Ga naar inhoud

castratie achter de rug???


Lianne22

Aanbevolen berichten

:yes: brutus is weer thuis!!! de castratie is achter de rug.. ik was bloed zenuwachtig vandaag en had mijn hoofd niet bij t werk haha vanochtend hebben we hem gebracht naar de DA.. en mijn vriend heeft hem in de middag op moeten halen.

Bij aankomst was het wel even grappig aangezien brutus met z'n 5 maanden 6 kilo en mega oren nogal de aandacht van de assistenten trok..hij kon ook niet in t konijnen hok maar ging in een katten hok:he: maar toen moest ik tog echt gedag zeggen... ik leek wel een klein kind en ben niet goed in dat soort dingen..

om 3 uur heeft me vriend hem opgehaald en ze vertelde hem dat alles goed was dat hij alleen een onderhuidse hechting had die er vanzelf uit zou weken.. ook de nazorg medicijnen kregen we mee.

Maar..ik heb alle topics over castratie gelezen en lees dat de konijnen daarna echt wel een dag of meer niet de ouwe zijn? sloom..rustig maar hijwas bij de DA al niet meer rustig thuis viel hij aan op zijn eten en hupst zijn bench door alsof er niks aan de hand is:bounce:...

nu vind ik het zielig om hem in de bench op de handoeken te laten als hij nergens last van lijkt te hebben hij wil er liever uit..

is dit normaal? hoort hij niet duf te zijn?? ik heb bijna de neiging om de dierenarts te bellen of ze wel wat gedaan hebben:p... zal ik hem gewoon uit de bench laten als hij dat wil of moet hij echt een tijd op die handoeken blijven??

sorry voor mijn hele verhaal weer maar ben niet zo goed in korte berichten..:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, dat hoeft niet perse. Sterker nog, de meeste rammen zijn er erg gauw weer boven op. De ingreep zelf stelt bar weinig voor, de narcose is nog het grootste "probleem", dat is ook waar ze nog suf van kunnen zijn. Is hij onder algehele narcose gecastreerd? Of plaatselijke verdoving?

Fijn dat het zo goed gaat! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn Harry was ook echt supersnel weer de oude. Ik ging hem 's middags ophalen en de assistentes keken elkaar aan van nou pak jij hem maar. Hij was namelijk alweer gigantisch aan het tegenstribbelen geweest. Thuis was meneer inderdaad ook meteen weer aan het eten. Hij heeft zelfs geen pijnstiller meer gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik 'm niet te veel beweging geven.. Straks schiet er wat los....... Die handdoeken is ivm de wond. Als jij hem gewoon binnen laat lopen en je geen enorme smeerkees bent en geen stro of zaagsel als tapijt hebt, maakt het niet uit. Zou nog wel een weekje wachten met bodembedekking. Ik zou wel echt even oppassen met loslopen, zeker als hij echt actief is.. Weet niet of het echt kwaad kan maar voor mijn gevoel wel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsj eh em toch de benen laat strekken kun je hem beter helemaal loslaten denk ik zo.. Als mijn konijnen de hele dag loslopen, doen ze gewoon rustig, mag het maar een half uurtje moeten er de gekste sprongen gemaakt worden.. Persoonlijk zou ik hem Ć©cht nog even helemaal niet los laten lopen, misschien morgen ofzo. Uiteindelijk is het maar voor even en je weet nooit wat het aanricht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na Knijsters castratie ging ik hem 's middags weer ophalen. Hij had een groot kattenhok helemaal voor zichzelf met hooi bij de dierenarts. De dierenarts vertelde dat hij helemaal hyper was en ik mocht hem dan ook zelf pakken. Thuis heeft hij de rest van de komende dagen zijn toilet versleept en was hij helemaal opstandig.

Ik heb het uiteindelijk volgehouden om hem 3 dagen lang in zijn hok te laten. Daarna mocht hij bij mij vrij door huis. Het was meer een gevoel, dan dat ik dacht "o wat is hij ziek," want hij was zo actief!

Het komt dus erg bekend voor! :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vorige konijn zat gezellig een wortel op te peuzelen toen ik hem ging ophalen.

Ondertussen is Lucas onder het mes, ik ben benieuwd hoe die straks gaat zijn. Heb de ervaring dat konijnen sneller de oude zijn dan katten. Als ik er aan denk hoe ziek mijn katjes zijn geweest, niet normaal. Was een andere DA en die had veel te veel verdoving gebruikt, de idioot!

Als je konijn buiten zit is het rondlopen natuurlijk wat problematischer ivm vuil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .