Ga naar inhoud

voer maakt vacht dof?


TakkieUtopiaKerst

Aanbevolen berichten

heb een dikke 2 maanden terug 20 kilo voer van de welkoop/ boerenbond gekocht. goedkoop dacht ik. maar de konijnen beginnen wat dof te worden. ligt dit aan dit voer of is het doordat de winter weer komt? ze vinden het wel lekker en vallen altijd meteen aan. ze kregen eerst voer van de dierenwinkel schepvoer maar niet gemenggd. iemand die dit weet??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe je dat vaker, voer kopen wat in de aanbieding is ook al is dat ander voer dan wat je konijn eerst kreeg? Dit is gevaarlijk, een konijn heeft hele gevoelige darmen. Steeds wisselen van voer kan echt tot darmproblemen leiden. Gewoon 1 goed soort biks uitkiezen en die steeds geven.

De doffe vacht kan inderdaad door de biks komen maar ook door de wintervacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe je dat vaker, voer kopen wat in de aanbieding is ook al is dat ander voer dan wat je konijn eerst kreeg? Dit is gevaarlijk, een konijn heeft hele gevoelige darmen. Steeds wisselen van voer kan echt tot darmproblemen leiden. Gewoon 1 goed soort biks uitkiezen en die steeds geven.

Ik weet niet of dit nu heeel veel uitmaakt.. In dit geval dan hè.. Als je telkens een zak van 20 kg koopt en die gewoon aan twee konijnen geeft, doe je daar ontzettend lang mee. Als je het gewoon door elkaar mengt weet ik niet of het zó erg is dat je na 20 kg weer ander voer neemt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het inderdaad steeds heel langzaam mengt en zo overgaat op de andere zak zal het misschien niet zo heel veel uitmaken. Maar ik ben er nogal voorzichtig mee, omdat ik er een konijn aan verloren heb.

Heb je je wel ooit verdiept in de samenstelling van de biks die je geeft? Weet je dat hier groter verschillen in zitten en wat de mogelijke gevolgen zijn van bepaalde samenstellingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij honden komt een doffe vacht meestal door slechte voeding. Alle bouwstoffen die in de voeding zitten worden door het lichaam gebruikt, eerst worden de belangrijkste organen van voedingsstoffen voorzien, als laatste de huid en de vacht. Dus als je slechte voeding geeft, schiet er op het einde niets meer over voor de huid en vacht. En als dat bij honden zo is, is er een grote kans dat dit bij konijnen net zo gaat. Het kàn dus inderdaad door de voeding komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .