Ga naar inhoud

Van SS naar hope Farms.


Mexflex

Aanbevolen berichten

Ik geef al lange tijd SS aan mijn konijnen en ze doen het hier in principe prima op. Nu wil ik eigenlijk gaan overstappen naar hope farms super trio. Dit omdat het toch wat geld scheelt en het naar mijn mening goed voer is.

Nu weet ik dat ik het overstappen langzaam moet doen, maar verder wil ik nog weten hoe ik dit precies moet doen.

Van SS moet je minder geven als van andere biks. Hoe kan ik dit nu het beste doen. Langzaam beginnen met mengen en dan de hoeveelheid omhoog brengen.

Ik heb 2 konijnen. 1 konijn weegt 1070 gram en de ander 2500 gram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben onlangs overgegaan van Hope Farms naar SS (ik had zoveel proefzakjes van de dierenarts en daarna nog een mooie aanbieding bij Tuinland, dat het eigenlijk vanzelf is gegaan). Maar dat even ter zijde... :sarcastic:

Alles wat je van SS er uit haalt, zou ik iets minder dan het dubbele van Hope Farms ervoor in de plaats doen. Ik weet natuurlijk niet hoeveel SS je geeft, maar vaak is dit bijna de helft van Hope Farms. Als je langzaam opbouwt dan komt het goed. Iedere dag een beetje meer Hope Farms.

Ik heb het voornamelijk op gevoel gedaan en doordat ik nog veel Hope Harms had heb ik ongeveer een maand gemixt gegeven, maar toen ik Loena net kreeg heb ik er maar een week over gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik en rekenen… niet een goede combinatie, maar ik heb hieronder een poging gewaagd voor jou situatie op basis van de prijzen van Clauuxx91. Ik ben uitgegaan dat je konijnen samen 3,6 kilo wegen.

HF 25 gram per kg voor 3,6 kg konijn is dat 90 gram per dag

SS 15 gram per kg voor 3,6 kg konijn is dat 54 gram per dag

Na 33 dagen is de zak van HF van 3 kg leeg, gemaakte kosten: 0,19 euro per dag

Na 55 dagen is de zak van SS van 3 kg leeg, gemaakte kosten: 0,27 euro per dag

Scheelt 0,08 euro per dag en ongeveer 2,24 euro per maand. Dat is inderdaad niet veel!

Pfff dat rekenen kost wel energie. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, da's ook geen probleem. Eventueel zou ik 's ochtends een portie HF geven en 's middags een portie SS. Ik merk af en toe wel dat konijnen selectief gaan eten als je twee soorten door elkaar geeft; geef je ze apart dan kan dat niet. Bovendien makkelijker af te wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een 15 kg zak van HF koopt is het wel veel goedkoper hoor. die kosten 15 euro, dus een euro per kg.

met 90 gram per dag kost je dat dan 14 cent/dag ipv 27 cent.

op jaarbasis is dat 55,10 euro voor HF en 98,55 euro voor SS. Dat scheelt ongeveer 40% ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je een 15 kg zak van HF koopt is het wel veel goedkoper hoor. die kosten 15 euro, dus een euro per kg.

met 90 gram per dag kost je dat dan 14 cent/dag ipv 27 cent.

op jaarbasis is dat 55,10 euro voor HF en 98,55 euro voor SS. Dat scheelt ongeveer 40% ofzo.

Maar dan moet je het eigenlijk ook met een 10kg zak van SS vergelijken. (En dat ga ik niet voor jullie doen want ik kan niet rekenen :lol:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

maarja niet iedereen koopt een zak van 10 kg, meeste toch 1,5 of 3 kg

Ik ben bang als ik dat doe dat het over datum raakt en ik kan het nergens kwijt.

Ja, maar dat geldt evengoed voor een 15 kg zak van HF dan toch? ;) als je geen 10 kg SS gaat kopen, ga je ook geen 15 kg HF kopen. En het klopt niet helemaal om 15 kg HF met 3 kg SS te vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat inderdaad niet zo snel over de datum. ik bewaar de inhoud van de grote zakken trouwens altijd in curver boxen, dan blijft het sowieso lang goed.

maar Dollie heeft inderdaad gelijk dat je het dan ook met de grootste zak SS moet vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SS voer... Ik heb het bij petmeds.co.uk bestelt. Die rekende anders met leveringskosten dan The hay experts.. En je kon met paypal betalen, dus geen creditcard nodig...

Ik was voor 2x 10 kg SS en 4x 2,5kg gerty cavia voer 83 euro kwijt.

Oftewel.. 61 euro voor de SS en 22 euro voor de gerty.

Trouwens.. de SS is bij aankoop 1 tot 1,5 jaar houdbaar. Ik doe de brokken na opening in curverbakken van de blokker.. Blijft gewoon goed.

In de winkel zou een 10kg zak SS niet meer dan 40 euro mogen kosten. Betaal je wel meer, dan kun je beter een andere dierenwinkel zoeken....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank aan Huiself voor de eerste berekening :)

En even de rekensom nagezocht....

Ik en rekenen… niet een goede combinatie, maar ik heb hieronder een poging gewaagd voor jou situatie op basis van de prijzen van Clauuxx91. Ik ben uitgegaan dat je konijnen samen 3,6 kilo wegen.

HF 25 gram per kg voor 3,6 kg konijn is dat 90 gram per dag

SS 15 gram per kg voor 3,6 kg konijn is dat 54 gram per dag

kosten grootverpakking :

hope farms supertrio 1 euro p/kg

science selective 3,1 euro p/kg

verbruik : 3 : 5 (54 : 90) per dag

Oftewel kosten van gebruik zijn :

ss 3,1 x 3 = 9,3

HF 1 x 5 = 5

SS voer is in gebruik 1,85 x zo duur als HF

Dit bij aankoop van grootverpakkingen

Oftewel

HF 90 gram per dag = 9 cent per dag

SS 54 gram per dag =17 cent per dag

Op jaarbasis : HF 33 euro en SS 60 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dank aan Huiself voor de eerste berekening :)

En even de rekensom nagezocht....

Ik en rekenen… niet een goede combinatie, maar ik heb hieronder een poging gewaagd voor jou situatie op basis van de prijzen van Clauuxx91. Ik ben uitgegaan dat je konijnen samen 3,6 kilo wegen.

HF 25 gram per kg voor 3,6 kg konijn is dat 90 gram per dag

SS 15 gram per kg voor 3,6 kg konijn is dat 54 gram per dag

kosten grootverpakking :

hope farms supertrio 1 euro p/kg

science selective 3,1 euro p/kg

verbruik : 3 : 5 (54 : 90) per dag

Oftewel kosten van gebruik zijn :

ss 3,1 x 3 = 9,3

HF 1 x 5 = 5

SS voer is in gebruik 1,85 x zo duur als HF

Dit bij aankoop van grootverpakkingen

Oftewel

HF 90 gram per dag = 9 cent per dag

SS 54 gram per dag =17 cent per dag

Op jaarbasis : HF 33 euro en SS 60 euro

:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol... toelichting nodig?

uitgesplitst.

Hope Farms : Zak van 15 kilo voor 15 euro

Gebruik : 90 gram per dag

Prijs van 1 euro voor 1000gram (1kg) maakt 9 cent per dag

Science Selective

31 euro per 10 kg (via the hay experts of *petmeds.co.uk)

gebruik : 54 gram per dag

Prijs van 3,1 euro per 1000gram (1kg) maakt 17 cent per dag

Petmeds.co.uk rekent een bezorgbedrag per item + een standaard leveringsbedrag.

Dat standaard bedrag betaal je bij mijn weten maar 1 keer. Bestel je dan meerdere items, wordt het per item goedkoper.

aangepast door Lonka
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oftewel

2x 10 kg Science Selective kost bij petmeds

Salestax 7,27

sales prijs 41,56

Freight 3,39 +

---------------------------

totaalprijs 52,12 GBpond voor 2x 10 kg ss

25% ivm wisselkoers en bankkosten= 13 euro

totaal 65 euro*.

*koers wisselt per dag en ik had meerdere dingen besteld, wat de prijs per item drukt

aangepast door Lonka
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .