen, ergo mensen die niet veel meer met het beestje inzitten. Veel kans dat het dier door verwaarlozing een en ander mankeert. In een opvang ben je inderdaad ook niet zeker, want dieren die daar zijn binnengebracht, daarover kunnen de eigenaars vertellen wat ze willen, maar mensen van een opvang, van een goéde opvang, weten wel een en ander van dieren af en kunnen wel inschatten welk dier gezond is en welke iets onder de leden kan hebben.

Zoals ik al zei, ik haal niets van MP, omdat ik vind, dat wanneer ik bv dit konijn zou in huis halen, ik de eigenaar 'beloon' om te leuren met zijn dier.

Da's een keuze. Niet meer, niet minder. Zolang een dier maar niet uit een broodfokdierenwinkel komt, ben ik al blij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik met je eens Mystique. Ik zou zelf ook nooit een konijn van MP halen om die rede die jij noemt. Vaak zijn het ook pretnestjes op MP en daar wil ik echt niet aan mee doen. Of slecht verzorgde konijnen die nog nooit een DA hebben gezien. Bij een opvang gaat het konijn eerst naar de DA als hij/zij iets mankeert en pas dan naar een nieuwe eigenaar.

Maja we dwalen af hihi;)

Ik zou gewoon een teddy widder bij een fokker gaan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zie je de ogen gewoon niet goed, of lijkt het dat ze half dicht zitten, door al dat haar.

Ik maak ook regelmatig foto's van mijn konijnen (teddydwerg en angoradwerg) waarbij je de ogen maar half of zelfs niet ziet.

Je kan toch vragen of hij geënt is?

Trouwens, lang niet iedereen die zijn dieren op MP aanbied wil er zo snel mogelijk vanaf. Genoeg fokkers doen dit ook.

aangepast door Seara
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het te kort door de bocht om te zeggen dat mensen die hun dieren op Marktplaats aanbieden, er gauw vanaf willen. Ik zou dieren óók op Marktplaats aanbieden als ik er een huisje voor zou zoeken. Maar goed, daar gaat dit topic niet over.

Ik vind dat beestje er niet uit zien als een ziek dier, op de eerste foto's is niet te zien of hij zijn ogen écht halfdicht houdt, op de tweede foto ligt hij op zijn rug en dan zullen de meeste konijnen hun ogen half dicht hebben omdat ze in een soort trance raken als je ze op hun rug legt.

Wil je echt weten hoe het zit, ga dan gewoon eens kijken bij die mensen thuis, lijkt me toch het makkelijkst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat het konijn er prima uitziet, hoewel je op een foto natuurlijk nooit een volledig beeld kunt krijgen. Alleen als een dier er echt slecht aan toe is kan je het op een foto zien.

Dus probeer zoveel mogelijk over de achtergrond van het dier te weten te komen, en ga uiteindelijk langs om het dier te zien. De honden zien er op de foto ook goed uit, dus misschien gaat het om mensen die hun dieren gewoon goed verzorgen.

Ik zou dit dier alleen kopen als de eigenaren een goede reden hebben om het konijn weg te doen, dus zeker niet als het mensen zijn die pretnestjes fokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind, mijn persoonlijke mening, dat de meeste mensen die hun dieren op MP zetten er op een makkelijke manier vanaf willen, ergo mensen die niet veel meer met het beestje inzitten.

Goéd lezen, he mensen. :)

Ik zeg niét dat iedereen op MP geldwolven en dierenverwaarlozers zijn.

Bovendien is dit een site voor mensen die met hun konijnen begaan zijn,

maar neem Nederland en België in het algemeen, en dan kom je met een heel ander beeld.

Net als bv met het gecastreerde-voedster-topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zeg, alsof ik er niet goed voor zou zorgen!

Dat is helemaal niet gezegd. Die laatste reacties zijn bedoeld omdat je zelf konijntjes weg doet om er dan andere te gaan halen...

Ik vind dat je een dier hebt voor het leven. Als er iets tussenkomt en je er echt niet voor kan zorgen, dat is iets anders. Maar dieren weg doen om leuk een paar andere te gaan halen? Dat kan er bij mij niet in.

Konijnen en andere dieren zijn geen objecten die je weg doet omdat je ze beu bent of omdat je iets nieuw wil. Het zijn levende wezens die van ons afhangen en die ook een mooi leven en wat respect verdienen. Je kinderen doe je toch ook niet weg omdat je er graag andere wil? Misschien vind je dit een absurde vergelijking, maar je konijntjes zijn net zo afhankelijk van jou.

We leven in een wegwerpmaatschappij, en spijtig genoeg zijn er mensen die net zo over dieren denken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hohohoo..

Ik heb nergens gezegd dat ik konijnen wegdoe om daarom andere te kopen.

Niet zeggen dat het zo is. want dat is niet zo!

Ik heb veel liefde voor dieren, en hoe jij het beschrijft zo denk ik niet over dieren.

Ik wil juist het beste voor ze.

Mijn excuses als ik het verkeerd begrepen heb en verkeerde conclusies trek.

Zou je misschien even kunnen verduidelijken hoe het dan zit? Zo kunnen we misschien misverstanden vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .