Ga naar inhoud

kosten bepaalde medicatie


Jikke

Aanbevolen berichten

Daar was ik wel eens nieuwsgierig naar.

Jikke heeft EC (toch wel dus) en krijgt nu panacur en pijnstilling.

Ben voor een maand panacur (vloeibaar 5 ml per dag) 11,50 euro kwijt.

De pijnstilling weet ik niet maar dat is beduidend meer. 2x per dag 4 ml en een potje van 100 ml was dacht ik toen ik het kocht 40 euro. Dit is nog over van mijn overleden hond dus weet de prijs niet meer en gezien het toch over de datum dreigde te gaan komt het eigenlijk goed uit dat ze die nodig heeft.

Echter is het inmiddels behoorlijk duurder geworden (metacam moest ik eigenlijk hebben en heb nu novacam das een goedkopere versie) en stel dat ze lange tijd pijnstilling moet hebben dan wil ik graag al weten wat ik het beste kan doen.

Zat al te denken aan tolfedine omdat die langer in het lichaam blijft. Dan moet ik wel spuiten onderhuids maar dat ben ik gewend op mijn werk dus is geen enkel probleem. maar nog niet overlegd met de DA of dat kan/mag bij konijnen.

Overigens lijkt de medicatie goed aan te slaan ze sleept niet meer met haar achterhand (of stukken minder want ik zie het zelf niet meer maar ben overdag niet thuis mijn ouders wel en die letten op maar zien het ook niet meer). Dus we zijn op de goede weg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus toch.. Hoe lang ben je nu aan het behandelen? Goed teken dat ze minder met d'r achterpoten sleept in elk geval!

Ik gebruik meestal Carprofen (gebruikte dat altijd al en mijn huidige DA geeft hier de voorkeur aan omdat Metacam toch vaker voor nierschade zou zorgen bij konijnen) maar ik zou bij God niet weten wat ik daarvoor betaal..... Iets meer dan €10,- voor 10 ml? Bestel het ook wel eens via www.medpets.nl daar kost het iets minder dan een tientje, voor de kleine verpakking dus, voor 30 ml iets meer. (Maar aangezien ik het altijd voor de zekerheid in huis heb.. En ik heb kleine konijntjes.)

Maar hoe lang verwachten jullie (jij, DA) dat ze nog pijnstilling nodig is dan? Aangezien ze al betert..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carprofen is veel lichter in pijnstilling zie het als een asperientje....metacam is veel beter de werking daar van.

Tolfedine werkt het langst in een konijn 24 uur deze injectie krijgen veel konijnen bij een operatie/ castratie.

Maar die langduurig geven lijkt me niet gewenst.

Panacur kosten vallen wel mee dan is inkoops prijs.

Zou toch even met je dierenarts overleggen en ze matst je al met de panacur dus wie weet met de metacam ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal wel, maar als je voldoende effect ziet bij Carprofen, lijkt het me nogal onnodig om een pijnstilling te geven die veel belastender voor het lichaam is..

Niet elk konijn reageerd voldoende op carprofen....in dit geval wordt Metacam gegeven.( is ook nog onsteking remmend)

Dus dat zou je dan moeten uitproberen in overleg met je dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet elk konijn reageerd voldoende op carprofen....in dit geval wordt Metacam gegeven.( is ook nog onsteking remmend)

Dus dat zou je dan moeten uitproberen in overleg met je dierenarts.

Zucht, dat zeg ik toch ook.. In genoeg gevallen heeft Carprofen WEL voldoende effect en dan is het toch een beetje onnodig om een pijnstilling te geven die extra belastend is.. Zeker als het de bedoeling is dat Jikke nog een tijdje pijnstilling krijgt, lijkt het mij toch wel zinvol om Carprofen als optie te bespreken met de DA.

En Carprofen is ook een NSAID......... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vorig jaar een liter panacur gehaald voor €70,00 (verdenking van wormen en met zoveel konijnen heb je dan veel nodig als ze inderdaad wormen blijken te hebben, was gelukkig niet zo). Dat is dus net zoveel als Jolanda en Jaqueline betaald hebben. Normaal gesproken betaal je bij de dierenarts wel meer (veel meer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dolly je hoeft niet te zuchten....daar carprofen nog niet eens is uitgeprobeerd en ze eigenlijk met tolferdine wilde gaan werken wat het sterkste is van deze 3 middelen. ( dit zal ook niet voor niks gezegt worden neem ik aan)

En wat is je punt nu dan? Carprofen is inderdaad nog niet eens uitgeprobeert, dus je kunt nog helemaal niks zeggen over of het wel of niet voldoende werkt bij Jikke. Ik zou dat toch op z'n minst even overleggen met de DA. Dat het nu allemaal werkt is leuk en aardig, maar dit konijn moet nog langer door. Dus als de pijnstilling op langere termijn gegeven moet worden, is dat wel iets om bij stil te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vorig jaar een liter panacur gehaald voor €70,00 (verdenking van wormen en met zoveel konijnen heb je dan veel nodig als ze inderdaad wormen blijken te hebben, was gelukkig niet zo). Dat is dus net zoveel als Jolanda en Jaqueline betaald hebben. Normaal gesproken betaal je bij de dierenarts wel meer (veel meer).

Dan heb jij nog veel betaald Kim. Als ik kijk op de site waar ik het besteld heb, heb ik voor nog geen 62 Euro 2 liter. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, thanks!

Geen idee wat DA-en hier voor vloeibaar vragen.. Heb de pasta gehad toen Joy EC had, véél te veel, heb Joy er uiteindelijk een maand mee kunnen behandelen, Indy in totaal tien weken en Fred twee.. En volgens mij heb ik de kat er ook nog mee ontwormd. ¬¬ maar goed, die pasta is pas monsterlijk duur. Heb het wel weer gekocht voor het geval dat..... Pasta is langer houdbaar. Maar als er daadwerkelijk wat is wil ik wel gewoon vloeibaar hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, thanks!

Geen idee wat DA-en hier voor vloeibaar vragen.. Heb de pasta gehad toen Joy EC had, véél te veel, heb Joy er uiteindelijk een maand mee kunnen behandelen, Indy in totaal tien weken en Fred twee.. En volgens mij heb ik de kat er ook nog mee ontwormd. ¬¬ maar goed, die pasta is pas monsterlijk duur. Heb het wel weer gekocht voor het geval dat..... Pasta is langer houdbaar. Maar als er daadwerkelijk wat is wil ik wel gewoon vloeibaar hebben.

Graag gedaan hoor. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is afgesproken 10 dagen pijnstilling geven op zijn langst. Morgen is mijn pijnstilling op en dus stop ik er dan mee. Heb het ook niet meer nodig voor haar denk ik daarom schree ik ook "stel dat...." je kan dit soort dingen maar beter van te voren uitgezocht hebben.

Carprofen ken ik wel maar 10 euro voor 10 ml en als de dosering hetzelfde is als bij metacam dan moet ze 8 ml per dag hebben (2x per dag 4 ml). Dus 8 euro per dag kwijt dan en 56 euro per week. Dat zijn prijzen die voor mij niet te redden zijn hoor op langer termijn. Zal vast de enigste niet zijn.

Tolfedine wordt idd nooit voor langer gebruik gegeven bij honden/katten maar konijnen en pijnstilling weet ik niets vanaf vandaar dat ik dat noemde omdat konijnen dus heel anders reageren op pijnstilling dan honden en katten. Dus dacht wie weet wordt het voor konijnen wel zo gebruikt.

Mijn DA zal me nooit teveel geld laten betalen (en niet alleen mij) maar ja vind het gewoon een fijn idee dat ik zelf ook goed op de hoogte ben mocht er iets nodig zijn zodat ik niet alleen aan kan horen wat hij/zij (meerdere DA's) denkt maar dat ik zelf ook alles begrijp en mee kan denken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Carprofen 30 ml kun je voor 17 euro krijgen dat scheeld een hoop.

panacur is inderdaad 70 euro voor een liter inkoop dierenarts maar voor die prijs zal vrijwel niemand het kunnen krijgen.

Je kunt het nog goedkoper krijgen hoor.. Heb je alleen wel de verzendkosten erbij, maar bestel je meerdere medicatie heb je dat er ook weer uit.. (En dan heb ik het over de Carprofen.) https://www.medpets.nl/dierenarts/bestellen/Carprofen+Drops/890/1/1/

De dosering van Carprofen.. Volgens mij is die 0,5 per kg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .